• Svar på tråden Ni som köpt Ikeasoffor..
  • sweetpea

Jag hade en som hette Falsterbo som var ganska obekväm och dessutom gick sönder. Efter den och en Klippan gav jag f-n i Ikeas soffor och köpte en Coffee på Mio. Ah, vilken lyx! Vi har en hörnvariant i manchestertyg och igår var jag hemma hos min bror och provsatt hans Ektorp i manchester och den är ingenting i jämförelse! Dessutom tycker jag att det är fult med möbler med kjol. Den enda soffan jag skulle kunna tänka mig att köpa på Ikea är Karlanda.

• Mysis nr1

Vi ska köpa en Eketorp hörnsoffa. Det var bland det skönaste jag suttit i........ Dessutom kan man bädda den så det blir en säng på 144x200cm.

• mammutten81

Vi har Ektorp soffa och fotölj och fotpall, nöjd!

• Smajla

Eketorp verkar nästan vara vanligast eller??

//Smajla
  • Nomad

Ja, fast Ekeskog och Ektorp är två olika soffor :P

• Grodan72

Vi har två Ektorp-soffor som vi är helnöjda med samt Kramfors-soffa i tv-rummet. Underbar! Enkel att torka av och tålig.

• Blue Vapor

Vi har en sandfärgad Tomelilla sedan 4,5 år tillbaka, och det är ABSOLUT den skönaste soffan jag någonsin suttit i! Vi är superdupernöjda! Dynorna har inte förlorat något av sin spänst och klädseln är ju bara att vränga av och tvätta! Att man får puffa de lösa dunkuddarna rör oss inte i ryggen, de är ju så sköna! Vi har kikat efter en ny soffa ett tag nu, bara för att vi vill förändra lite hemma, men har ännu inte hittat någon som är så pass skön och smart som den..oavsett prisklass

Är kär i Kramfors! Men jag tycker den är lite för djup för att vara helt bekväm... och så är vi lite skeptiska till sömmarna. Fast ooooh så snygg den är!

• florin

Vi har Karlanda och tycker det är en prisvärd soffa Köpte nyss nytt tyg och då blev det ju som en helt ny soffa!

• MamiMoa

Vi köpte tvåsits och tresits Fothult. Är jättenöjd med dom! Bild finns i min galleri om du vill se.

• Smajla

Nomad - jag vet Glad klämde väl i ett e för mycket där tror jag.. Skrattande

MammaMoa - jättefina Glad

//Smajla
Svar på tråden Ni som köpt Ikeasoffor..