• Svar på tråden Ni som köpt Ikeasoffor..
  • Duckan74

Ektorp har vi och den har inte alls hållit formen. Sittkuddarna har knappt nån stoppning kvar, ser sjavigt och nersuttet ut.

• Smajla

Nomad - Skrattande

Vad trist zazla Ledsen Vad blev det för nån ny från Chilli? Vi har en Granada fåtölj därifrån.

Duckan - hur länge har ni haft er Ektorp?

//Smajla
  • Äppelpaj

Jag är jättenöjd med vår Nikkala, den håller formen efter 2½ år. Visst får man puffa kuddarna ibland, men det måste man väl med alla soffor om de inte är av betong? Jag har bytt klädsel en gång för att jag tröttnade på den gamla och så byter jag kuddar då och då för att förnya lite.

• zazla

Smajla: Hm, jag tror att de heter Scorpio eller nått liknande. Jättesköna iallafall . Min Man jobbar där så vi får ju lite rabatt

• jeli79

Vi har Ektorp. En 3sits en 2 sits och en fotölj med fotpall. Är super nöjda!!!

• Mystra

Håller med Zazla - vi hade också en mörkblå Tomelilla med tillhörande fåtölj. Soffan var totalt hopplös och dessa kuddar som skulle puffas hela tiden. Grrr! Fåtöljen var dock underbar tills en av katterna använde den som toalett...

I somras köpte vi istället en soffa från Europamöbler, typ tre-sits där ena sidan är lite större och går snett utåt (svårt att förklara). Den är lite hårdare och helt underbar att sitta i, även nu när jag är gravid!

• Princess Sparkle

Man får ungefär vad man betalar för. Tycker att många IKEA-soffor är lite dåliga på att hålla formen och blir nersuttna i mitten. Men många är mjuka och sköna. Efter några år ser de ut i formen som de som står i varuhusen. Men de är billiga och kan vara bra om man inte vill satsa på något mer exklusivt. Jämför man med till exempel Eilersens soffor (ej Svensson) är det ju väldigt stor skillnad i kvalitet och livslängd, men å andra sigan måsta man då lägga mer pengar från början.

Vi kommer inte att köpa IKEA:s soffor igen, har testat många olika varianter. Vi har högre krav än så, men jag kan ändå rekommendera dem som en tillfällig soffa.

• Spegel

tycker det är så kul att IKEA döpt en soffa efter lilla staden kramfors... OT

• Smajla
    zazla - ah, ja, det är ju praktiskt Glad

Mystra - ja, Tomelilla ska man ju då inte satsa på det hör jag..

Princess Sparkle - du har så rätt.. fast så känns det ju i plånboken att satsa på nåt exklusivt.. vi funderar skarpt på kramfors - läder är ju så praktiskt, bara att torka av om man spiller..

female - Skrattande
    //Smajla
  • Duckan74

Oj, varit borta ett tag.
    Smajla: Jag köpte Ektorp för många år sen när jag var singel, inga problem med formen då, men sen träffade jag maken och han är tyngre än jag och han har nu varit med i soffan i 2,5 år ca. Försöker puffa dynorna, men det hjälper inte.

Svar på tråden Ni som köpt Ikeasoffor..