Anonym (Bka) skrev 2023-02-07 15:46:05 följande:
Mitt liv är fullt med bra män. Intelligenta, ödmjuka, mot våld och flera uttalade feminister. Vuxit upp med bra män omkring mig. Men jag har också sett motsatsen. Organisationer som WHO, vår regering,FN, EU mfl har redan sett och tagit ställning för en viktig fråga. Men inte ni. För ni anser att problemet finns inte, män som inte vill erkänna det resten av världen vet.
Om inte världens samtliga erkända människorättsaktörer kan övertyga er. Då finns det ingen som kan det.
Tragiska. Jag tänker sluta läsa tråden, av det enkla skälet. Det skulle inte spela någon roll vilka fakta som presenteras.
Fast det är ju du som förnekar existensen av ett problem. Det är du som hävdar att det bara handlar om att kvinnor hotar med skilsmässa när män är utsatta.
Ja, du, du har samma åsikter som en massa gamla gubbar och gummor som sitter i toppen och som alltid ligger efter. Det säger nånting om dig. Att kvinnor är värnlösa och behöver beskyddas medans män skall klara sig själva är ingen progressiv åsikt, det är reaktionär konservatism. Det är den falangen du tillhör.
Men så är det med många, det enkla lockar, enkla saningar, traditionella, det goda och det onda, det gör världen lättare att förstå, även om det är en förljugen bild.
Populism, som sagt.