• Anonym (Vad gör jag)

Varit otrogen, vad bör jag göra

Har varit Ihop med min nuvarande sedan tonåren, 17 år i år och har 3 barn. Har aldrig tidigare varit otrogen men nu skedde det tyvärr. Känner mig som ett svin vilket jag kanske också är i detta. Jag har aldrig tidigare varit otrogen men denna kvinna tog mig med storm och sen var det kört. Mina känslor för min sambo är jag osäker på. Det går upp och ner som allt annat men det som verkligen skrämmer mig är att riva upp barnens vardag om jag berättar vad jag gjort. Jag är Inte kär i den andra kvinnan men vet att hon har känslor för mig Vilket blir jobbigt. Kommer inte träffa henne fler gånger. Mitt samvete äter upp mig efter vad jag gjort och jag har svikit både min sambo och mina barn. Vad anser ni, är det värt att berätta sanningen eller ska jag tiga om det för att mitt jävla misstag inte ska påverka barnens liv? Någon med liknande erfarenhet?

och moralpoliser undanbedes. jag vet att jag gjort fel .

• Svar på tråden Varit otrogen, vad bör jag göra
  • Anonym (once betrayed)
    Anonym (?) skrev 2022-10-14 22:23:55 följande:

Nej, det är inte trådskapares ansvar att hålla koll på alla troll. Inte ditt heller. 

Om vuxna människor(??) inte klarar av att hålla sig inom ett löst ramverk är det moderatorers jobb att rensa, varna etc. 

Att självutnämnda sådana lägger sig i och försöker kontrollera forumet gör endast saker och ting värre. Det handlar om den enskildes ansvar att inte mata troll.  

Har givits uppfattningen forumets rektor och TS tillsammans hanterar och ser till att en hyggligt konstruktiv ton hålls i tråden. Har jag fel? Anser du forumets rekommendationer levts upp till här. Låt oss säga senaste veckan?

I alltför många trådar lyser rektor med sin frånvaro varför åtminstone jag inget fel ser i att som frilansande tyckare sätta ned foten. När fenomenet vanligt förekommande är det närmast legio med skribenter som vill förmedla sina intryck. Vi utbyter åsikter i en demokratisk anda utan diktator fasoner. Hur du får det till maktutövning får stå för din uppfattning. Punkt.

Byter du Nick/Signatur i parti och minut som vissa herrar här i tråden ägnat sig åt?

The saddest thing about betrayal is that it never comes from your enemies. 

• Anonym (?)
    Anonym (once betrayed) skrev 2022-10-14 23:15:13 följande:

Har givits uppfattningen forumets rektor och TS tillsammans hanterar och ser till att en hyggligt konstruktiv ton hålls i tråden. Har jag fel? Anser du forumets rekommendationer levts upp till här. Låt oss säga senaste veckan?

I alltför många trådar lyser rektor med sin frånvaro varför åtminstone jag inget fel ser i att som frilansande tyckare sätta ned foten. När fenomenet vanligt förekommande är det närmast legio med skribenter som vill förmedla sina intryck. Vi utbyter åsikter i en demokratisk anda utan diktator fasoner. Hur du får det till maktutövning får stå för din uppfattning. Punkt.

Byter du Nick/Signatur i parti och minut som vissa herrar här i tråden ägnat sig åt?

Bla, bla, bla. 

Jag fattar inte hur du läser och vad som är vad i dina haranger. Fattar du ens själv? Vad har jag fått till maktutövning?
    Vad är det för fjantigheter att skriva punkt i tid och otid? 

Moderatorer sköter forumet. Ingen annan. Oavsett vad du tycker. Oavsett hur mycket snömos du skriver. Om det inte passar finns det forum med mer eller mindre inblandning av moderatorer. Det blir så mycket enklare och bekvämare än att försöka ändra hur man sköter det här. I själva trådarna och inte ens med moderatorerna direkt. 

Att som skribent hoppa i och ur topic är som det är. Men när samma person sedan försöker tala om för andra hur de ska bete sig blir det rent barnsligt. 

• Anonym (Igen)
    Anonym (once betrayed) skrev 2022-10-14 23:15:13 följande:

Har givits uppfattningen forumets rektor och TS tillsammans hanterar och ser till att en hyggligt konstruktiv ton hålls i tråden. Har jag fel? 

Ja du har fel. Det funkar inte så, det borde du lärt dig vid det här laget. 
    Och ff... för att kunna ha fler än två nick i en tråd (Anonym och öppen) så måste man ha flera konton
    och flera mailadresser, logga ut och in och hoppa mellan de olika kontona. Hur många ids hålla på så?
    Rektor? Vilken rektor? 
  • Anonym (once betrayed)
    Anonym (Igen) skrev 2022-10-15 02:50:48 följande:
    Ja du har fel. Det funkar inte så, det borde du lärt dig vid det här laget. 
    Och ff... för att kunna ha fler än två nick i en tråd (Anonym och öppen) så måste man ha flera konton
    och flera mailadresser, logga ut och in och hoppa mellan de olika kontona. Hur många ids hålla på så?
    Rektor? Vilken rektor? 

