• Anonym (Undrar)

Finns det BRA relationer/män?

Jag börjat på riktigt ifrågasätta om det finns bra män,som delar ansvar i hemmet och inte är lata som gör sin del utan att man behöver påminna,som är ödmjuka,som inte blir sur när man inte vill ha sex,som vill ha gemensam rättvis ekonomi,som inte har aggressionsproblem,är det någon som träffat en sånn?

Vart är alla människor med bra relationer? Även runt om mig i verkliga livet verkar det vara brist på det.

• Svar på tråden Finns det BRA relationer/män?
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Nej) skrev 2023-02-05 09:11:22 följande:

Jadu jag ser det lite som orimliga krav att allt ska vara perfekt. Sen i min egen relation så tjänar jag mindre än min fru men betalar 50% av utgifterna. Varför skulle vi inte dela på dem för att hon tjänar mer? 

Sen betalar hon ibland mer för större inköp men rent generellt är det hälften var. Vad ger du i ett förhållande som lever upp till samma nivå som det du kräver från mannen?

Är du aldrig grinig, alltid generös, omtänksam och hjälper till med att allt är ordnat. Fixar du med bilen, lagar saker som gått sönder, handlar lika mycket. Oftast saker män sköter i en större utsträckning men som också ingår i sådant som måste hanteras i ett förhållande.

För att ni får olika mycket pengar över ?
    Vad jag ger i ett förhållande ? Har koll på allt ang barnen,sköter hemmet till 80%(motvilligt),duktig på att laga mat,håller koll på när saker tar slut hemma.Kan skruva ihop/laga saker.Köper presenter när vi går bort på middag osv

Män sköter absolut inte lika mycket nej.Att dom gör något  absolut,men att dom skulle göra lika mycket i hemmet? Har inte varit med om det men sen gillar jag inte att leva i förnekelse heller som vissa gör.

Grinig kan alla vara och något jag har överseende med också,aggressiv däremot..

• Anonym (Undrar)
    AndreaBD skrev 2023-02-05 08:59:10 följande:
    Du har dock en konstig blandning där. Det där med att tjata om sex. Sånt kan man ju prata om. Jag menar om du skulle säga till honom att du vill ha sex en gång i veckan, inte mer, så fortsätter han väl inte att försöka?  

Någon som inte gör sin del av hushållet - då tar man och städar tillsammans och ser till att han inte smiter. I början av relationen! Antigen lär han sig eller så är han totalt hopplös där, så märker man det tidigt och då skulle jag nog avsluta det tidigt. 

Däremot är ju själva personligheten - snäll, ödmjuk, en viss mognad, inte blir arg (kanske även generös) - det är egentligen det som är viktigt. 

Jag har inte upplevt exakt dessa kombinationer utan ger exempel.

ang sexet så har jag upplevt killar som fortsätter försöka jo.

Jag håller med dig ang det sista och med dom kvaliteterna kan man ha överseende med hushållsarbetet till viss del.

• Kockobello
    Anonym (Undrar) skrev 2023-02-05 10:01:09 följande:

Ja om min man blir arbetslös är det väl självklart att man delar sin lön? Vad har du för människosyn.Hade inte dejtat någon som varit arbetslös 1 år nej.Hög lön är inte ett krav jag skulle ha hos män.

Du är ett praktexempel på en jobbig kränkt man.Kräks

Anonym (Undrar) skrev 2023-02-05 10:01:09 följande:

Ja om min man blir arbetslös är det väl självklart att man delar sin lön? Vad har du för människosyn.Hade inte dejtat någon som varit arbetslös 1 år nej.Hög lön är inte ett krav jag skulle ha hos män.

Du är ett praktexempel på en jobbig kränkt man.Kräks

Inte konstigt du inte hittar en bra man med din attityd.

Lol
  • Kockobello

Man får oftast igen vad man erbjuder själv.

• Anonym (Alicia)
    Anonym (Hin håle) skrev 2023-02-05 09:09:01 följande:
    Där kom den ''gemensam och rättvis ekonomi'' vad spännande att du har ekonomisktrygghet som faktor i ditt relationssökande. 
    Hade du varit lika benägen att dela din lön med en man som var arbetslös och således hade väldigt låg inkomst? 
    Eller hade han då varit en lat man med offerkofta? Likt den du själv drar över axlarna med ditt urbota dumma inlägg? 

Ja vi finns...
    Jag skulle gärna vara tillsammans med en arbetslös man med förutsättningen att han då jobbar 100% hemma, dvs med huset, barnen, städ, tvätt, matlagning, barnens aktiviteter. Vab, klädinköp, playdates, kalasplanering etc. Dvs sådant en arbetslös kvinna garanterat hade gjort.

