• Anonym (besviken)

700kr i löneförhöjning😡

Fick 700kr i löneförhöjning idag! Är utbildad barnskötare och också leg förskollärare sedan 12 år tillbaka. 
    Har jobbat i sammanlagt 25 år inom barnomsorgen. Är 50+. 
    Min nya lön är 32.700kr vilket inte känns rimligg? Vad tjänar ni andra förskollärare i min ålder och som jobbat länge? 

• Svar på tråden 700kr i löneförhöjning😡
  • Anonym (Förskollärare M)

Jag är förskollärare sedan 25 år och fick också 700 i löneökning. Min nya lön blir 35 500. Arbetar i kommunal förskola i medelstor stad. 

• Anonym (Anna)
    Anonym (Förskollärare M) skrev 2023-04-15 06:57:49 följande:

Jag är förskollärare sedan 25 år och fick också 700 i löneökning. Min nya lön blir 35 500. Arbetar i kommunal förskola i medelstor stad. 

Men vad beror den låga ökningen på? Märket är ju 4,1% och målet är väl att komma så nära som möjligt? Förklarade din arbetsgivare vad det berodde på?
  • Anonym (Förskollärare M)
    Anonym (Anna) skrev 2023-04-15 07:11:08 följande:
    Men vad beror den låga ökningen på? Märket är ju 4,1% och målet är väl att komma så nära som möjligt? Förklarade din arbetsgivare vad det berodde på?
    Jag fick en genomgång på min insats som bara var positiv. Jag gör ett mycket bra jobb, får och tar ansvar, god kollega men har en hög lön redan. Det var förklaringen. Detta är återkommande varje år för mig. Funderar på att säga nej till det extra ansvar jag tar på mig för det ger inte mer än mer jobb jämfört med mina kollegor. 
  • Anonym (Siri)