Anonym (Undrar) skrev 2023-02-05 10:06:42 följande:
För att ni får olika mycket pengar över ?
Vad jag ger i ett förhållande ? Har koll på allt ang barnen,sköter hemmet till 80%(motvilligt),duktig på att laga mat,håller koll på när saker tar slut hemma.Kan skruva ihop/laga saker.Köper presenter när vi går bort på middag osv
Män sköter absolut inte lika mycket nej.Att dom gör något absolut,men att dom skulle göra lika mycket i hemmet? Har inte varit med om det men sen gillar jag inte att leva i förnekelse heller som vissa gör.
Grinig kan alla vara och något jag har överseende med också,aggressiv däremot..
Varför skulle det spela någon roll om vi får lika mycket över? Hon tjänar mer, har ett jobb med större ansvar och ska självklart kunna använda sina pengar till saker till henne också.
Skulle aldrig vilja betala mindre för att min fru tjänar mer. Det skulle kännas som om jag lever på henne. Jag kan alltid arbeta hårdare och tjäna mer. Det är planen då jag driver eget företag.
Jag är man och tar större delen av arbetet med städningen, lagar mat 5 dagar i veckan, städar köket efter matlagning med diskmaskin varje dag. Tvättar en del men hon tvättar mer än mig. Jag handlar mat under veckorna och kör henne till saker hon ska göra på helgerna innan vi åker och storhandlar tillsammans.
Sköter räkningar, pappersarbete, skatt och annat sådant. Skruvar ihop möbler, sätter upp tavlor eller annat "händigt". Sköter allt med bilen, försäkringar och sköter allt med katten utom att ge mat på morgonen.
Det finns män som gör mycket och delar på bördan eller gör mer.
Det är dock upp till dig som kvinna att välja rätt man. Sett många kvinnor som vill ha "min" typ av man men som sedan typ väljer en knarklangare, kriminell eller liknande och undrar varför mannen hon valt inte gör allt han borde. Välj bättre män helt enkelt.