Anonym (Bka) skrev 2023-02-07 11:03:27 följande:
Ni har ju inte läst artiklarna och kommer med avfärdranden.
Ni har inga argument emot, ön mindre presenterar ni några källor. Jag har redan presenterat ett tiotal artiklar som verifierar mina påståenden. Läs tidigare inlägg om svenska siffror. I de allra flesta påståenden är siffrorna i underkant. Tex who (leta och läs själv) säger 30-60 procent istället för var tredje kvinna.
FN och SCB är vedertagna och trovärdiga källor.Att ni inte godtar dem säger mycket om er.
Ni gör ju bort er och andra män med era påståenden.
Kvinnor slås halvt ihjäl. Män blir hotade med skilsmässa. Och det jämför ni. Det är att jämföra äpplen och päron.
Du som skrev om bananer och äpplen. Du vill ju inte föra diskussion, enbart tysta.
Men man förstår att andra inte vill ge sig in i debatten med er. Den är så korkad från ert håll att den är överflödig.
Citat från dina länkar "I Sverige arbetar visserligen män och kvinnor ungefär lika mycket totalt sett, däremot finns det skillnader i hur den totala arbetstiden fördelar sig mellan betalt och obetalt arbete. "
Det är inte statistiken kring hemarbetet jag betvivlar, det är tolkningen av statistiken.
Här lite fler citat:
bra.se/statistik/statistik-utifran-brottstyper/vald-i-nara-relationer.html
"I Brås nationella kartläggning av brott i nära relationer (2014) uppgav 6,8 procent av befolkningen att de utsattes för brott i en nära relation under 2012. Andelen kvinnor som utsattes för brott i en nära relation under 2012 var i princip jämnstor med andelen utsatta män (7,0 procent av kvinnorna och 6,7 procent av männen). När man studerar utsatthet för brott i nära relationer under livstiden är det dock en större andel kvinnor som uppger att de varit utsatta; drygt 25 procent av kvinnorna och knappt 17 procent av männen i befolkningen."
Och:
"Även när man studerar psykiskt våld och fysiskt våld separat visar sig utsattheten under 2012 vara jämnt fördelad mellan könen; 6,8 procent av kvinnorna och 6,2 procent av männen utsattes för psykiskt våld, medan 2,2 procent av kvinnorna och 2,0 procent av männen utsattes för fysiskt våld."
Du är bara intresserad av att göra män till syndabockar, det du ägnar dig åt är ren och skär populism.