• Anonym (Vad gör jag)

Varit otrogen, vad bör jag göra

Har varit Ihop med min nuvarande sedan tonåren, 17 år i år och har 3 barn. Har aldrig tidigare varit otrogen men nu skedde det tyvärr. Känner mig som ett svin vilket jag kanske också är i detta. Jag har aldrig tidigare varit otrogen men denna kvinna tog mig med storm och sen var det kört. Mina känslor för min sambo är jag osäker på. Det går upp och ner som allt annat men det som verkligen skrämmer mig är att riva upp barnens vardag om jag berättar vad jag gjort. Jag är Inte kär i den andra kvinnan men vet att hon har känslor för mig Vilket blir jobbigt. Kommer inte träffa henne fler gånger. Mitt samvete äter upp mig efter vad jag gjort och jag har svikit både min sambo och mina barn. Vad anser ni, är det värt att berätta sanningen eller ska jag tiga om det för att mitt jävla misstag inte ska påverka barnens liv? Någon med liknande erfarenhet?

och moralpoliser undanbedes. jag vet att jag gjort fel .

• Svar på tråden Varit otrogen, vad bör jag göra
  • Anonym (once betrayed)
    ClumsySmurf skrev 2022-10-15 17:47:01 följande:

Smurfen du diskuterar med är expert på att försöka kasta paj, även om den ofta missar och har säkert bra koll på hur lätt det är att skriva som flera användare i samma tråd. 

"Det blir bara obehagligt och en otrevlig stämning att ta del av pajkastningen (er)."
    förstår att det kan vara störigt men inte varför det skulle vara obehagligt.

Var finns ironin i vad jag skriver i ämnet anser du.
    om jag spelar dum tills du frågar om jag är dum kan jag påstå att du är dum som tycker jag är dum. Om jag skriver OT tills du ifrågasätter att jag skriver OT.

Tack för dina klargöranden ClumsySmurf! 
    The Word is Spoken! Nu inser jag klart bättre dynamiken mellan smurfen jag diskuterade med och mig själv. Ja, jag håller helt med om att Nicket är expert på att kasta paj och vända på resonemangen till the opponents nackdel. Ja, jag känner igen greppet men har inte konfronterats med det så konkret som här. Ja, med lättheten går att fixa flera konton. Betänk att Smurfen och Anonym (Igen) gav sig ut i kylan samtidigt :) 

Har en kristen grundsyn. Vill vara vän med alla när det går. Kvarstod i opposition mot killen när jag tagit del av samma metoder mot en ytterligare tjej i tråden. Suck!

• Anonym (once betrayed)
    Elefantmannen2 skrev 2022-10-15 18:20:14 följande:

Trams. Och det vet du bättre än de flesta. Två nick per inloggad enhet. 

Toppen för dem som gillar felaktiga argumentationen att "andra i tråden", eller "majoriteten i tråden" tycker X och hänvisa till sig själv. Eller accentuera en åsikt genom att hålla med sig själv. 
    Favoriten är att skapa en tråd och prata med sig själv. 

Det spelar ingen roll. Så funkar det här. Bara att köpa läget eller gå vidare. Självpåtagna Sisyfos-arbetet att ändra alla andra ger noll. 

Nä hej du! Vänligen ta del av inlägg # 291. Där framkommer motsatsen av din ihärdiga konto förnekelse.
    Kunskapen om dem finns på flera ställen. Vill du förneka förintelsen i samma veva?

I stort är det synd när trådar som den här utvecklas åt ett håll där de ISOLERAS från omgivningen/forumet i stort.  Orsaken är att ämnet förfars av interna uppgörelser mellan debattörer. Så hamnar man i situationen att friskt blod inte kommer in så pass med klargörande fakta. Jo undantag finns här! :)

• Anonym (Igen)
    Elefantmannen2 skrev 2022-10-15 18:20:14 följande:

Trams. Och det vet du bättre än de flesta. Två nick per inloggad enhet. 

