• KillBill

Riksdagsvalet 2026

I denna artikel resonerar Tomas Ramberg på Dagens Nyheter om möjliga resultat efter riksdagsvalet 2026. Han avslutar med 4 olika scenarier efter nästa val.  Själv tror jag att både SD och M kommer göra mycket dåliga resultat i nästa val och att det resulterar i att både Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson avgår. Vad tror ni?

etidning.dn.se/p/dagens-nyheter/2023-05-13/a/tomas-ramberg-for-s-och-lo-ar-sd-ett-existentiellt-hot-darfor-blixtrar-det-i-anderssons-ogon/2357/1002363/40001775

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Riksdagsvalet 2026
  • K Markatta

www.svt.se/nyheter/inrikes/svt-nyheter-erfar-utredning-foreslar-skarpta-straff-for-ett-50-tal-brott

Utredning föreslår skärpta straff för ett 50-tal brott

Regeringens utredare rikspolischef Petra Lundh föreslår en ny stor straffrättsreform med skärpta straff på en rad områden. Bland förslagen finns höjda maxstraff för vissa grova vålds- och sexualbrott och upp till dubbla straff för gängkriminella.

* Straffen skärps på ett 50-tal områden
    * Den nuvarande presumtionen om att fängelse ska dömas ut i sista hand tas bort.
    * Nytt system införs där villkorligt fängelse ersätter villkorlig dom och skyddstillsyn.
    * En särskild regel om att hela straffskalan ska användas införs.
    * Flerfaldig brottslighet ska ge högre straff. Livstids fängelse ska kunna dömas ut vid flerfaldigt brottslighet även om de enskilda brotten inte är på den skalan.
    * En särskild bestämmelse införs som ger högre straff för all brottslighet med koppling till kriminella nätverk.
    * Fler ska häktas för vissa brott, bland dem grov kvinnofridskränkning samt förberedelse eller stämpling till grova brott.

• klyban
    Anonym (Giggi) skrev 2025-06-05 07:48:57 följande:
    Skolbuss är finare än bussning ja.

Skolbuss åker eleven för att det är långt till skolan. Det sker i kommuner med alla olika sorters styre.

Ni vill ha bussning för att ni vill tvångsblanda svenskar och invandrare.

Lycka till med att sälja in den idén till folket.
    HAHAHAHA, du har sett för mycket Amerikansk TV och film :lol::lol::lol::lol::lol:
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • KillBill
    Anonym (Giggi) skrev 2025-06-05 09:32:28 följande:
    Så då tänker ni "blanda befolkningen" genom att bygga hyresrätter som ska befolkas av "underprivilegierade" i villaområden där folk betalat dyrt för att bo?

Fråga: hur tänker ni kompensera för de sjunkande villa-värdena i dessa områden när förorten flyttar in?

Så pratar en tvättäkta rasist: oroar sig för huspriset om en mörkhyad flyttar till kvarteret.  

Det mest anmärkningsvärda just nu är annars att Tidöpartierna står tysta, passiva och idélösa medan segregationen växer och utanförskapsområden breder ut sig. Tidölaget pratar om repressiva åtgärder (vilket inte är lösningen på problemet) och är i övrigt helt tomhänta.

Det är inte konstigt att väljarna flyr till andra partier. 

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Padirac
    Ok, så du menar att det SD och SDs trollfabriker håller på med är inte hederligt.  

Det verkar vara en rimlig uppfattning. 

Jag har säkert inte läst allt du skrivit, så att du i något annat inlägg skrivit att du tycker att det är ok för partier att knacka dörr bara de inte gör det på valdagen hade jag uppriktigt ingen aning om då det inte framgick av inlägget jag citerade och kommenterade då det i det inlägget bara framgick att du tyckte det var ohederligare av S valarbetare att knacka dörr på valdagen och att det var lätt att genomskåda SDs trollfabriker och att de var hederligare än vanliga valarbetare..  

Vari det ohederliga ligger och hur det är mer ohederligt att med öppna kort valarbeta framgick inte heller, bara att det var lätt att genomskåda SDs trollfabriker och ohederligt att valarbeta på valdagen om det var S.

Det är i Sverige tillåtet att valarbeta på valdagen, i en del andra länder är det däremot inte tillåtet. Men nu bor vi ju i Sverige och inte i något annat land.

