Anonym (Bka) skrev 2023-02-07 13:50:38 följande:
www.svd.se/a/44324461-e1ae-3846-baca-0df7cc6a7d13/var-tredje-kvinna-utsatt-for-vald
Det är väl känt för alla utom er då, att kvinnor är utsatta för våld av män, i så stor utsträckning att det ses av alla seriösa samhällsaktörer som ett omfattande globalt samhällsproblem.
Men inte av er.
Det finns ett talesätt "bränn inte ut sig på dumheter". Det spelar ju ingen roll hur överväldigande statistiken är, ni sitter ändå och tycker synd om män, dvs er själva. Ingen insikt eller empati för kvinnor.
Så alla andra har kommit till insikt. Utom ni.
Ni får fortsätta era rent ut sagt löjeväckande resonemang om att mina synpunkter kring mäns våld mot kvinnor inte är valida. Intressant att ni behöver vara en drös med män som argumenterar mot en kvinna.
Vi vet alla hur det ligger till i verkligheten.
Ja, naturligtvis "vet" du hur det ser ut i verkligheten. Det är det som är ditt och dina gelikars problem, ni har redan bestämt er för hur verkligheten ser ut så därför tar ni inte till er nya resultat som visar att verkligheten är mycket mer komplicerad. Det är samma sak med SD-are och invandring, du har män som syndabockar och de har invandrare, ni är av samma skrot och korn. Populister.
Dina länkar påminner mig om vilken uppmärksamhet slagen dam fick på sin tid, hur den ansågs visa hur utsatta kvinnor var trots att den inte alls undersökte hur män har det. Uppenbarligen får män skylla sig själva i din värld. Jag minns också hur Petra Östergren blev utmobbad av de där samhällsdebattörerna du vurmar för när hon påpekade att relationsvåld var lika vanligt i lesbiska relationer. Du representerar en reaktionär världbild där kvinnor är goda och män onda.
Tack o lov går det långsamt åt rätt håll, Fi är borta och allt färre kallar sig feminister eftersom det är tydligt hur verklighetsfrån den är. Allt mer forskning kring jämlikhet görs av t.ex nationalekonomer som inte är lika ideologisk vinklade som genusforskare är.
Det är talande att du anklagar andra för att vara faktaresistent när du själv så tydligt är det och anklagar oss för att tycka synd om män när du själv sätter på dig den kvinnliga offerkoftan.
Bristen på självinsikt är monumental.