Ni som köpt Ikeasoffor..
.. är ni nöjda och vilken soffa har ni?
Vi funderar - när vi flyttat - att köpa Kramfors www.ikea.com/PIAimages/32582_PE122595_S3.jpg
Nån som har den? Nöjd?
.. är ni nöjda och vilken soffa har ni?
Vi funderar - när vi flyttat - att köpa Kramfors www.ikea.com/PIAimages/32582_PE122595_S3.jpg
Nån som har den? Nöjd?
Jag har 2 klippan soffor och är nöjd!!
Är Ektorp bra eller inte? Vad tycker ni egentligen!?
vi har eketorp har haft den i 1 år den har varit kannon och ser ut som ny, jag älskar att man kan tvätta klädseln, känns ju alltid väldigt fräsch
Har oxå en ektorp som vi gillar mycket.
Vi har en ektorp som vi är jättenöjda med!
Hmm, jag e inte så nöjd med ektorp... tycker att den blir nedsutten med en gång, sittdynorna blir snedsuttna och ryggdynorna blir säckiga. Tycker jag puffar hela tiden... :(
Vi har också Eketorp (ca 1 1/2 år) och jag håller med Vicka81. Kändes nersutten direkt och oformlig. Kuddarna åker liksom av sittdelen hela tiden. Fast det är ju bra att man kan byta klädsel..
Vi har ingen IKEA soffa och vi har inte haft det heller men vi kommer förmodligen att behöva en soffa till och då kan jag absolut tänka mig en soffa från IKEA (under förutsättning att det är en Karlanda eller deras nya soffa som verkar heta Stockholm- har dock bara sett denna på bild ännu). Hur bra (dyr) soffa man än köper så finns det ju alltid risk för att tyget bleks eller blir slitet efter ett par år och det är ofta oerhört kostsamt att låta klä om och då tycker i alla fall jag att det känns roligare att köpa en ny soffa. Vi kommer förmodligen att satsa på dyrare möbler i trä som man kan ha längre (vitrinskåp, soffbord etc) och sedan en billig IKEA soffa (alternativt en DUX-soffa eller liknande som man faktiskt kan kosta på att låta klä om ifall det skulle behövas).
vi har också ektorp sedan 2002, o visst blir de nedsuttna,men hellre en mjuk o skön soffa som man måste puffa till, än en hård o obekväm som man slipper puffa!
Får "revidera" mitt inlägg efter att ha varit på IKEA idag. Det finns bara en soffa jag kan tänka mig där- "Stockholm" (i tyg- tyckte inte alls om den i skinn)! Den kostade lite mer än deras vanliga soffor, men den är helt klart ett alternativ då vi skall köpa en ny soffa!