• Svar på tråden Ni som köpt Ikeasoffor..
  • Blue Vapor

Det verkar vara skiftande kvalitet på Tomelilla om man ska se till denna tråden?? Vi köpte som sagt vår för 4,5 år sedan, och vi BOR i vår soffa - den är fortfarande som ny! Och jag är vääääääldigt petig med möbler och så. Min syster köpte dock en några år innan, och den blev hemsk efter något år. Hennes sambo hade däremot med sig en in i "boet" och den har varit lika fin som vår! Inte heller har några av de vi känner som haft Tomelilla haft några som helst problem med sina, jättefina i formen allihop. Våra närmsta vänner hade svår ångest då de köpte en ny 18000 kronors-soffa då de flyttade till hus, de ville egentligen inte skiljas från sin Men ibland måste man ju förnya lite

Jaja, tur att det finns soffor att välja på!

• Smajla

Duckan o Blue Vapor - verkar ändå generellt sett vara skiftande kvalitet på sofforna m.a.o.. Iofs är det ju så med allt men Ektorp har visst överlag bättre kvalitet än Tomelilla..

Vore kul att höra om fler har Kramfors?

//Smajla
  • Jenny70

Vi har två Tomelilla-soffor & visst är dom både sköna & fina, MEN...alla dessa kuddar som ligger precis överallt & som får "puffas" till & rättas till hela, hela tiden. Är så trött på det!

(Någon som är sugen på att köpa ett par Tomelilla-soffor?? Sandbeige, 1 st 2,5:a & 1 st 3:a)

• Jag är Dinah

Vi har två tomelilla soffor och jag älskar dem, de är såå himla sköna att sitta i, djupa så man nästan försvinner i dem! Det enda jobbiga är som några till skrivit att kuddarna måste puffas men det ordnar man lätt genom att köpa andra kuddar att ha i. Ett JÄTTE plus är att man kan ta av klädseln det behöver man kunna när man har djur man och barn!

• Jag älskar Flora

Vi har en Karlanda hörnsoffa från Ikea. Skulle egentligen vilka ha två st tresitssoffor (lättare att möblera) men det får vänta.

För att piffa upp lite efter vår renovering köpte vi helt ny klädsel till den från Ikea - mycket billigare än att köpa en ny soffa. Den var dölätt att klä om!!!

Nu är den snyggt mörkbrun. Jättefin! Och skön & rymlig.

• mrsbygg

vi har göteborg tror ja den heter..urskön att sitta i!! och sova i hehe
    super nöjd me den!

~*min Saga blev sann*~
  • Linn79

Vill bara tipsa er som har Tomelilla, den kommer att utgå till sommaren. Så vill man köpa en extra klädsel, så lär man göra det nu...

• Amoroso

Va? kommer hela serien tomelilla soffor att utgå? Den har väl funnits hur länge som helst?

• Äppelpaj

Jag har också hört från säker källa att den ska utgå. Skynda skynda!

Svar på tråden Ni som köpt Ikeasoffor..