• Anonym (Undrar)

Finns det BRA relationer/män?

Jag börjat på riktigt ifrågasätta om det finns bra män,som delar ansvar i hemmet och inte är lata som gör sin del utan att man behöver påminna,som är ödmjuka,som inte blir sur när man inte vill ha sex,som vill ha gemensam rättvis ekonomi,som inte har aggressionsproblem,är det någon som träffat en sånn?

Vart är alla människor med bra relationer? Även runt om mig i verkliga livet verkar det vara brist på det.

• Svar på tråden Finns det BRA relationer/män?
  • Anonym (M)

Jo några få finns det ju. Av alla mina vänner skulle jag säga att 2 hittat såna män. 5 väninnor har män som är ganska nära. resten är singlar och merparten de dejtat har För många negativa egenskaper, själviska, hjälper inte till, otrogna, svartsjuka, lata mm..
    på jobbet skulle jag säga att ca 4 av ca25 män är vettiga.
    så jo de finns men det är så otroligt mycket färre bra män än bra kvinnor.
    själv har jag upptäckt att min både är alkoholist och spelberoende, något som hade gått att ta sig igenom om det inte var för att han tydligen också ljuger konstant...

• Anonym (Ok)
    Anonym (M) skrev 2023-02-05 01:21:27 följande:

Jo några få finns det ju. Av alla mina vänner skulle jag säga att 2 hittat såna män. 5 väninnor har män som är ganska nära. resten är singlar och merparten de dejtat har För många negativa egenskaper, själviska, hjälper inte till, otrogna, svartsjuka, lata mm..
    själv har jag upptäckt att min både är alkoholist och spelberoende, något som hade gått att ta sig igenom om det inte var för att han tydligen också ljuger konstant...

Hur vet du hur män på ditt jobb beter sig i sina relationer?
  • Anonym (Pannkakstinder)

Klart det finns bra män. Frågan är snarare varför du bara dras till/drar till dig män som är en dålig match? 

För att hitta en bra partner krävs det att man vågar rannsaka sig själv och ta ansvar för sina handlingar. 

Om man alltid gör på samma sätt kommer man aldrig få något annat resultat än det du alltid fått... 

• Anonym (L)
    Anonym (M) skrev 2023-02-05 01:21:27 följande:

Vilket trams att det skulle finnas färre bra män än bra kvinnor. 
  • Anonym (Heat)

Det finns få bra män. Kvinnor är bättre.

• Anonym (Heat)
    Anonym (Ja i din egen historia) skrev 2023-02-05 01:08:30 följande:

Skriver ur minnet av vad nån dejtingguru på Internet sa: Innan du blev 30 har du sannolikt mött och lärt känna 2 som hade vart bra, men du antingen ratade eller dumpade dem för någon annan eller för att vara singel. (Vad siffrorna kom ifrån vet jag inte vart hon hämtat, men det lät övertygande) så det bästa du kan göra är att leta i din egen ungdomshistoria. För det skall tydligen finnas 2 bra där :D

Ja, det lät som en trovärdig källa. Sektledare är också övertygande.
  • Anonym (jodå)
    Anonym (Undrar) skrev 2023-02-04 21:38:37 följande:
    Finns det BRA relationer/män?

Jag börjat på riktigt ifrågasätta om det finns bra män,som delar ansvar i hemmet och inte är lata som gör sin del utan att man behöver påminna,som är ödmjuka,som inte blir sur när man inte vill ha sex,som vill ha gemensam rättvis ekonomi,som inte har aggressionsproblem,är det någon som träffat en sånn?

Vart är alla människor med bra relationer? Även runt om mig i verkliga livet verkar det vara brist på det.

Jaa det är klart att det finns. 
    Här har vi det superbra tillsammans på alla plan. 
  • Anonym (Heat)
    Anonym (jodå) skrev 2023-02-05 07:42:37 följande:
    Jaa det är klart att det finns. 
    Här har vi det superbra tillsammans på alla plan. 
    Som solskenshistorierna man brukar läsa om Solig
  • Anonym (Sara)

Jag levde med en machokille (drog paralleller mellan sig själv och Paolo Roberto) 
    Noll empati, aggressionsproblem, ego, hårdhänt 

Träffade hans raka motsats efter att det tog slut. 

Varm, snäll, empatisk, rättvis och ger så mycket kärlek till mig och vårt barn 

• Anonym (Undrar)
    Anonym (Nej) skrev 2023-02-04 23:27:10 följande:

Nej en hundra procent perfekt man finns inte. På samma sätt som det inte finns en perfekt kvinna. Däremot finns det män som delar på arbetet hemma och sköter mycket. Delar ekonomiskt för att allt ska fungera.

Alla kan bli griniga när sexlivet inte funkar. Män som kvinnor. Dock kanske du ska fråga dig varför du väljer män som uppenbarligen inte är speciellt bra. 

Jag menade inte att en man behöver ha alla dessa dragen jag räknade upp,utan menar att det räcker med 1 av dom för att jag ska se det som problematiskt.T.ex kan det vara han hjälper till i hemmet,är generös med ekonomin,tjatar inte om sex men blir arg lätt och ofta.Tro mig jag går i terapi så det har jag redan frågat mig för länge sedan.
Svar på tråden Finns det BRA relationer/män?