Toppen för dem som gillar felaktiga argumentationen att "andra i tråden", eller "majoriteten i tråden" tycker X och hänvisa till sig själv. Eller accentuera en åsikt genom att hålla med sig själv. 
    Favoriten är att skapa en tråd och prata med sig själv. 

Det spelar ingen roll. Så funkar det här. Bara att köpa läget eller gå vidare. Självpåtagna Sisyfos-arbetet att ändra alla andra ger noll. 

Men det är ju det hon sa och visade. 
    Ett helt anonymt samt ett som är kopplat till varje  medlemsprofil och brevlåda. Alltså två. 
    Varför det är så vet jag inte men det är ju ingen hemlighet. 

Sen tror jag inte moderatorer " håller koll" utan det är först när ett inlägg anmäls som det granskas och eventuellt tas bort. Tydligen tror folk att moderatorer läser allt och allt som finns kvar är godkänt när det i själva verket är fel fast ingen har anmält det. 
    På helger kan tyvärr vidriga saker ligga kvar trots anmälan men under vardagar går det ofta fort. 
    (jag som skulle sluta trådkapa och gå ot, det gick ju inget vidare!) 
  • Anonym (Igen)
    Anonym (once betrayed) skrev 2022-10-15 18:21:43 följande:

Tack för dina klargöranden ClumsySmurf! 
    The Word is Spoken! Nu inser jag klart bättre dynamiken mellan smurfen jag diskuterade med och mig själv. Ja, jag håller helt med om att Nicket är expert på att kasta paj och vända på resonemangen till the opponents nackdel. Ja, jag känner igen greppet men har inte konfronterats med det så konkret som här. Ja, med lättheten går att fixa flera konton. Betänk att Smurfen och Anonym (Igen) gav sig ut i kylan samtidigt :) 

Har en kristen grundsyn. Vill vara vän med alla när det går. Kvarstod i opposition mot killen när jag tagit del av samma metoder mot en ytterligare tjej i tråden. Suck!

Men herregud.....insinuerar du att jag och Smurfen är samma person bara för att vi skriver ungefär samtidigt? Bara för att två personer skriver ungefär samtidigt och har samma åsikt betyder inte att de  är samma person. Vore det så måste man ständigt  kolla klockslag så inte det man skriver är straxt efter nåt annat inlägg för att undvika misstanke att man just citerat sig själv. 

Jag tror inte Clumsysmurf blir så glad över att jämföras med mig. Vet inte om det är en man eller kvinna. Jag är en annan person och pga att jag har postat bilder i fotottrådarna med mitt medlemsnick så händer det att jag får skit både offentligt och i dm om jag skriver i andra ämnen. Därför är jag ofta anonym. 

Ff, att med lätthet  skriva som två i samma tråd är möjligt för alla medlemmar och inget enormt avslöjande du gjort.  Alla gör inte det bara för att det är möjligt. 
    Att ha flera konton och iomd fler mailadresser kräver mer stök och inget jag ids hålla på med. 
  • Elefantmannen2
    Anonym (Igen) skrev 2022-10-15 20:15:18 följande:
    Men det är ju det hon sa och visade. 
    Ett helt anonymt samt ett som är kopplat till varje  medlemsprofil och brevlåda. Alltså två. 
    Varför det är så vet jag inte men det är ju ingen hemlighet. 

Sen tror jag inte moderatorer " håller koll" utan det är först när ett inlägg anmäls som det granskas och eventuellt tas bort. Tydligen tror folk att moderatorer läser allt och allt som finns kvar är godkänt när det i själva verket är fel fast ingen har anmält det. 
    På helger kan tyvärr vidriga saker ligga kvar trots anmälan men under vardagar går det ofta fort. 
    (jag som skulle sluta trådkapa och gå ot, det gick ju inget vidare!) 

Ursäkta, men vad snackar du om?? 

Varför taggar du mig? 

Vem är ?hon?? 

