• Överraskningsbröllop

Bf December 2022 ????

Har vi några fler som väntar tillökning i december 2022?

Testade precis positivt och hittade ingen tråd för decemberbebisar 2022. 

• Svar på tråden Bf December 2022 ????
  • Kanelkringla
    Björnbärssylt skrev 2022-04-21 17:05:47 följande:

Jag är i vecka 5+5 och hade mitt första inskrivningssamtal igår (där jag bor är inskrivningen uppdelad i två besök) har mitt nästa besök när jag är i vecka 11. 

Jag har inte heller så mycket känningar än så länge förutom molande värk i magen och ömma bröst. Barnmorskan sa att det är endast 50% som blir illamående och det finns ingen forskning som kan koppla illamående till en sund eller extra ?stark? graviditet så vi som inte har illamående behöver inte oroa oss för det! Glad

åh hur gick ditt inskrivningssamtal? mitt första samtal var bara om alkohol, droger, hälsa typ! :)

skönt att höra! Jag är i vecka 6+4 och har precis samma symtom som du! 
  • Björnbärssylt

Det gick bra! Det var samma för mig, mest skönt att kunna ställa lite frågor och komma till första milstolpen Glad när ska du dit nästa gång? 

• Kanelkringla
    Björnbärssylt skrev 2022-04-21 18:12:01 följande:

Det gick bra! Det var samma för mig, mest skönt att kunna ställa lite frågor och komma till första milstolpen Glad när ska du dit nästa gång? 

Skönt att det gick bra :) alltid skönt att kunna ställa lite frågor! Jag ska dit den 16 maj då går jag in i vecka 11! så långt dit kvar! 
  • JonnaG

Jag är väldigt tidig V4 (3+6). plussade redan för tre dagar sedan och ha sett en fin ökning på mina test sedan dess. 

Har inte haft några symptom utöver det vanliga under min pms, har möjligtvis något större bröst, men annars är de precis lika ömma som de alltid brukar vara. 

Är första barnet och vårt första aktiva försök att bli gravida. 

Är iaf superlycklig och enligt appar så är bf 31/12 :)) så blir nog en januaribebis om allt går vägen 

• Dalcolan

Hej! Jag är 27 år, första gången jag skriver här. Jag plussade den 17/4, efter ett års försök! jag är i vecka 5 (4+2) och beräknas väl till 26/27 december! Är så exalterad men har smärtor i äggstockarna eller livmodern som kommer och går. Ibland ihållande och sen kommer det som knivhugg när jag reser mig upp eller hostar. Någon mer som har det? 

• K747M
    Pokemama skrev 2022-04-21 16:07:38 följande:

Var inne på gynakuten idag pga extrem smärta i vänster nedre sida (vid äggstockar typ)
    Är i vecka 5 (4+5) . Dom gjorde vul och såg en hinsäck och gulesäck som stämde överens med den veckan jag är i. Men dom kunde inte utesluta att det även sitter  en graviditet i min vänstra äggstock ????
    Fick ta hcg-prov, som ser bra ut (4316 enheter) Men ska tillbaka på lördag för att ta ytterligare ett, utesluta utomkveds helt enkelt.. (dom vill att det dubblar helt enkelt) Har nån av er erfarenheter av detta? Nån som kan berätta isåfall? ??
    Vad händer om det är ett utomkveds OCH en graviditet som sitter och utvecklas son den ska? ????
    Inget utomkveds i bagaget, men 5 missfall...

Kan det vara att det är så tidigt och att de därför inte helt kunde utesluta (pga smärtan), eller sa de något om att de anade något på ultraljudet? Jag hade själv utomkveds i höstas, dock inte något foster i livmodern utan endast i äggledaren. Så det hjälper nog dessvärre inte så mycket med info om min hcg-nivå och åtgärd då jag inte samtidigt hade en pågående normal graviditet.

Men, mitt onda blev i alla fall värre och värre, vilket är vanligt vid utomkveds då smärtan blir svårare i takt med att fostret växer (om man väl fått smärta, inte alla som får det då det är beroende på hur och var den sitter). Så har din smärta försvunnit helt eller mildrats betydligt utan smärtstillande, så skulle jag (utifrån min erfarenhet och vad läkarna sa till mig) säga att det ät ett gott tecken Och har ditt hcg dessutom dubblats på lördag och VUL ser bra ut så lär du vara helt utanför riskzon. Håller mina tummar och tår för det!

