• Anonym (Undrar)

Finns det BRA relationer/män?

Jag börjat på riktigt ifrågasätta om det finns bra män,som delar ansvar i hemmet och inte är lata som gör sin del utan att man behöver påminna,som är ödmjuka,som inte blir sur när man inte vill ha sex,som vill ha gemensam rättvis ekonomi,som inte har aggressionsproblem,är det någon som träffat en sånn?

Vart är alla människor med bra relationer? Även runt om mig i verkliga livet verkar det vara brist på det.

• Svar på tråden Finns det BRA relationer/män?
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Pannkakstinder) skrev 2023-02-05 02:01:13 följande:

Klart det finns bra män. Frågan är snarare varför du bara dras till/drar till dig män som är en dålig match? 

För att hitta en bra partner krävs det att man vågar rannsaka sig själv och ta ansvar för sina handlingar. 

Om man alltid gör på samma sätt kommer man aldrig få något annat resultat än det du alltid fått... 

Jag har inte gjort på samma sätt och min partner behöver nödvändigvis inte ha alla dessa drag,räcker med 1 för att förstöra, exempel : Killen är tjatar inte om sex,är bra i sängen,är förstående,ödmjuk,0 % aggressiv,MEN han vill att vi kör 50/50 på allt ekonomiskt trots att jag tjänar 30% mindre. ELLER killen är generös,ödmjuk,snäll,tjatar inte om sex,inget temperamen,MEN han hjälper inte till hemma

Känns som att ?allt? inte kan vara bra
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (L) skrev 2023-02-05 02:11:29 följande:
    Vilket trams att det skulle finnas färre bra män än bra kvinnor. 
    Det är fakta skulle jag säga
  • Anonym (Heat)
    Anonym (Undrar) skrev 2023-02-05 08:31:50 följande:
    Ja, många kvinnor är trötta på män. Kvinnor som ligger med både män och kvinnor tycker ofta att det är bättre med kvinnor.
  • Anonym (F)
    Anonym (Undrar) skrev 2023-02-05 08:31:50 följande:
    Din fakta ger jag ingenting för, det är bara för att det är din upplevelse, åsikt.
  • AndreaBD
    Anonym (Undrar) skrev 2023-02-05 08:30:59 följande:
    Jag har inte gjort på samma sätt och min partner behöver nödvändigvis inte ha alla dessa drag,räcker med 1 för att förstöra, exempel : Killen är tjatar inte om sex,är bra i sängen,är förstående,ödmjuk,0 % aggressiv,MEN han vill att vi kör 50/50 på allt ekonomiskt trots att jag tjänar 30% mindre. ELLER killen är generös,ödmjuk,snäll,tjatar inte om sex,inget temperamen,MEN han hjälper inte till hemma

Känns som att ?allt? inte kan vara bra
    Du har dock en konstig blandning där. Det där med att tjata om sex. Sånt kan man ju prata om. Jag menar om du skulle säga till honom att du vill ha sex en gång i veckan, inte mer, så fortsätter han väl inte att försöka?  

Någon som inte gör sin del av hushållet - då tar man och städar tillsammans och ser till att han inte smiter. I början av relationen! Antigen lär han sig eller så är han totalt hopplös där, så märker man det tidigt och då skulle jag nog avsluta det tidigt. 

Däremot är ju själva personligheten - snäll, ödmjuk, en viss mognad, inte blir arg (kanske även generös) - det är egentligen det som är viktigt. 
  • Anonym (Mx)

Om det finns bra män är högst subjektivt och beror på män i allmänhet och även på kvinnors krav. Dessa faktorer samverkar i denna fråga.

Män skulle kunna säga samma sak kring kvinnor, men eftersom det finns en alltför stor del ohjälpligt desperata män, så finns det män snudd på oavsett hur du är eller hur du ser ut för de flesta kvinnor.

• Anonym (Hin håle)
    Anonym (Undrar) skrev 2023-02-04 21:38:37 följande:
    Finns det BRA relationer/män?

Jag börjat på riktigt ifrågasätta om det finns bra män,som delar ansvar i hemmet och inte är lata som gör sin del utan att man behöver påminna,som är ödmjuka,som inte blir sur när man inte vill ha sex,som vill ha gemensam rättvis ekonomi,som inte har aggressionsproblem,är det någon som träffat en sånn?

Vart är alla människor med bra relationer? Även runt om mig i verkliga livet verkar det vara brist på det.

Där kom den ''gemensam och rättvis ekonomi'' vad spännande att du har ekonomisktrygghet som faktor i ditt relationssökande. 
    Hade du varit lika benägen att dela din lön med en man som var arbetslös och således hade väldigt låg inkomst? 
    Eller hade han då varit en lat man med offerkofta? Likt den du själv drar över axlarna med ditt urbota dumma inlägg? 

Ja vi finns...
  • Anonym (Nej)

Jadu jag ser det lite som orimliga krav att allt ska vara perfekt. Sen i min egen relation så tjänar jag mindre än min fru men betalar 50% av utgifterna. Varför skulle vi inte dela på dem för att hon tjänar mer? 

Sen betalar hon ibland mer för större inköp men rent generellt är det hälften var. Vad ger du i ett förhållande som lever upp till samma nivå som det du kräver från mannen?

Är du aldrig grinig, alltid generös, omtänksam och hjälper till med att allt är ordnat. Fixar du med bilen, lagar saker som gått sönder, handlar lika mycket. Oftast saker män sköter i en större utsträckning men som också ingår i sådant som måste hanteras i ett förhållande.

• Kockobello

Vad bidrar ts med då, tro?

• Anonym (Undrar)
    Anonym (Hin håle) skrev 2023-02-05 09:09:01 följande:
    Där kom den ''gemensam och rättvis ekonomi'' vad spännande att du har ekonomisktrygghet som faktor i ditt relationssökande. 
    Hade du varit lika benägen att dela din lön med en man som var arbetslös och således hade väldigt låg inkomst? 
    Eller hade han då varit en lat man med offerkofta? Likt den du själv drar över axlarna med ditt urbota dumma inlägg? 

Ja vi finns...

Ja om min man blir arbetslös är det väl självklart att man delar sin lön? Vad har du för människosyn.Hade inte dejtat någon som varit arbetslös 1 år nej.Hög lön är inte ett krav jag skulle ha hos män.

Du är ett praktexempel på en jobbig kränkt man.Kräks

Svar på tråden Finns det BRA relationer/män?