• Anonym (Vad gör jag)

Varit otrogen, vad bör jag göra

Har varit Ihop med min nuvarande sedan tonåren, 17 år i år och har 3 barn. Har aldrig tidigare varit otrogen men nu skedde det tyvärr. Känner mig som ett svin vilket jag kanske också är i detta. Jag har aldrig tidigare varit otrogen men denna kvinna tog mig med storm och sen var det kört. Mina känslor för min sambo är jag osäker på. Det går upp och ner som allt annat men det som verkligen skrämmer mig är att riva upp barnens vardag om jag berättar vad jag gjort. Jag är Inte kär i den andra kvinnan men vet att hon har känslor för mig Vilket blir jobbigt. Kommer inte träffa henne fler gånger. Mitt samvete äter upp mig efter vad jag gjort och jag har svikit både min sambo och mina barn. Vad anser ni, är det värt att berätta sanningen eller ska jag tiga om det för att mitt jävla misstag inte ska påverka barnens liv? Någon med liknande erfarenhet?

och moralpoliser undanbedes. jag vet att jag gjort fel .

• Svar på tråden Varit otrogen, vad bör jag göra
  • Anonym (once betrayed)
    Sommar vinter skrev 2022-10-11 14:37:16 följande:

Såhär nu ett gäng veckor efter det som hänt och att ha läst ikapp tråden. Mår fortsatt skit av det hela, den andra kvinnan fortsatt borta ut mitt liv men jag bär fortfarande på hemligheten. Någonstans skönt att veta att man är mänsklig och har känslor som berättar för en vad som är rätt och fel mot de man verkligen håller av. Tyvärr inte under stundens hetta. Kan komma med 100 ursäkter men känns mest löjligt. Ett stort jäkla misstag är gjort, inget snack om det. Hade jag berättat för min sambo så hade jag knäckt henne, mig själv och mest troligt även barnen med allt vad en separation innebär. Att leva med denna hemlighet kommer inte vara lätt då det tär på mig men känner inte att alternativen som finns kommer få någon av oss att må bättre utan snarare tvärtom. Här är det dock är det svårare för mig med vad som är rätt eller fel. Känner mer just nu att jag får må dåligt medans mina barn och sambo får leva vidare ovetandes. Vet att många inte håller med men så resonerar jag just nu.

Efter att följt tråden på avstånd måste jag säga att jag faktiskt kände en viss besvikelse när jag läste din respons. I bemärkelsen att din sambo faktiskt ingen chans ges till ett självständigt val. Bryta upp? Alternativt kämpa ihop i en gemensam satsning? Diskuterade ni era respektive tankar och värderingar gällande trohet/otrohet i ert relaterandes början? Ett sådant samtal kan ha givit dig visst hum eller en vägledning i hur din sambos tankar kunde gå i ett eventuellt avslöjande. Skulle hon måhända vilja en ny konstruktion när du tagit steget till en otrohetsaffär. Vet vi något om din partner precis som du vill dras med i stundens hetta - med en annan man. Hu ställer du dig till det scenariot? Gäller Öppet för den ena parten men inte för den andra? Med den ena lyckligt ovetandes om att kontraktet omförhandlats. Bakom rygg.

Blir ändock klart ambivalent i min input till dig när barn finns med i bilden. Därför gäller att applicera eftertänksamhet och en fingertoppskänsla i vad som är det rätta beslutet för dig/er. Vara öppen med något som kan rubba familjens konsensus komplett eller avstå avslöja verkligheten. Du tycks ha valt den senare vägen att vandra. Hör och häpna motsäger jag dig knappast i stort. Dina reflektioner verkar trots allt genomtänkta och i dem finns naturliga skuldkänslor med som borgar för ansvarstagande. 

The saddest thing about betrayal is that it never comes from your enemies. 