Ett medlemsnick(registrerad medlem) och ett anonymt i samma tråd. Varje registrerad medlem äger således två nick. För att registrera medlem krävs mailadress, som har oändliga möjligheter. Därifrån kan du logga in på samtliga tillgängliga enheter. Har du tillgång till tio datorer, plattor eller telefoner har du 20 nick samtidigt. Etc. För mig ter det sig mer än maniskt att nyttja möjligheten, men jag är övertygad att det per definition finns maniska personer som gör det. 

Varför taggar du mig och spekulerar i hur moderatorer agerar och inte? Plattformen är byggd så här. Moderatorerna gör som de gör. Jag har inte påstått något kring det, så dra inte in mig i dina spekulationer. 

(Jag har fullkomlig förståelse för att ingen har ork att medla i, ens läsa, fullkomligt debila resonemang mellan ett fåtal personer med personlighetsklyvning och oräkneliga nick)

• Anonym (Elias)

Jag kan ju aldrig vara100% säker på att inget mer har skett men hon är inte en person som ljuger.
    Hon ljög inte om det här heller, hon valde att berätta ett tag efter.
    Min korkade hjärna lägger en stor del av skulden på mig själv även om jag bär en stor del av skulden som ledde till detta. Valet att ta steget till otrohet är dock helt och hållet hennes, där känner jag att hon har gjort ett aktivt val.
    Jag har aldrig nekat henne sex men tydligen har jag inte uppmuntrat till det i samma utsträckning som tidigare. Jag har heller inte reagerat på den biten mer än efter otroheten nu med facit i hand.

Jag luftar mina tankar här och kanske visar henne detta vid ett senare tillfälle för det är inte lätt att alltid prata om sina känslor, speciellt inte i ett tidigt läge.

• nihka
    Anonym (Elias) skrev 2022-10-15 17:18:29 följande:
    Nikha (jag vet inte hur man citerar rätt av):
    Det är sant som du säger, två fel gör inte ett rätt.
    Jag är inte intresserad av att hämnas alls men låter man känslorna ta över så kan det antagligen gå så.

Jag vill fortsätta våra liv tillsammans och försöker övertala mig själv att ett sånt här snedsteg är inte är hela världen och att det går att lösa.
    Men just nu går mina vakna tankar åt att tänka på detta i stort sett hela tiden och jag mår så galet dåligt på grund av det så jag vet inte riktigt vad jag ska göra.
    Hon har alltid varit den ärligaste personen jag känner och en fantastisk människa på alla sätt och jag vill inte ändra på min syn av henne men den får sig säkert en törn.

Små saker i det stora hela så klart och jag är en rationell person så förhoppningsvis kan jag lägga det åt sidan lite längre fram och vi kan prata öppet om det utan att må dåligt inför det. Att sopa det under mattan blir antagligen helt fel, då kommer man gå som katten kring het gröt och inte ens våga nämna ordet otrohet i några sammanhang alls.

Har någon något tips att ge till en förvirrad man med känslorna utanpå just nu så lyssnar jag gärna.
    Du/ni kommer gå igenom olika faser och det är inte över förrän det är över. Prata, prata, prata prestigelöst och mer lite tur och skicklighet kommer ni ur det här stärkta som par.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Igen)
    Elefantmannen2 skrev 2022-10-15 20:56:50 följande:

Ursäkta, men vad snackar du om?? 

Varför taggar du mig? 

Vem är ?hon?? 

Ett medlemsnick(registrerad medlem) och ett anonymt i samma tråd. Varje registrerad medlem äger således två nick. För att registrera medlem krävs mailadress, som har oändliga möjligheter. Därifrån kan du logga in på samtliga tillgängliga enheter. Har du tillgång till tio datorer, plattor eller telefoner har du 20 nick samtidigt. Etc. För mig ter det sig mer än maniskt att nyttja möjligheten, men jag är övertygad att det per definition finns maniska personer som gör det. 