"EnAnonumius skrev 2025-06-05 05:26:09 följande:
    Tja... Hellre en trollfabrik från SD (går ju lätt att genomskåda), än ohederlig röstfiske från sossarna.

De senaste tre valen så har sossarna knackat dörr på självaste valdagen för att röstfiska, i mitt bostadsområde. Tycker det är en otroligt ohederligt, av sossarna att göra en sådan sak. Har inget emot att partier knacka dörr. Men ge fan i att springa och fiska efter röster på valdagen genom dörrknackning..
    Sossarna, genom sin ohederliga taktik, her, enligt mig, överbevisat att de inte respekterar valdagen."

EnAnonumius skrev 2025-06-05 11:11:46 följande:
    Lägg ned med din jävla skitsnack. Jag har fan inte sagt att det är hederligt att sprida lögner, falska uppgifter etc om invandrare, så du kan lägga ned dina tramsiga försök till att försöka skapa provokationer.

Varför lämnar du ut medvetet att jag har inga problem med att partier knackar dörr?
    Varför väljer du medvetet att ignorera att jag tycker det är ohederligt att röstfiska på självaste valdagen?

Vad är ditt syfte med att medvetet att strunta i att jag skev det?
  • Postman

Tror faktisk att det har inte ett dugg med högerextrema att göra, jag tror det är rätt simpelt. Folk tröttnar på sossestyret efter några val och vill ha en förändring och då röstar de höger i hopp om något nytänk. När de inser att det blev inga gigantiska förändringar med högern så röstar de rött igen för det finns liksom inga alternativ.

KillBill skrev 2025-06-05 16:36:15 följande:

Ingen borde bli förvånad. Detta är vad som sker när man bjuder in högerextrema till beslutsbordet.

www.dn.se/sverige/scbs-matning-svagaste-regeringen-sedan-1970-talet/

• Anonym (Giggi)
    KillBill skrev 2025-06-05 16:01:08 följande:

Så pratar en tvättäkta rasist: oroar sig för huspriset om en mörkhyad flyttar till kvarteret.  

"Rasist"? Du, det är 2025 nu. Inte 2010.

"Rasist" är uttjatat och biter inte längre. 

Alla är rasister. Läste du den är rapporten om hur de svenskar som hade goda intentioner och av ideologiska skäl flyttade in i ett multikulturellt kollektivboende slutade som värsta nazisterna när de inte orkade med multi-kulti längre?

https://mau.se/nyheter/gemenskap-kommer-inte-automatiskt/

Men, svara: kommer in att kompensera villaägarna för det sjunkande värdet på deras hus när ni tvångs-blandar folk på det sätt ni föreslår?
  • Anonym (Giggi)

Lösningen ni socialdemokrater borde sikta på är den här

Radhus och villor i "utanförskapsområdena" så kan de svenskar som vill ha ett billigare boende flytta dit frivilligt och blanda befolkningen helt utan statligt tvång.

• KillBill
    Anonym (Giggi) skrev 2025-06-05 20:26:51 följande:
    "Rasist"? Du, det är 2025 nu. Inte 2010.

"Rasist" är uttjatat och biter inte längre. 

Alla är rasister. Läste du den är rapporten om hur de svenskar som hade goda intentioner och av ideologiska skäl flyttade in i ett multikulturellt kollektivboende slutade som värsta nazisterna när de inte orkade med multi-kulti längre?

https://mau.se/nyheter/gemenskap-kommer-inte-automatiskt/

Men, svara: kommer in att kompensera villaägarna för det sjunkande värdet på deras hus när ni tvångs-blandar folk på det sätt ni föreslår?
    Om du var rasist 2010 och fortfarande oroas över att få en mörkhyad granne så är du fortfarande rasist. Det bevisar att ränderna går aldrig ur..
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • nattuw
    Anonym (Giggi) skrev 2025-06-05 08:24:33 följande:

Och är det inte bussning av skolbarn så ska det tvångsblandas boende också.

Ni vill bygga hyreslägenheter i villaområdena för att kunna sprida ut "nyanlända" och andra som idag bor i invandrartäta miljonprogramsområden.

Ingen villaägare vill ha dessa individer som granne och har betalat dyrt, tiotals miljoner i många fall, för att just slippa detta.

Du får väl ta rygg på sossetopparna. För där deras barn går i skola lär det inte blandas.
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026