Postman skrev 2025-06-06 20:14:13 följande:
Njae jag kan inte helt se det du säger dig se, bryter man mot vårt demokratiska system så finns det ju lagar som reglerar detta, mej veterligen så har inget åtalats eller lagförts för det som du nämner.
Att partierna numera anklagar varandra för dittet och datten har jag blivit så gott som immun emot, det är så sjukt tråkigt och man skulle önska att de fokuserade mer på sitt egna än vad andra gör. Tyvärr verkar partierna på båda sidor vilja ha det så, det är så de argumenterar och de är alla samma goda kålsupare.
Tycker det är väldigt fånigt att ta till ord som fascism, de är måhända inte helt rumsrena men jag tycker det är väldigt argumentationsfattigt av dig att ta till ett sådan ord. Jag anar att du verkar hata dem men jag tycker att du sjunker väldigt lågt själv genom att uttrycka dig så. Det du anklagar andra för blir du liksom själv om du ska hålla en sådan låg nivå.
Det finns ett ganska stort svängrum för att tänja på gränserna inom dagen demokratiska system. Mycket är baserat på den undeförstådda överenskommelsen att alla skulle förlora lika mkt på att ens tänka tanken att rubba den...
Om du har följt hur det politiska klimatet var innan 2006 och sedan efteråt fram till idag, så är det en tydlig skillnad. Jag tänker inte anklaga någon för kågor just nu, men det är tydligt att något skedde under denna period och vilka krafter som låg bakom.
SD är ett fascistisk parti och jag anser verkligen inte att det är fånigt på något sätt att säga som det är 😉🙂
Jag är ju för demokrati och kommer alltid att försvara den gentemot allt och alla som vill den illa, inklusive de som kallar sig för demokrater 🙃