Varför taggar du mig och spekulerar i hur moderatorer agerar och inte? Plattformen är byggd så här. Moderatorerna gör som de gör. Jag har inte påstått något kring det, så dra inte in mig i dina spekulationer. 

(Jag har fullkomlig förståelse för att ingen har ork att medla i, ens läsa, fullkomligt debila resonemang mellan ett fåtal personer med personlighetsklyvning och oräkneliga nick)

Med "hon" menar jag personen du svarade, ClumsySmurf. Hon skriver ju exakt samma som du att alla har möjlighet till två nick per tråd. 
    Om man sen väljer att ha flera konton för att skapa fler profiler verkar vara omständigt  bara för att kunna skriva i ett forum dom det här. 

Forumet är förutom det du nämnde tidigare byggt så att man kan svara/citera vem som helst även om det man svarar på inte är riktat direkt till en själv. Det är också bara att acceptera. 

Du behöver inte bli otrevlig, jag är inte emot dig och drar inte in dig i något. Leta inte motståndare där det inte finns.
  • Anonym (?)
    Anonym (Elias) skrev 2022-10-15 20:58:42 följande:

Jag kan ju aldrig vara100% säker på att inget mer har skett men hon är inte en person som ljuger.
    Hon ljög inte om det här heller, hon valde att berätta ett tag efter.
    Min korkade hjärna lägger en stor del av skulden på mig själv även om jag bär en stor del av skulden som ledde till detta. Valet att ta steget till otrohet är dock helt och hållet hennes, där känner jag att hon har gjort ett aktivt val.
    Jag har aldrig nekat henne sex men tydligen har jag inte uppmuntrat till det i samma utsträckning som tidigare. Jag har heller inte reagerat på den biten mer än efter otroheten nu med facit i hand.

Jag luftar mina tankar här och kanske visar henne detta vid ett senare tillfälle för det är inte lätt att alltid prata om sina känslor, speciellt inte i ett tidigt läge.

Otrohet handlar sällan om endast sex. 

IMHO är det inte fel alls att ?lägga skuld? på sig själv. Din partner har haft behov du inte uppfyllt.
    Är hennes behov omänskliga att uppfylla? Eller har du haft ditt fokus någon annanstans? Tagit något för givet och borrat ned huvudet?

Det vet du och din partner bäst. Du kan känna skuld för att det faktiskt är befogat eller för att kraven är orimliga. 

• Elefantmannen2
    Anonym (Igen) skrev 2022-10-15 21:15:51 följande:
    Med "hon" menar jag personen du svarade, ClumsySmurf. Hon skriver ju exakt samma som du att alla har möjlighet till två nick per tråd. 
    Om man sen väljer att ha flera konton för att skapa fler profiler verkar vara omständigt  bara för att kunna skriva i ett forum dom det här. 

Forumet är förutom det du nämnde tidigare byggt så att man kan svara/citera vem som helst även om det man svarar på inte är riktat direkt till en själv. Det är också bara att acceptera. 

Du behöver inte bli otrevlig, jag är inte emot dig och drar inte in dig i något. Leta inte motståndare där det inte finns.

Ok. Är det även hon? Får stå för dig.

Nej, det är inte alls samma. Möjligheten är oändlig. Om man väljer att utnyttja det är något annat. 

Om du svarar på någons inlägg är det givetvis riktat till denne. Vad finns det att acceptera kring det? 

Ergo: Du drar in mig och jag tar det personligt. 
    Att citera mig, whoever, och låta dem stå till svars för något de aldrig uttryckt eller tycker blir rejält märkligt. 
    Testa i verkliga livet att gå fram till någon och tala om för dem vad de tycker och tänker och sedan argumentera kring det?

Sanningen är inte otrevlig i sig. Kan bli det om man är obekväm med den. Jag har på intet vis betett mig otrevligt mot dig. Än. 

(Varför känner jag igen resonemanget sedan tidigare?)

Svar på tråden Varit otrogen, vad bör jag göra