• Kanelkringla

Bim april 2022

Då kör vi igång en april-tråd för oss som inte plussade nu i mars! Får vi se om det blir en bebis innan året är slut;)

• Svar på tråden Bim april 2022
  • Solnel
    Mangoros skrev 2022-04-12 21:14:32 följande:

Gjorde precis ett test ÄL+8 med babyplans test som tydligen ska vara superkänsliga och reagera på mindre mängder hcg. Läst att andra fått både solklara och svaga positiva test vid den här tidpunkten men mitt visade noll, vitare än vitast. 

Inte allas ägg har fäst vid ÄL +8, tror vanligaste dagen är ÄL +9 men kan ske så sent som ÄL +11 tror jag så det behöver inte betyda något! Du kan ändå vara gravid :) 
  • Sockerbulle1
    evelinagra1 skrev 2022-04-12 20:43:46 följande:

Sockerbullen1 : jag håller på med det nu, har hållt på några månader inget resultat än iallafall :) 

Intressant! Hur funkar det? Hur ofta och under hela cykeln? Så nyfiken :)
  • Mangoros

Solnel: är det så? Även fast man hade sex dagen innan ÄL samt dagen efter då jag hade ägglossning?

• evelinagra1

sockerbulle1: jag gör med infraröd värme? Tror jag det är? lite osäker haha men har inte gjort med nålar innan, denna gången satte hon dock 2 nålar i varje öra för att kanske få ännu mer resultat, men jag gör en gång i månaden runt ägglossning för att kroppen ska vara i balans, vet inte alls om detta funkar eller om det bara är ett hittepå haha, har ju som sagt inte blivit något hittils men tänker att jag ger det några försök till 

• Sockerbulle1
    evelinagra1 skrev 2022-04-12 23:12:19 följande:

sockerbulle1: jag gör med infraröd värme? Tror jag det är? lite osäker haha men har inte gjort med nålar innan, denna gången satte hon dock 2 nålar i varje öra för att kanske få ännu mer resultat, men jag gör en gång i månaden runt ägglossning för att kroppen ska vara i balans, vet inte alls om detta funkar eller om det bara är ett hittepå haha, har ju som sagt inte blivit något hittils men tänker att jag ger det några försök till 

Jaha låter spännande! Är det på någon typ av fertilitetsklinik då? Eller lite mer hokus pokus ställe? ;)
  • Emzor1

Jag lovade min man att sluta testa men jag hatar att ligga lite i limbo med blandning av positiva och negativa resultat. Så jag tänkte "ett sista test", inom 2-3min kommer ett svagt plus fram.

Nu är jag ytterst förvirrad, tog ett ultra tidigt med eftermiddagsurin igår, ja absolut det kanske var lite väl utspätt men tycker att jag ändå borde fått gravid om jag nu är 3 dagar från bim?

Kan jag ha fått spök från två olika cb plus ur olika förpackningar? Köpte 2 pack och förra månaden fick jag inte minsta lilla sträck alls..

Såhär ser det ut, lite starkare i verkligheten och jag kan se plusset på en armlängds avstånd:

• Cinapuffen
    Emzor1 skrev 2022-04-13 08:55:45 följande:

Jag lovade min man att sluta testa men jag hatar att ligga lite i limbo med blandning av positiva och negativa resultat. Så jag tänkte "ett sista test", inom 2-3min kommer ett svagt plus fram.

Nu är jag ytterst förvirrad, tog ett ultra tidigt med eftermiddagsurin igår, ja absolut det kanske var lite väl utspätt men tycker att jag ändå borde fått gravid om jag nu är 3 dagar från bim?

Kan jag ha fått spök från två olika cb plus ur olika förpackningar? Köpte 2 pack och förra månaden fick jag inte minsta lilla sträck alls..

Såhär ser det ut, lite starkare i verkligheten och jag kan se plusset på en armlängds avstånd:

Jag tycker absolut inte att hoppet är ute. Testa igen om ett par dagar. Hjärta
  • xnfsm

Emzor1:
    Jag tyckte dina förra test var tydligare än denna. Vad märkligt! Jag är skeptisk mot CB (iaf äl-testen) och har kört ?vanliga? teststickor. Kanske du kan testa med det? 

jag testade också typ vaaaarje dag när jag ville plussa. Jag är gravid i vecka 9 nu igen efter att fått avbryta förra graviditeten i vecka 15 pga svåra avvikelser. Följer nyfiket denna tråd och håller mina tummar för er som kämpar <3 känner så igen mig i det ni skriver, hopp och förtvivlan om vartannat! 

• Emzor1

Cinapuffen: ja jag får ta och testa i helgen igen, så svårt att hålla fingrarna borta :(

Xnfsm: Ja men visst? Det kanske är så att ägget fäst men sedan lossnat? Har RFSU stickor men de visar lite vartannat, ibland sträck ibland inte.. tror jag bara får försöka ha is i magen och vänta.. stort grattis till din graviditet! Så himla spännande, hoppas att du mår bra och kommer må så bra som det går igenom din graviditetHjärta

• Hoppas 2012

Är såååå nervös

Ska till gyn kl 13, haft ont i höger äggstock sen missfallet i höstas och får nu för mig jag har nån sjukdom, inflammation, cancer eller vad som helst, ångest deluxe.....

Svar på tråden Bim april 2022