• Svar på tråden Ni som köpt Ikeasoffor..
  • Linn79

Jag köpte en Tomelillasoffa i januari och då stod det på etiketten "utgår inom kort". Om jag kommer ihåg rätt så sa personalen att de inte tillverkar fler soffor utan säljer ut de som finns fram till sommaren och i sommar försvinner den helt. Men helt säkert är att den försvinner senast i sommar.

• samsara

Abropå soffor, vi har en Göteborg, jag har tvättat klädseln ngra gånger för jag var helt säker på att den gick att tvätta. Men nu när jag åter igen ska tvätta, tittar jag på tvättrådet och ser till min fasa att det endast är till för att typ tvättas av, inte våttvättas i maskin. Hur gör ni andra med samma soffa?

• Jozan

Sa Ektorp ar en bra kop? Har hort varierade saker om Ikeas soffor - men tycker att Ektorp ar snygg och mycket prisvard. Ar den skon och haller ett tag? Nar man har barn och djur (katter i synnerhet) sa kanns det inte sa motiverat att kopa en soffa for 15-20 000.

• Jozan

ekeskog ar i och for sig annu snyggare an ektorp... tycker jag... men undrar om deras ljusbeige farg ar lite for vit for att halla sig ren och snygg...?

• Jag är Dinah

Ekeskog funderar vi på att skaffa, nån som har den som kan skvallra om den är så bra som den verkar eller ej? Den är ju så stor och rymlig. Och jag satt så bra i den när jag provsatt den, det verkar vara en riktig myssoffa.

• silhuett

Vi har en Ektorp. Min man köpte den strax innan vi träffades, så den är 5 år gammal nu.
    De sålde ut en blå klädsel för 400 kr, så vi passade på att fräscha upp den lite

• Matilda07 och Moa08

Jag(vi) funderar på att köpa en Idemo beige Ektorp hörnsoffa, men vi har inte bestämt oss för om vi ska ta en med "bädd-soffa" eller inte?!...är ju ganska praktiskt på ett sätt...! Tycker att dom är sååå snygga

• Rapunzella

Varför hittar jag inte Ekeskog på www.ikea.com? Har den också utgått?

Zenobia - får inte länken att fungera?

Svar på tråden Ni som köpt Ikeasoffor..