Ni som köpt Ikeasoffor..
.. är ni nöjda och vilken soffa har ni?
Vi funderar - när vi flyttat - att köpa Kramfors www.ikea.com/PIAimages/32582_PE122595_S3.jpg
Nån som har den? Nöjd?
.. är ni nöjda och vilken soffa har ni?
Vi funderar - när vi flyttat - att köpa Kramfors www.ikea.com/PIAimages/32582_PE122595_S3.jpg
Nån som har den? Nöjd?
Det är inte så krångligt, man plockar ihop de delar man vill ha (en-sits, två-sits, hörn och så) och sedan väljer man armstöd. Det är armstöden som har olika namn och liksom utgör olika modeller, men alla armstöd går att kombinera med alla delar. Sedan väljer man de ben man gillar och om man vill ha något extra - typ nackstöd.
Vi har en hörnsoffa och köpte därmed två tvåsitsar och ett vanligt hörn. På ena sidan har vi ett armstöd - Kenya, heter det - och på andra sidan bara ett avslut, Brazil. Kantiga ben i ek.
Man väljer tyg ur tre olika kategorier, där stigande nummer betyder högre pris. Vi har ett kategori ett-tyg, det billigaste, i mörkbrun ganska bredrandig manchester.
Igår har jag äääntligen fått min efterlängtade ektorp soffa!
Vi sitter i Ikeas bäddsoffa Tomelilla, bred och rymlig, men hemskt besvärligt att behöva puffa kuddar och leta dem överallt. Utan kuddarna är soffan ingenting att sitta i!
Har även den där billiga Poäng-fåtöljen och den är faktiskt väldigt skön.
Nästa gång blir det en skön soffgrupp i skinn/läder har jag bestämt. Enklare att hålla ren och inga lösa kuddar!
Ja usch, Tomelilla rekommenderar jag inte till någon. Den är fruktansvärt irriterande med sina jobbiga kuddar som knolar ihop sig hela tiden, och dynor som åker ut..
Smajla: Lensåsen ljusbeige, gillar den jättemkt men med ljus klädsel så får man vara glad att den går att tvätta
L Girl - aha, ja, den är fin den.
Vi köpte Kramfors för ca ett år sedan, för vi tyckte den har så häftig...Den kom hem....och vi satt i den ca 3-4 gånger....vi satt hellre i den gamla soffan som vi inte hunnit göra oss av med...det var den mest obekväma soffa jag varit med om, faktiskt. Det finns ju inget armstöd att ligga mot...du sitter "uppepå" soffan inte i den...om du förstår hur jag menar...man sjunker liksom inte ner i den på ett mysig sätt.En kall soffa
den såldes efter 1-2 månader....
Kan INTE rekommendera den
Så vi köpte Coffeesoffan från MIO istället...vi köpte faktiskt den bruna de gjort så mycket reklam för...den med en divan...ast vi har den som en hörnsoffa i stället....och den är såååå skööön.....särskilt hörnet.....DET var ett lyckat köp däremot
Vi har nyss köpt två Ektorp från Ikea i Idemo beige - den är såååå underbart skön, är verkligen nöjda med köpet. Än så länge är jag positivt överaskad, speciellt då den tom håller för kattens galna upptåg och inga repor eller liknande uppstår av hans klor. Underbar!