• KillBill

Riksdagsvalet 2026

I denna artikel resonerar Tomas Ramberg på Dagens Nyheter om möjliga resultat efter riksdagsvalet 2026. Han avslutar med 4 olika scenarier efter nästa val.  Själv tror jag att både SD och M kommer göra mycket dåliga resultat i nästa val och att det resulterar i att både Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson avgår. Vad tror ni?

etidning.dn.se/p/dagens-nyheter/2023-05-13/a/tomas-ramberg-for-s-och-lo-ar-sd-ett-existentiellt-hot-darfor-blixtrar-det-i-anderssons-ogon/2357/1002363/40001775

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Riksdagsvalet 2026
  • Tow2Mater
    klyban skrev 2025-05-22 05:24:20 följande:

Undrar vad det är om,

Du förstår inte varför jag inte har lust att 'diskutera' med dig. Du diskuterar inte. Nog sagt.
  • klyban
    Tow2Mater skrev 2025-05-22 13:07:51 följande:
    Du förstår inte varför jag inte har lust att 'diskutera' med dig. Du diskuterar inte. Nog sagt.

D diskuterar liksom sällan, vad är det om?
    Du dumpar länkar som saknar saker, eller inte ens är från rätt källa och sen tror något.
    Men ingen vet, för du vägrar berätta vad du vill ha sagt, frågeställning och annat vitalt för sakligheten.

Och vi kan läsa nyheter själva, dock undviker vi sakliga som gilar fakta skräp som friatider och breifart.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Rataxes
    Det här partiet vill bilda regering efter valet 2026:

Bild

Företagare som beter sig på det viset brukar få näringsförbud.
    Hellre en till tidöregering än en med 4 våp och en sojapojke..
  • Tyra myra

Detta börjar bli tjatigt i överkant.  Vet inte vad som är värst.  Okunnigheten om vad som krävs för näringsförbud eller fixeringen på ett lotteri där försäljningen lagts ut på externt företag som inte skött sig.

Att en SD politiker använder HellsAngels för att driva in skulder kanske är en bagatell i din värld. Inte i min.

Rataxes skrev 2025-05-26 13:55:07 följande:

Bild

• Rataxes
    Tyra myra skrev 2025-05-26 17:13:52 följande:

Detta börjar bli tjatigt i överkant.  Vet inte vad som är värst.  Okunnigheten om vad som krävs för näringsförbud eller fixeringen på ett lotteri där försäljningen lagts ut på externt företag som inte skött sig.

Att en SD politiker använder HellsAngels för att driva in skulder kanske är en bagatell i din värld. Inte i min.

Såssarna använde ju kronofogden för att driva in pengar från pensionärer som de lurat på lotteriprenumerationer...

Har jag kallat det som SD-politikern för "en bagatell"? Eller är det något du bara automatiskt förutsätter eftersom jag ogillar såssarnas metoder? Man kan ogilla båda företeelserna i min värld.
    Hellre en till tidöregering än en med 4 våp och en sojapojke..
  • klyban
    Rataxes skrev 2025-05-26 13:55:07 följande:

Det komiska att det var itne ens S som gjorde felen, enda man kan klandra dom är att dom inte gjorde egna kotroller hur färsäljningen skedde.

Men såklart tungt gängkriminella är ju inget att bry sig om :lol: :lol:  :whoco5: :whoco5:
    Dock stora frågan här är varför görs inge tåt postkodslotteriet????

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Tyra myra
    Rataxes skrev 2025-05-26 17:44:36 följande:
    Såssarna använde ju kronofogden för att driva in pengar från pensionärer som de lurat på lotteriprenumerationer...

Har jag kallat det som SD-politikern för "en bagatell"? Eller är det något du bara automatiskt förutsätter eftersom jag ogillar såssarnas metoder? Man kan ogilla båda företeelserna i min värld.
    Nej det har du inte gjort men du postade detta i sammanhanget med SD politikern.

Vad ingen talar om är att flera lotterier som använt samma leverantör bötfälls. Bland annat Bröstcancer förbundet och Prostatacancer förbundet. Alla lotterier som denna leverantör haft som kunder får böta. 

SD: s politiker däremot har begått en brottslig gärning.  
  • KillBill
    Tyra myra skrev 2025-05-26 19:50:40 följande:
    Nej det har du inte gjort men du postade detta i sammanhanget med SD politikern.

Vad ingen talar om är att flera lotterier som använt samma leverantör bötfälls. Bland annat Bröstcancer förbundet och Prostatacancer förbundet. Alla lotterier som denna leverantör haft som kunder får böta. 

SD: s politiker däremot har begått en brottslig gärning.  

Det är uppenbart att SD:s fotsoldater har mobiliserats i ett försök att flytta fokus från det faktum att ännu en SD-profil avslöjats ha kopplingar till den grova gängmiljön och denna gång även till  gängmord. 

www.expressen.se/nyheter/sverige/erik-vessby-sd-tog-hjalp-av-hells-angels-slutade-i-mord/

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026