• Anonym (jaha)
    Elefantmannen2 skrev 2022-10-11 18:37:25 följande:
    Jag citerar dig, kompis. Du behöver inte nämna dig själv i tredje person. Det blir lite over the top även för en certifierad egoist. 
    Ska jag tolka ditt undvikande svar som att du inte har nåt bra svar på frågorna?
  • Elefantmannen2
    Anonym (jaha) skrev 2022-10-12 13:19:35 följande:
    Ska jag tolka ditt undvikande svar som att du inte har nåt bra svar på frågorna?

Frågan är om "hans fru håller med" rörande ett svar ställt till dig. Frågan är alltså i så all om din fru håller med. Det vet du ju bättre än jag. 
    (Fast jag tippar på att a) du inte har någon fru och b) om du har en vill hon säkert inte att du bär omkring på alla oförrätter genom livet)
    Resultatet är ju synliggjort. 

• Anonym (jaha)
    Elefantmannen2 skrev 2022-10-12 15:36:19 följande:

Frågan är om "hans fru håller med" rörande ett svar ställt till dig. Frågan är alltså i så all om din fru håller med. Det vet du ju bättre än jag. 
    (Fast jag tippar på att a) du inte har någon fru och b) om du har en vill hon säkert inte att du bär omkring på alla oförrätter genom livet)
    Resultatet är ju synliggjort. 

Fast tråden handlar inte om mig och frågorna gällde TS och hans fru.
  • Elefantmannen2
    Anonym (jaha) skrev 2022-10-12 16:18:36 följande:
    Fast tråden handlar inte om mig och frågorna gällde TS och hans fru.

Du har aldrig brytt dig om vad en tråd handlar om, känd för oombedda åsikter off topic. 

Helt oavsett det svarar jag på ett inlägg du skrivit i den här tråden som svar till någon annan. Med frågeställning och inställning helt skild från TS. Om svaret på det inte handlar om TS gör ju inte ditt det heller? Du vinner SM i självmål, pajas. 

• ClumsySmurf
    Elefantmannen2 skrev 2022-10-12 19:58:42 följande:

Du har aldrig brytt dig om vad en tråd handlar om, känd för oombedda åsikter off topic. 

Helt oavsett det svarar jag på ett inlägg du skrivit i den här tråden som svar till någon annan. Med frågeställning och inställning helt skild från TS. Om svaret på det inte handlar om TS gör ju inte ditt det heller? Du vinner SM i självmål, pajas. 

Pajasen med otrohets fetischism har vaknat...eller bara glömt att skriva dubbelanonymt
  • Elefantmannen2
    ClumsySmurf skrev 2022-10-12 20:14:52 följande:
    Pajasen med otrohets fetischism har vaknat...eller bara glömt att skriva dubbelanonymt
    Den narcissistiska särskrivaren med valnötshjärna försöker sig på comeback. Så självupptagen att du inte ser hur uppenbart det är. 
    Om pojkrummet känns trångt är det inte till vuxenforum på internet du ska vända dig. Be mamma ringa BUP.
  • Anonym (jaha)
    Elefantmannen2 skrev 2022-10-12 19:58:42 följande:

Nja du har inte svarat på ett jävla dugg... det enda du i vanlig ordning åstadkommit är att snacka person istället för sak i ett tarvligt försök att dra ner diskussionen i pajkastning där du slipper komma med sakliga argument.

Jag menar du verkar ju inte ens kunna svara på en sån enkel fråga som om du tror att TS partner håller med TS resonemang om vad som är bäst för "alla"?
  • Anonym (jaha)
    Elefantmannen2 skrev 2022-10-12 20:44:51 följande:
    Den narcissistiska särskrivaren med valnötshjärna försöker sig på comeback. Så självupptagen att du inte ser hur uppenbart det är. 
    Om pojkrummet känns trångt är det inte till vuxenforum på internet du ska vända dig. Be mamma ringa BUP.
    Det enda som är uppenbart här är att du saknar förmåga att argumentera sakligt.

Pajkastning och utbyta åsikter om person verkar vara mer din grej.
  • Anonym (Morsan)

Gör som jag. Jag säger inget när jag knullar andra. Min belåtna min kan jag dock inte sudda bort.

Svar på tråden Varit otrogen, vad bör jag göra