Men om du känner mycket oro och det är mycket frågetecken efter idag så tycker jag du ska kontakta mottagningen för att kunna få klarhet i allt och vad det finns för eventuella åtgärder, OM det mot all förmodan skulle visa sig att du har ett samtidigt utomkveds  Hjärta
  • yasee

Igår var det inskrivning på mvc. Enligt Bm är fröet beräknat 27 november, men det tror jag inte ett dugg på. Har alltid blivit flyttad bakåt sen har ju bebisarna ändå behagat att titta fram bra mycket tidigare. Så jag låser inte fast mig alltför mycket på själva Bf-datumet. 

Kub är också bokat :)! Trodde dock att jag skulle få det gratis pga blir 32 i höst men här i länet ska man tydligen vara minst 35 för att få det gratis.  Kostar strax över 2000kr. Känns dock 110% värt det. Om allt är ok efter kub tänkte jag berätta för min chef om lilla nyheten. 

Det som kom fram mer under mvc inskrivningen är att pga tidigare havandeskapsförgiftning ska jag få trombyl utskrivet. Det verkade hjälpa sist. Första barnet kom hf i kring vecka 33-34 och sen kom bebis spontant i vecka 35, kroppen förstod att det var något galet och satte väl igång förlossningen. Andra gången fick jag hf mycket senare? i vecka 37 och blev igångsatt kort efter då proteinet i urinet snabbt gick upp till +3 och hade dessutom högt blodtryck. 
    Är det någon fler här som ska äta trombyl ? Eftersom jag har men ny man sa bm att risken med havandeskapsförgiftning dessutom kan höjas. Men också att jag och nya mannen kanske är mer kompatibla så det kanske inte alls blir någon hf. Skrattande

• Mimibcn

Hej på er alla ! 

Gud vad skönt det är att få läsa era inlägg och att jag kan känna igen mig i så många. Jag är gravid för första gången, är 30 år och går imorgon in i v8 (7+0). Har BF 10dec, om det stämmer med min kalender och de datum jag fört ner. 

Turligen, har jag inget illamående, men hjälp så trött jag är, yr till och från och sååå ont i mina bröst. Igår kände jag konstiga sammandragningar i magen, dock har jag förstått att det är normalt och att det troligen är att livmodern växer. Men man är ju konstant orolig att det ska hända något tråkigt.  

Jag har inte kontaktat någon vårdcentral än, borde jag kanske göra det? 
    Jag har läst att första kontrollen man gör, görs under vecka 8-12 så har inte haft någon stress. Är dock bosatt i Spanien, men kan inte tänka mig att det skulle vara annorlunda här.  

Iaf, så skönt att ha denna tråd, och som sagt, känna att man inte är ensam om allt. Såklart är min sambo med på det hela, men inte riktigt samma sak haha

Kram på er alla, och hoppas ni får en bra helg! 

Ny i tråden, gravid första gången :)
  • Emmfri90

Hej alla! 
    Jag har precis plussat och är i vecka 4+0 nu.
    Detta är vårt första barn och allt känns så läskigt men samtidigt spännande och kul! 
    Bf är troligen 30/12 och vi tänkte först hoppa över att försöka denna månad men jag är så glad att vi inte gjorde det. :) 

Symtom har jag nog inte så mycket än eftersom de är så tidigt fortfarande, har ömma bröst och känt att jag inte varit sugen på mat i veckan och jag brukar alltid vara hungrig..
    Jag är lite orolig för att få mycket illamående o kräkningar då de är de värsta jag vet...

• NervösAnonym
    Björnbärssylt skrev 2022-04-21 17:05:47 följande:

Jag är i vecka 5+5 och hade mitt första inskrivningssamtal igår (där jag bor är inskrivningen uppdelad i två besök) har mitt nästa besök när jag är i vecka 11. 

Jag har inte heller så mycket känningar än så länge förutom molande värk i magen och ömma bröst. Barnmorskan sa att det är endast 50% som blir illamående och det finns ingen forskning som kan koppla illamående till en sund eller extra ?stark? graviditet så vi som inte har illamående behöver inte oroa oss för det! Glad

Vad roligt, jag är i vecka 5+4 så bara en dag efter dig. Hade första inskrivningssamtal i onsdags och har mitt nästa den 26 maj när jag då är i vecka 10+3. Då ska vi också boka in TUL, ska bli roligt! 

Jag har heller inte så mycket känningar. Molande värk av och till, känner att jag är nog lite tröttare än vanligt, kissar lite oftare men inte jätteofta. Hade någon svar känsla av illamående men det kan lika gärna varit något annat tillfälligt för det är inget jag tänker på speciellt ofta. 

Är detta din första graviditet?

Själv är det min tredje, har en son som fyller 10 år efter sommaren och en dotter som precis blev 1 år. 
Svar på tråden Bf December 2022 ????