Anonym (Undrar) skrev 2023-02-05 08:30:59 följande:
Jag har inte gjort på samma sätt och min partner behöver nödvändigvis inte ha alla dessa drag,räcker med 1 för att förstöra, exempel : Killen är tjatar inte om sex,är bra i sängen,är förstående,ödmjuk,0 % aggressiv,MEN han vill att vi kör 50/50 på allt ekonomiskt trots att jag tjänar 30% mindre. ELLER killen är generös,ödmjuk,snäll,tjatar inte om sex,inget temperamen,MEN han hjälper inte till hemma
Känns som att ?allt? inte kan vara bra
Du har dock en konstig blandning där. Det där med att tjata om sex. Sånt kan man ju prata om. Jag menar om du skulle säga till honom att du vill ha sex en gång i veckan, inte mer, så fortsätter han väl inte att försöka?
Någon som inte gör sin del av hushållet - då tar man och städar tillsammans och ser till att han inte smiter. I början av relationen! Antigen lär han sig eller så är han totalt hopplös där, så märker man det tidigt och då skulle jag nog avsluta det tidigt.
Däremot är ju själva personligheten - snäll, ödmjuk, en viss mognad, inte blir arg (kanske även generös) - det är egentligen det som är viktigt.