• Anonym (Undrar)

Finns det BRA relationer/män?

Jag börjat på riktigt ifrågasätta om det finns bra män,som delar ansvar i hemmet och inte är lata som gör sin del utan att man behöver påminna,som är ödmjuka,som inte blir sur när man inte vill ha sex,som vill ha gemensam rättvis ekonomi,som inte har aggressionsproblem,är det någon som träffat en sånn?

Vart är alla människor med bra relationer? Även runt om mig i verkliga livet verkar det vara brist på det.

• Svar på tråden Finns det BRA relationer/män?
  • Anonym (motvals)
    Anonym (Bka) skrev 2023-02-07 11:03:27 följande:

Ni har ju inte läst artiklarna och kommer med avfärdranden. 
     Ni har inga argument emot, ön mindre presenterar ni några källor. Jag har redan presenterat ett tiotal artiklar som verifierar mina påståenden. Läs tidigare inlägg om svenska siffror. I de allra flesta påståenden är siffrorna i underkant. Tex who  (leta och läs själv) säger 30-60 procent istället för var tredje kvinna. 

FN och SCB är vedertagna och trovärdiga källor.Att ni inte godtar dem säger mycket om er. 

Ni gör ju bort er och andra män med era påståenden. 

Kvinnor slås halvt ihjäl. Män blir hotade med skilsmässa. Och det jämför ni. Det är att jämföra äpplen och päron. 

Du som skrev om bananer och äpplen. Du vill ju inte föra diskussion, enbart tysta. 

Men man förstår att andra inte vill ge sig in i debatten med er. Den är så korkad från ert håll att den är överflödig.

Självklart är våld i nära relationer ett stort problem, kanske ett av de största i vårt samhälle men det var inte detta TS ville diskutera. 
  • Kermit1561
    Anonym (Bka) skrev 2023-02-07 11:43:55 följande:

Jag har redan kommenterat just det om 17%, män blir hotade med skilsmässa och kvinnor måste söka vård för de blir systematiskt misshandlade. Äpplen och päron. 

Du väljer undersökningar som är klart missvisande. I princip samtliga större undersökningar som görs visar på stora skillnader. Kvinnor och barn är de som är utsatta. Inte män. 
    Män utsätts mest ute i samhället för våld. Av män. 

Män är tyvärr överrepresenterade som förövare i våld och övergrepp. De

Och så anklagar du andra för att inte ta till sig fakta. Det är uppenbart att det är du som har svårt att ta till dig fakta. BRÅ är ju inte precis någon udda källa och det handlar ju inte bara om hot om skilsmässa.  Det är ju dessutom så att mörkertalet är ännu större när det gäller mäns utsatthet än när det gäller kvinnor, så förmodligen är de siffrorna långt lägre än vad det verkliga antalet är. 

• Kermit1561
    Anonym (Bka) skrev 2023-02-07 11:46:10 följande:

Tror de flesta män i den här tråden behöver ägna sig åt att lyssna mer, ta in fakta. Lösa mer. Inse och ta ställning. Sjuk diskussion. 

Kvinnor och kvinnorörelsen skulle behöva lyssna mer på män. det är uppenbart att tolkningarna och forskningen är ideologiskt driven, en reaktionär populistisk ideologi som är mer intresserad av att hitta en syndabock än att lösa verkliga problem. 
  • Mandel
    Kockobello skrev 2023-02-05 10:10:50 följande:

Man får oftast igen vad man erbjuder själv.

Åh, vad jag ser fram emot att möta min sextokiga halvpedant som är händig, har god ekonomi, bra på matlagning och som gillar att röra på sig ute i naturen.

Han har inte dykt upp ännu och jag fyller 49 om ett par dagar, men den som väntar på något gott... Väntar alltid för länge Cool

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Bka)

www.svd.se/a/44324461-e1ae-3846-baca-0df7cc6a7d13/var-tredje-kvinna-utsatt-for-vald

Det är väl känt för alla utom er då, att kvinnor är utsatta för våld av män, i så stor utsträckning att det ses av alla seriösa samhällsaktörer som ett omfattande globalt samhällsproblem. 
    Men inte av er. 

Det finns ett talesätt "bränn inte ut sig på dumheter". Det spelar ju ingen roll hur överväldigande statistiken är, ni sitter ändå och tycker synd om män, dvs er själva. Ingen insikt eller empati för kvinnor. 
    Så alla andra har kommit till insikt. Utom ni. 

Ni får fortsätta era rent ut sagt löjeväckande resonemang om att mina synpunkter kring mäns våld mot kvinnor inte är valida. Intressant att ni behöver vara en drös med män som argumenterar mot en kvinna. 

Vi vet alla hur det ligger till i verkligheten. 