Rektor = moderator. Rektor är ett gulligt äldre uttryck tycker jag. Passar perfekt med en slarvigt satt synonym i trådar som spårat ut i retorik käftande som den här gjort. 🙄

Jo du. Där har du helt fel. Debattörer som stödjer egna argument alternativt kommenterar egna inlägg (syfte = hålla igång sin tråd ex vis) dräller det av här kan jag intyga. Allt som krävs är två skilda IP adresser. Om du missat själva grejen finns till och med en separat tråd på FL om hur göra. TS i den efterfrågade en manual och satte den uppenbarligen i system som ett värsta nättroll. Lustigt att just du ger dig på att försöka agera sanningsvittne och vill mörka nättrolls metoder.

The saddest thing about betrayal is that it never comes from you enemies. 

• Anonym (once betrayed)
    Anonym (?) skrev 2022-10-15 01:49:40 följande:

Bla, bla, bla. 

Jag fattar inte hur du läser och vad som är vad i dina haranger. Fattar du ens själv? Vad har jag fått till maktutövning?
    Vad är det för fjantigheter att skriva punkt i tid och otid? 

Moderatorer sköter forumet. Ingen annan. Oavsett vad du tycker. Oavsett hur mycket snömos du skriver. Om det inte passar finns det forum med mer eller mindre inblandning av moderatorer. Det blir så mycket enklare och bekvämare än att försöka ändra hur man sköter det här. I själva trådarna och inte ens med moderatorerna direkt. 

Att som skribent hoppa i och ur topic är som det är. Men när samma person sedan försöker tala om för andra hur de ska bete sig blir det rent barnsligt. 

Tror flertalet debattörer snabbt inser och avstår den argumentationsteknik du förespråkar.. I den väljs konsekvent utan urskiljning förr eller senare (oftare förr) ad hominem angrepp. Fokus på sakfrågan tappas. Skribenter tackar fullt logiskt nej till vidare diskussioner. Fastän ämnet rykande intressant. Debattören som tycks tackar ja till munhuggas blir Elefantmannen2. 

Vi vet ännu inte exakt om TS givits det stöd som efterfrågats. Formalia besatta författare bjuder visserligen på underhållning på hög nivå för den retorik nyfikne, annars blir det mest blaha, blaha.

Alla vet om att forumets moderatorer är överbelastade. Oavsett vad vi anser eller hur mycket vi skriver. Det gäller för dig precis som för alla andra. Vi får nog gemensamt skrinlägga tanken på återkoppling därifrån i den här tråden.

• Anonym (Igen)
    Anonym (once betrayed) skrev 2022-10-15 07:31:14 följande:

Rektor = moderator. Rektor är ett gulligt äldre uttryck tycker jag. Passar perfekt med en slarvigt satt synonym i trådar som spårat ut i retorik käftande som den här gjort. 🙄

Jo du. Där har du helt fel. Debattörer som stödjer egna argument alternativt kommenterar egna inlägg (syfte = hålla igång sin tråd ex vis) dräller det av här kan jag intyga. Allt som krävs är två skilda IP adresser. Om du missat själva grejen finns till och med en separat tråd på FL om hur göra. TS i den efterfrågade en manual och satte den uppenbarligen i system som ett värsta nättroll. Lustigt att just du ger dig på att försöka agera sanningsvittne och vill mörka nättrolls metoder.

Det heter moderator och inget annat. De samarbetar inte med trådstartare. 
    Självklart blev jag ett troll,  det är faktiskt lite lustigt. Av någon anledning drar du genast till med det när du får kritik av någon. Förutom  massivt trådkapande. 
  • Anonym (Igen)
    Anonym (once betrayed) skrev 2022-10-15 07:31:14 följande:

Självklart blev jag ett troll,  det är faktiskt lite lustigt. Av någon anledning drar du genast till med det när du får kritik av någon. Förutom  massivt trådkapande. 
  • Anonym (once betrayed)

@(Igen), Kolla gärna i FL tråden Flera konton? från 2019.

Vad jag minns finns fler upplagda trådar i saken. 

Anonym (brrrrr) skriver i tråden Flera konton? #1 Tror det är jättevanligt, och att det är högst ett litet antal aktiva här inne. Men dessa skriver aldrig egna trådstarter i sitt eget namn har jag noterat. 

Stämmer mycket väl med min egen iakttagelse.
    Ställer mig även frågande till din totala förnekelse till det mest uppenbara? I vår pågående tråd bytte vidare TS sitt Nick.

• Anonym (once betrayed)
    Anonym (Igen) skrev 2022-10-15 08:18:27 följande:

Du har givits svar i det mesta i föregående inlägg # 268. Det borde kunna gjuta lugn på dina vågor. Åtminstone något?

inland får man ta till sandlådepedagogik. Jag tar mig därför friheten att säga den som sa det han var det! Vem som helst som tar del av historiken (kollar bakåt i tråden) ser att jag hållit mig till ämnet samt vid ett par tillfällen uppmuntrat samtliga till detsamma. Allt finns svart på vitt :)

Varmt lycka till!
    önskas till (Jaha)/(Igen)/(Elefantmannen2). 
  • Anonym (once betrayed)

Excuse me! Förväxlade nämligen Anonym (Jaha) med Anonym (?). Alla dessa nick/signaturer?

Svar på tråden Varit otrogen, vad bör jag göra