• KillBill

Riksdagsvalet 2026

I denna artikel resonerar Tomas Ramberg på Dagens Nyheter om möjliga resultat efter riksdagsvalet 2026. Han avslutar med 4 olika scenarier efter nästa val.  Själv tror jag att både SD och M kommer göra mycket dåliga resultat i nästa val och att det resulterar i att både Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson avgår. Vad tror ni?

etidning.dn.se/p/dagens-nyheter/2023-05-13/a/tomas-ramberg-for-s-och-lo-ar-sd-ett-existentiellt-hot-darfor-blixtrar-det-i-anderssons-ogon/2357/1002363/40001775

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Riksdagsvalet 2026
  • EnAnonumius
    KillBill skrev 2025-06-29 20:20:25 följande:
    Den här tråden handlar om riksdagsvalet 2026. Om du vill diskutera invandring så finns det massor av trådar där den typen av ämnen behandlas.
    Tänk på det själv när du är inne i andras trådar.. Många trådar du har struntat i vad TS vill diskutera, och försöka vända det till  till en "SD hatar tråd", men din propagandafabrik.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • KillBill
    EnAnonumius skrev 2025-06-29 20:33:00 följande:
    Tänk på det själv när du är inne i andras trådar.. Många trådar du har struntat i vad TS vill diskutera, och försöka vända det till  till en "SD hatar tråd", men din propagandafabrik.

Det handlade inte om att jag tillrättavisade någon för vad som skrevs i tråden. Tvärtom var det en person som kritiserade vad som skrevs eller inte skrevs,  i en tråd jag själv hade startat. Jag förklarade då att om hon förväntade sig att jag (eller andra) skulle skriva om invandring, så kunde hon vända sig till andra trådar där det temat diskuteras.

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Rataxes
    EnAnonumius skrev 2025-06-29 20:33:00 följande:
    Som vanligt, "ni ska göra som jag säger, inte som jag gör".
    Hellre en till tidöregering än en med 4 våp och en sojapojke..
  • Anonym (Sossen)
    Anonym (Citron) skrev 2025-06-29 18:12:35 följande:

Det har kanske redan tagits upp i denna tråd, hur Magdalena Andersson har gjort bort sig. Det ska blandas, men det gäller inte henne. Hon fick frågan om hon själv skulle kunna flytta till ett utsatt område. Hon blev mycket irriterad, och ansåg att frågan var "patetisk" eftersom hon trivs bra där hon bor nu.

Ni andra som är för blandningen, kommer ni själva att köpa ett hus som har byggts i ett utsatt område? Vill ni skicka era barn till någon av skolorna där? Och låta dem vistas på ungdomsgården? 

Har inga fobier för människor med annan hudfärg, så jag hade absolut kunna tänka mig det. Men främst vore det en möjlighet för alla som inte har råd att flytta hemifrån idag att få ett nytt och fräscht boende till en billig peng.

Huvudsyftet verkar dock inte vara att folk utifrån ska flytta dit, utan att de som redan bor i det (före detta) utsatta området ska kunna bo kvar när de skaffat sig en utbildning, ett bra jobb och barn. Att de inte ska behöva flytta därifrån när livet förändras. Det skulle inspirera andra att göra samma resa och inte dras in i kriminalitet och elände. 
  • EnAnonumius
    KillBill skrev 2025-06-29 21:29:04 följande:

Det handlade inte om att jag tillrättavisade någon för vad som skrevs i tråden. Tvärtom var det en person som kritiserade vad som skrevs eller inte skrevs,  i en tråd jag själv hade startat. Jag förklarade då att om hon förväntade sig att jag (eller andra) skulle skriva om invandring, så kunde hon vända sig till andra trådar där det temat diskuteras.

Oh nu kom en av  KillBills klassiker "dubbla måttstockar".

Du själv har blivit påtalad flertalet gånger i andras trådar att hålla dig till ämnet för den aktuella tråden, alternativt starta en egen tråd, men nej det gör du inte utan du bara fortsätter helt respektlöst mot den TS med din propagandamaskin som heter "hata SD".

Så det är bara patetiskt att du blir "sur" när någon vill diskutera invandringen sig i din tråd här om riksdagsvalet.

Eller svar på denna frågan..
    Varför skall det vara okey för dig att gå ot i ANDRAS trådar för att sprida ditt SD.hat och ignorera uppmaningen om att du kan ta det i en egen tråd Men vägrar att acceptera att du får samma behandling tillbaka, ignorera ditt trådämne.

Fast iofs dubbla måttstockar verkar ju vara din melodi.
  • EnAnonumius
    Rataxes skrev 2025-06-29 22:10:22 följande:
    Som vanligt, "ni ska göra som jag säger, inte som jag gör".
    👍
  • EnAnonumius
    Anonym (Sossen) skrev 2025-06-29 23:07:52 följande:
    Har inga fobier för människor med annan hudfärg, så jag hade absolut kunna tänka mig det. Men främst vore det en möjlighet för alla som inte har råd att flytta hemifrån idag att få ett nytt och fräscht boende till en billig peng.
    Tja det byggs som aldrig förr överallt. Även i de utsatta områdena..
    Men när sossarna hade makten de två mandatperioderna innan borgarna tog över så verkade intresset för att ställa kravet på att bygga bra billiga boende inte ens på sosseaggendan alls.

Mycket nybygge som startades under sossarnas "tid", men billigt är dessa nybyggen inte alls. Nytt och fräscht boende för dem som har råd att punga ut med 8-12000 kr för en etta på 37kvm.
    Hur många unga har detta som har fått sitt första jobb?
    Nytt och frächt visst, men billigt nej det är det f*n inte. ´´
  • Tow2Mater
    Anonym (MED) skrev 2025-06-28 23:19:41 följande:
    Australien sägs vara ett fördöme när jag pratar med folk jag litar på. Man får anstränga sig lite för att bli medborgare där och kriminellt slödder är ett enda stort no-no.

Kan inte allt, men man behöver bland annat göra samhällstjänst i ett steg att bli medborgare.
    Var hittar du det om samhällstjänst? Jag hittar det inte.

T ex denna link säger inget alls om det

immi.homeaffairs.gov.au/citizenship/become-a-citizen/
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026