• Överraskningsbröllop

Bf December 2022 ????

Har vi några fler som väntar tillökning i december 2022?

Testade precis positivt och hittade ingen tråd för decemberbebisar 2022. 

• Svar på tråden Bf December 2022 ????
  • NervösAnonym

Hej, 

Jag plussade i onsdags med sista mensens första dag den 16 mars, jag går alltså in I vecka 6 (5+0) imorgon. 
    Har två sedan innan, en pojk på 10 år och en dotter på 1 år. Denna graviditeten var absolut planerad men inte så snabbt, jag hade slutat med p-piller bara två månader sedan. 

Aja, nu är den lille här ????????

• Butembobaby

Är så glad idag Solig

Kom hem från påsk semestern och tog ett digitalt test jag hade hemma. Fick 2-3 v vilket jag inte lyckats komma till med de senaste två graviditeterna. Känns så mycket bättre denhär gången. 

Har mått illa i några dagar nu och har jätteömma bröst. 

• Butembobaby
    Butembobaby skrev 2022-04-18 20:53:59 följande:

Är så glad idag Solig

Kom hem från påsk semestern och tog ett digitalt test jag hade hemma. Fick 2-3 v vilket jag inte lyckats komma till med de senaste två graviditeterna. Känns så mycket bättre denhär gången. 

• Loppster
    Butembobaby skrev 2022-04-18 20:54:48 följande:
    Åh så skönt. Känns lite lugnande när man ser testen öka i styrka Hjärta
  • Butembobaby
    Loppster skrev 2022-04-18 21:36:26 följande:
    Åh så skönt. Känns lite lugnande när man ser testen öka i styrka Hjärta
    Ja verkligen Hjärta

Nu ska jag försöka slappna av och lita på att det går vägen denhär gången Solig

Känns så kul att min dotter äntligen ska få ett syskon 
  • Laktrisens

Tog ett test igårkväll som visade 2-3, skönt att de ökat sen i fredags.
    har lite svag illamående, trött, molvärk o behöver kissa typ hela tiden.
    funderar på att ringa o boka inskrivning idag eller vänta lite? Hur gör ni? Vill även boka tidigt ultraljud men de är ju om tre veckor.

• Em97
    Laktrisens skrev 2022-04-19 07:07:08 följande:

funderar på att ringa o boka inskrivning idag eller vänta lite? Hur gör ni? Vill även boka tidigt ultraljud men de är ju om tre veckor.

Här har vi ett hälsosamtal typ så fort man plussar om man vill och sen inskrivning runt v11 för att göra blodproven inför kub! Jag hade hälsosamtal för 2mån sen innan jag fick missfall så tog bara blodproven och inväntar inskrivningen då allt ju är likadant. Men ringde bm så fort jag plussat för här tar man blodprov för att kolla sköldkörtelvärde tidigt. Kollade även mitt blodvärde då det va lågt efter mitt missfall som skedde tidigt i mars.

Ring och hör med bm tycker jag! Skrattande Alltid mysigt och gör det hela verkligare tycker jag.

Här har illamåendet kommit igång något extremt från morgon till kväll. Försöker se det positivt då det ju är tecken på att det händer saker i livmodern.
  • Cinapuffen
    Butembobaby skrev 2022-04-18 20:53:59 följande:

Är så glad idag Solig

Åh vad skönt! Jag fick 2-3v när jag testade i fredags. Har ett test kvar så tänkte testa senare i veckan igen. Förra grav fick jag bara 1-2v och sedan missfall. Så förstår din känsla. Solig

Vad skönt! Solig Jag ringde och bokade inskrivning idag. Fick tid när jag kommer vara i vecka 8. Hon pratade om NIPT oxå och sa att man får göra tidigt UL i v.11-13. Drömmer
  • Laktrisens
    Cinapuffen skrev 2022-04-19 09:28:58 följande:
    Åh vad skönt! Jag fick 2-3v när jag testade i fredags. Har ett test kvar så tänkte testa senare i veckan igen. Förra grav fick jag bara 1-2v och sedan missfall. Så förstår din känsla. Solig

Vad skönt! Solig Jag ringde och bokade inskrivning idag. Fick tid när jag kommer vara i vecka 8. Hon pratade om NIPT oxå och sa att man får göra tidigt UL i v.11-13. Drömmer
    Jag bokade inskrivning idag också :) skönt att du också fick 2-3. Tänkte göra som du, testa om en vecka igen..
    idag Har jag mkt starkare illamående än igår så kämpar mig igenom jobbdagen..
  • borisund

Jag tog mitt sista digitala Clearblue i lördags och fick 3+, kändes så otroligt skönt! Imorgon går jag in i vecka 7 (6+0) och idag är det exakt en vecka kvar till första besöket, inskrivningen,  hos min privata barnmorska. Känns sååå långt bort, även fast det är ganska snart. Skrattande Ska bli skönt att få mer information också, då jag på internet hittar typ 47 olika varianter av information gällande exempelvis i vilken stad KUB görs. Tänkte också fråga hur det ser ut, om möjligheten finns att få ett tidigt ultraljud, eller om jag helt enkelt måste vänta till vecka 12 och KUB för att få ett bevis på att något händer där inne?

Svar på tråden Bf December 2022 ????