• Anonym (NN)

Sola topless

Vad känner du som man inför att din partner solar topless, skulle du inte bry dig, blir du glad eller kanske rent utav förbannad?

• Svar på tråden Sola topless
  • EnAnonumius
    Anonym (Jessica) skrev 2023-04-07 19:39:48 följande:
    Konstigt att man bara ändrade det så? Det måste ju hänt något så att det därför blev en lag på det 
    Det är inte olagligt att vara topless på en badstrand. Inte ens idag.

Det har däremot alltid varit olagligt att vara topples i det övriga offentliga platser som inte är badstrand.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Amandag2
    Det är på speciella avgränsade stränder jag är helnäck ja.
    Där vi har landställe finns en nakenstrand för bara tjejer.
  • Anonym (Anna)

Ni tar verkligen den här tråden för seriöst, snälla det är bara en tråd på internet, och vad ni tjaffsar på Jessica. Så löjliga ni är.

Varför kvinnor inte vill visa brösten är pga att det är sexuellt laddat för många och även många som granskar om brösten är fina eller inte.

Vi lever i en extremt utseendefixerad värld där skönhetsoperationer är jävligt vanligt för att se perfekt ut, det skapar komplex om man inte är perfekt.

Många män blir upphetsade av bröst, det är sen gammalt, och man vill kanske inte att andra ska känna så för en? Jag vill inte att vem som helst ska bli kåta på mig! Jag håller med om att det är lika privat som slidan. 

• Egon den stora

Är ju trots allt född på 70 talet och uppväxt på 80 talet och då var det väldigt vanligt.  Inget man tänkte på direkt,  men nu känns det lite ute på något sätt.  Vill min fru väldigt gärna göra det så skulle det inte göra mig så mycket, men barnen skulle väl skämmas ihjäl förmodligen och aldrig hänga med och bada fler gånger. 

• Anonym (Anna)

Dessutom har ju 99% av alla badgäster bikiniöverdel eller baddräkt så vi tillhör nog majoriteten i våra åsikter, jag och Jessica då. Väldigt ovanligt med topless kvinnor på stranden....kanske som ligger på sin handduk då men inte vanligt i havet.

• Anonym (123)
    Anonym (Gift man) skrev 2023-04-07 06:16:58 följande:

Jag skulle fråga min fru om jag ska sola med snorren framme, jämförbart.

Kön och kön är jämförbart. Inte kön och bröst.

Män har bröst också, och ofta större än kvinnor.
  • Anonym (Jessica)
    Anonym (Anna) skrev 2023-04-07 19:51:46 följande:

Ni tar verkligen den här tråden för seriöst, snälla det är bara en tråd på internet, och vad ni tjaffsar på Jessica. Så löjliga ni är.

Varför kvinnor inte vill visa brösten är pga att det är sexuellt laddat för många och även många som granskar om brösten är fina eller inte.

Vi lever i en extremt utseendefixerad värld där skönhetsoperationer är jävligt vanligt för att se perfekt ut, det skapar komplex om man inte är perfekt.

Många män blir upphetsade av bröst, det är sen gammalt, och man vill kanske inte att andra ska känna så för en? Jag vill inte att vem som helst ska bli kåta på mig! Jag håller med om att det är lika privat som slidan. 

Precis. Tack, du förklarade det där bra.
  • Anonym (Jessica)
    EnAnonumius skrev 2023-04-07 19:46:12 följande:
    Det är inte olagligt att vara topless på en badstrand. Inte ens idag.

Det har däremot alltid varit olagligt att vara topples i det övriga offentliga platser som inte är badstrand.
    Är ändå ganska säker på att om någon skulle gå naken skulle det inte vara acceptabelt. Det är ju en offentlig plats precis som alla andra ställen? Märkligt. Vill man gå naken finns nudiststranden man kan hänga på. 
  • Anonym (Jessica)
    Anonym (F) skrev 2023-04-07 19:45:37 följande:
    Nej, det var nog mer för att det skulle ses som mer anständigt. Det är ju så utvecklingen går idag, mer och mer ska stat och kommun bestämma över. För mycket regler, lagar och förbud skapar ofta mer osämja och kriminalitet.
    Det är nog så, lite lagom vore bra. Undra hur det ska bli framöver då. Men kanske vänder det någon gång. 
Svar på tråden Sola topless