Skillnaden är att arbetslösa män inte jobbar oavlönat såsom arbetslösa kvinnor. Därav är arbetslösa män ett mindre lockande alternativ än vad en sk arbetslös kvinna är för en man. Han får en kvinna som kompenserar sitt inkomstbortfall med en massa obetalt arbete inhemmet som underlättar för mannen att helt kunna fokusera på sitt jobb.

En kvinna däremot.. Hon får? en trulig förvuxen tonåring som ligger på sofflocket och spelar tv spel hela dagarna medan hon JOBBAR och får hantera allt jobb i hemmet och riskera utbrändhet. Sen surar han över att hon inte vill ligga med honom.
  • Anonym (Hej)

Om en bra man är i likhet med din beskrivning bor han här hemma. Han är duktig att laga mat, kommer med skivade äpplen och frukt tallrik utan att man bett om det. Städar, tvättar sig och gör läxor med barn. 
    Han har många fördelar. Han tar hand om mig och barnen på ett väldigt fint sätt...
    Men jag skulle nog inte definera honom som en perfekt man. Han har sidor som jag tror många hade lämnat henne nom för. 
    1. Han svär rätt mycket. Han och jag kan använda ord som "din jävla idiot i diskussioner". 
    2. När han är trött är han grinig och Sur mot alla. 
    3. Han är en rejäl sportfåne - ska se allt på den där jävla tv. . . 
    4. Han betalar aldrig räkningar. Jag får det. 
    5. Han är int så smart. Svår att diskutera med eftersom han ofta blir defensiv. 
    6. Lite sådär "överlägsen i sättet" -hon är inte så bra i sport, - den skådespelaren gjorde rollen jäkligt dålig... Hans film skulle jag aldrig se, en fjant. Hon/han kommer aldrig bli något. (Förstå mig rätt, åsikter kan jag också ha. Starka med. Men, han liksom är av sorten säger jag att det är sol, säger han att det är för varmt).

• Anonym (Ui)

Min man är normal. Alltså gör sin del i hemmet och surar inte över sex. Men eftersom han är en normal man är det nog bara tre gånger på över tio år som jag nobbat, och då av medicinska skäl. Jag vill ju ligga med honom, till skillnad från exet som var ett svin. 

Det är kanske är lite victim blaming detta, men kvinnor måste sluta leva med dessa män. Och sluta skaffa fler barn än de själva kan ta hand om. Män tänker med kuken, kvinnor med äggstockarna...

• Kockobello
    Anonym (Alicia) skrev 2023-02-05 10:13:50 följande:
    Jag skulle gärna vara tillsammans med en arbetslös man med förutsättningen att han då jobbar 100% hemma, dvs med huset, barnen, städ, tvätt, matlagning, barnens aktiviteter. Vab, klädinköp, playdates, kalasplanering etc. Dvs sådant en arbetslös kvinna garanterat hade gjort.

Skillnaden är att arbetslösa män inte jobbar oavlönat såsom arbetslösa kvinnor. Därav är arbetslösa män ett mindre lockande alternativ än vad en sk arbetslös kvinna är för en man. Han får en kvinna som kompenserar sitt inkomstbortfall med en massa obetalt arbete inhemmet som underlättar för mannen att helt kunna fokusera på sitt jobb.

En kvinna däremot.. Hon får? en trulig förvuxen tonåring som ligger på sofflocket och spelar tv spel hela dagarna medan hon JOBBAR och får hantera allt jobb i hemmet och riskera utbrändhet. Sen surar han över att hon inte vill ligga med honom.
    Lol

Nej, det känner jag inte till. Var hittar du sådana män?
  • Anonym (Hin håle)
    Anonym (Alicia) skrev 2023-02-05 10:13:50 följande:

Dina erfarenheter är sorgliga, det verkar som att du träffat fel sorts människor i ditt liv oavsett kön. 

Det verkar inte som att så många delar din bild, alltså kan du sluta generalisera och kanske tänka om, kanske ligger felet hos dig eller i ditt umgänger snarare än att det skulle vara så världsordningen ser ut? 

Du behöver nyansera ditt synsätt, vägen till att bli en kvinnorgris är inte lång...
  • Kockobello
    Anonym (Ui) skrev 2023-02-05 10:45:45 följande:

Min man är normal. Alltså gör sin del i hemmet och surar inte över sex. Men eftersom han är en normal man är det nog bara tre gånger på över tio år som jag nobbat, och då av medicinska skäl. Jag vill ju ligga med honom, till skillnad från exet som var ett svin. 

Det är kanske är lite victim blaming detta, men kvinnor måste sluta leva med dessa män. Och sluta skaffa fler barn än de själva kan ta hand om. Män tänker med kuken, kvinnor med äggstockarna...

Jag menar det. Man vill väl ligga med sin man? Annars skiljer man väl sig förhoppningsvis.
Svar på tråden Finns det BRA relationer/män?