Bf December 2022 ????
Har vi några fler som väntar tillökning i december 2022?
Testade precis positivt och hittade ingen tråd för decemberbebisar 2022.
Har vi några fler som väntar tillökning i december 2022?
Testade precis positivt och hittade ingen tråd för decemberbebisar 2022.
Nu jobbar jag förvisso inom äldreomsorgen, men jag kommer inte få jobba längre än till v 20 som det ser ut just nu. Jobbar extra och min nya chef ringde för att stämma av lite inför sommaren i torsdags, så jag passade på att fråga henne då. Hon sa att direktiven fortfarande gäller, men att det ju är ett par veckor kvar så det är möjligt att det ändras tills dess.
Jag har bara schema till när jag är i v20+4 så för min del blir det inte många dagar som går bort, men trist att inte kunna jobba extra något sen under sensommaren/hösten. (Pluggar på universitetet annars)

det skulle vara jätteskönt tycker jag om det är borttaget för jag blir bara stressad av tanken att gå hem i Augusti. Det är för nära inpå allting. Jasså gör du ? Det måste vara jobbigt,Jag ska jobba på mellan avdelningen efter sommaren, dock så kommer vi ta in väldigt små barn där, så kommer att kännas som att jag med jobbar med dom yngsta
så jag känner med att det säkert kommer bli kämpigt. 2 månader innan kan man ju gå iaf, det är skönt ???? har du ringt barnmorskan än ? Igår var vi på en stor 30 års fest. Alla mina närmsta tjejkompisar var där och jag har varit nervös i veckan för att någon ska förstå att jag är gravid. Man skulle ta med sig egen alkohol och jag är inte den som inte dricker på fest så dem hade fattat på en gång om jag inte drack. jag köpte alkoholfritt vin på systemet med skruvkork och hällde över det i en tom vanlig vinflaska med skruvkork. Även en liten flaska bubbel som även dem har skruvkork och fyllde med alkoholfritt bubbel. tror verkligen inte att någon misstänkte något. haha
tips till er som ska på fester i sommar men inte vill berätta ännu 
Gick in i vecka 10 idag!!. Känn så sjukt då det varit ett delmål som vi pratat om länge. Bara några veckor kvar tills vi får se om bebis mår bra 
Nu jobbar jag förvisso inom äldreomsorgen, men jag kommer inte få jobba längre än till v 20 som det ser ut just nu. Jobbar extra och min nya chef ringde för att stämma av lite inför sommaren i torsdags, så jag passade på att fråga henne då. Hon sa att direktiven fortfarande gäller, men att det ju är ett par veckor kvar så det är möjligt att det ändras tills dess.
Jag har bara schema till när jag är i v20+4 så för min del blir det inte många dagar som går bort, men trist att inte kunna jobba extra något sen under sensommaren/hösten. (Pluggar på universitetet annars)
Där jag bor blir förskollärare avstängda v20. Är själv nyexad(men föräldraledig med äldre sonen) och alla klasskompisar som blev gravida precis kring examen börjar gå hem nu pga avstängning i v20.
V6+4 och jag mår helt fruktansvärt illa. Vet inte vad jag ska ta mig till. Fick utskrivet medicin som inte hjälper. Efter missfallet i mars borde jag ju bara vara glad över att va gravid igen men jag är helt sängbunden och kan knappt äta. Jag ser inget ljus i detta. Någon som känner igen sig? Jag börjar snudd på bli deprimerad och känner inte igen mig själv längre...
Hej hoppar in här jag med. Är 33år och väntar barn nummer 4, beräknad runt 23/12
har inte ett enda symptom hittills, så man blir ju lite orolig trots flera starka plus och 3+ på cb test.
Där jag bor blir förskollärare avstängda v20. Är själv nyexad(men föräldraledig med äldre sonen) och alla klasskompisar som blev gravida precis kring examen börjar gå hem nu pga avstängning i v20.
V6+4 och jag mår helt fruktansvärt illa. Vet inte vad jag ska ta mig till. Fick utskrivet medicin som inte hjälper. Efter missfallet i mars borde jag ju bara vara glad över att va gravid igen men jag är helt sängbunden och kan knappt äta. Jag ser inget ljus i detta. Någon som känner igen sig? Jag börjar snudd på bli deprimerad och känner inte igen mig själv längre...
Känner igen mig så mycket. Är hemma från jobbet idag, inte likt mig. Men är så illamående och känner mig otroligt nedstämd, orkar ingenting. V.7 idag.
Jobbar som lärare i Skåne och vet inte hur läget är här, tror att regeln om tidig hemgång är borttagen.
Hej!
Jag jobbar också inom äldreomsorgen och även hos oss gäller att vi får gå hem v20. Vi får innan dess inte heller gå in till misstänka eller konstaterade (dubbelkollade senast igår). Jag byter dock över till sjukhuset om en månad och det enda som gäller där är att man inte ska ha hand om misstänkta/konstaterade men jag behöver inte gå hem v20. Så det verkar vara olika.
Undra om det kan vara så att det är ?mer koll? på sjukhuset än inom te äldreomsorgen? (Och förskolan för den delen) Nu har jag inte jobbat något sen januari pga risk för smitta inför praktik och allmänt upptagen med studier men jag kan ju inte säga att rutinerna när jag jobbade i Jan (med covid-patient) var särskilt tydliga.
I nuläget är jag så trött och illamående att jag har svårt att få ihop vardagen, så just nu är inte extrajobb aktuellt, även om jag gärna hade jobbat lite.
Hej tjejer,
måste bara fråga när ni berättade eller tänkt berätta för jobb familj och vänner osv?
jag har ett hyfsat nytt jobb och vet inte hur jag ska lägga fram min graviditet. Är i vecka 8 tänkt berätta efter KUB. Dock är jag riskpatient och vet redan nu jag kommer bli sjukskriven innan v.20. Just nu vet ingen om det mer än jag och min man.
behöver verkligen lite stöttning och råd..
vet inte hur jag ska lägga upp det eller när.
ska också säga att jag är konsult på företag jag är i just nu vilket ger mig lite skuldkänslor som att man sätter dem i dålig sits.
Jag är under provanställning fortfarande men den är jag inte lika orolig över att förlora då vi har eget företag som går väldigt Bra så behöver jag inte jobba men är uppvuxen med att man måste arbeta samt att jag älskar mitt yrke.
Dock tror jag inte min konsultchef skulle sparka mig Då jag faktiskt sköter och kan mitt arbete väldigt bra.
vad ska jag göra ? Och hur ska jag göra? Eller rättare sagt när och hur ska jag lägga fram det.
tacksam för svar!