• Anonym (Bka)

Motvals, jag kan inte citera. 

Diskussion som grundar sig i mäns roller i relationer, aggressivitet och brist på att bidra i hushållet, som är helt relevant för TS fråga, motsägs ihärdigt av ett antal FL män. 

De män som TS behöver undvika syns i tråden. 

Det är förståeligt varför TS har de upplevelser hon har, vilket tråden bekräftar och som psykologen TS pratat med bekräftar, att det beror på många mäns svårigheter att bete sig bra i relationer. 

TS bad om svar från kvinnor. Jag är kvinna. Jag bekräftar TS bild av att det finns en problematik kring hur män som grupp tenderar att bete sig i relationer. 

Jag hoppas TS träffar någon bra. För de finns verkligen. Tyvärr är tråden kapad av män som skriver dumheter. 

• Kermit1561
    Anonym (Bka) skrev 2023-02-07 13:50:38 följande:

www.svd.se/a/44324461-e1ae-3846-baca-0df7cc6a7d13/var-tredje-kvinna-utsatt-for-vald

Det är väl känt för alla utom er då, att kvinnor är utsatta för våld av män, i så stor utsträckning att det ses av alla seriösa samhällsaktörer som ett omfattande globalt samhällsproblem. 
    Men inte av er. 

Det finns ett talesätt "bränn inte ut sig på dumheter". Det spelar ju ingen roll hur överväldigande statistiken är, ni sitter ändå och tycker synd om män, dvs er själva. Ingen insikt eller empati för kvinnor. 
    Så alla andra har kommit till insikt. Utom ni. 

Ni får fortsätta era rent ut sagt löjeväckande resonemang om att mina synpunkter kring mäns våld mot kvinnor inte är valida. Intressant att ni behöver vara en drös med män som argumenterar mot en kvinna. 

Vi vet alla hur det ligger till i verkligheten. 

Ja, naturligtvis "vet" du hur det ser ut i verkligheten. Det är det som är ditt och dina gelikars problem, ni har redan bestämt er för hur verkligheten ser ut så därför tar ni inte till er nya resultat som visar att verkligheten är mycket mer komplicerad. Det är samma sak med SD-are och invandring, du har män som syndabockar och de har invandrare, ni är av samma skrot och korn. Populister.

Dina länkar påminner mig om vilken uppmärksamhet slagen dam fick på sin tid, hur den ansågs visa hur utsatta kvinnor var trots att den inte alls undersökte hur män har det. Uppenbarligen får män skylla sig själva i din värld. Jag minns också hur Petra Östergren blev utmobbad av de där samhällsdebattörerna du vurmar för när hon påpekade att relationsvåld var lika vanligt i lesbiska relationer. Du representerar en reaktionär världbild där kvinnor är goda och män onda. 
    Tack o lov går det långsamt åt rätt håll, Fi är borta och allt färre kallar sig feminister eftersom det är tydligt hur verklighetsfrån den är. Allt mer forskning kring jämlikhet görs av t.ex nationalekonomer som inte är lika ideologisk vinklade som genusforskare är.

Det är talande att du anklagar andra för att vara faktaresistent när du själv så tydligt är det och anklagar oss för att tycka synd om män när du själv sätter på dig den kvinnliga offerkoftan. 
    Bristen på självinsikt är monumental. 

• Anonym (badaboom)

Undrar hur svaren och tonen i tråden hade varit om TS varit en man Drömmer

• Kermit1561
    Anonym (Bka) skrev 2023-02-07 14:13:55 följande:

Motvals, jag kan inte citera. 

Diskussion som grundar sig i mäns roller i relationer, aggressivitet och brist på att bidra i hushållet, som är helt relevant för TS fråga, motsägs ihärdigt av ett antal FL män. 

De män som TS behöver undvika syns i tråden. 

Det är förståeligt varför TS har de upplevelser hon har, vilket tråden bekräftar och som psykologen TS pratat med bekräftar, att det beror på många mäns svårigheter att bete sig bra i relationer. 

TS bad om svar från kvinnor. Jag är kvinna. Jag bekräftar TS bild av att det finns en problematik kring hur män som grupp tenderar att bete sig i relationer. 

Jag hoppas TS träffar någon bra. För de finns verkligen. Tyvärr är tråden kapad av män som skriver dumheter. 

Jag tycker verkligen att du och TS skall undvika män helt och hållet till ni reflekterat lite mer över er egen roll i relationer. Så länge ni inte ser er egen roll i det hela så kommer ni upprepa era dåliga val, då är det bättre att ni avstår helt. 
    Oddsen att nån normal schysst man kommer välja er med ert manshat är ändå minimal, det är en stor röd flagga för normala män och bidrar naturligtvis till er situation..  
Svar på tråden Finns det BRA relationer/män?