• KillBill

Riksdagsvalet 2026

I denna artikel resonerar Tomas Ramberg på Dagens Nyheter om möjliga resultat efter riksdagsvalet 2026. Han avslutar med 4 olika scenarier efter nästa val.  Själv tror jag att både SD och M kommer göra mycket dåliga resultat i nästa val och att det resulterar i att både Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson avgår. Vad tror ni?

etidning.dn.se/p/dagens-nyheter/2023-05-13/a/tomas-ramberg-for-s-och-lo-ar-sd-ett-existentiellt-hot-darfor-blixtrar-det-i-anderssons-ogon/2357/1002363/40001775

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Riksdagsvalet 2026
  • Anonym (Giggi)

Givet att prästen talar om att kyrkan firar pride denna vecka och att han nämner organisationen Vittra så gissar jag att det var Vittra som delade ut kondomerna.

Jag ser inte att Gomér i sin tweet påstår att det är skolan eller kyrkan som delar ut dessa kondomer.

Så vilken är lögnen?

• Anonym (Giggi)
    Anonym (Sossen) skrev 2025-06-30 08:45:55 följande:
    Det kommer vara fritt fram för vem som helst att delta i integrationsprojektet och hjälpa till att hålla ihop Sverige, men ingen kommer tvingas. .
    Hur kommer jag inte att tvingas delta om  kommunen bygger ett gäng kommunala hyresrätter i mitt välmående bostadsområde och fyller dem med "underprivilegierade?
  • KillBill
    Anonym (Giggi) skrev 2025-07-01 09:48:29 följande:

Givet att prästen talar om att kyrkan firar pride denna vecka och att han nämner organisationen Vittra så gissar jag att det var Vittra som delade ut kondomerna.

Jag ser inte att Gomér i sin tweet påstår att det är skolan eller kyrkan som delar ut dessa kondomer.

Så vilken är lögnen?

Om du slutade gissa så skulle du undvika att bli att posta felaktiga inlägg.
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Anonym (Sossen)
    Anonym (Giggi) skrev 2025-07-01 09:53:51 följande:
    Hur kommer jag inte att tvingas delta om  kommunen bygger ett gäng kommunala hyresrätter i mitt välmående bostadsområde och fyller dem med "underprivilegierade?
    Det är väl ingen som tvingar dig att umgås med dina grannar?

Poängen med förslagen är att alla bostadsområden ska bli lika välmående som ditt och vi ska inte ha några "underprivilegierade" så dina farhågor löser sig självt. Om du ändå känner en oro för personer med annan hudfärg, kan du säkert erbjudas KBT-behandlingar för det.
  • klyban
    EnAnonumius skrev 2025-07-01 09:03:54 följande:
    Ja du, jag vet skillnaden mellan fascism och kommunism. Kan ju säga rent ut att inget av alternativen här hemma i en demokratiskt land.

Två idiotismer helt enkelt.

Dock så är kommunism mer sällsynt än isglass i öknen.

Fascismen dock ser vi gror väl i SD, men såklart det är väl mer att de aldrig släppt sina ideologier sen de började låtsas att de inte är fascister och nazister från den tiden som än idag styr SD.

Sen trollfabrikerna berättar vem de är och den politik de har men inte vågar stå för, och därför körde anonyma trollkonton som inte skulle existera enligt jimbo.

Anonym (Giggi) skrev 2025-07-01 09:35:03 följande:
    Fast nu är det du som hittar på förö att kunna påstå att jag och många andra "ljuger".

Tvånget handlar inte om tvångsFÖRFLYTTNINGAR

Tvånget handlar om:

- Ni vill TVINGA kommunerna att blanda barnen i skolan till rätt social mix.

- Ni vill TVINGA in hyresrätter som skall delas ut till "nyanlända" i villaområden som inte bett om dessa hyreshus.

Där är TVÅNGET.

Det enda du berättar att du inte ens förstår vad planen är.
    Inser även en annan sak och hur det är bara ytterligheter du skriver, och ett totalt ointresse lösa frågan.

Men såklart det är också därför SD och regeringen inte vill prata om politik så mycket och deras planer, och istället riktar in sig på såssarna som är helt ointressanta för deras politik.

Och det beteendet berättar att de är i ett paniktillstånd.

Anonym (Sossen) skrev 2025-07-01 10:18:32 följande:

Poängen med förslagen är att alla bostadsområden ska bli lika välmående som ditt och vi ska inte ha några "underprivilegierade" så dina farhågor löser sig självt. Om du ändå känner en oro för personer med annan hudfärg, kan du säkert erbjudas KBT-behandlingar för det.

JAg träffat på ett par av dessa rasister och som är arga på invandrare.

Men de har mot ingen kontakt det allra minsta med invandraren och ändå lider dom så.

Men såklart de är ju styrda av kaninhålsmedian, och tänka efter själv får inte existera i denna delen av politiken.
    Och de tär därför de hänger sig till extrema ytterligheter än tänker efter vad som behövs göras istället.

Och komiskt är det hur SD skulle göra det bättre för arbetaren, inget man ser idag precis och med denna dagen där SD och regeringen gör det dyrare och de som drabbas svårast är just låginkomsttagare.

Och så försöker de påstå att de är ett arbetarparti SD, sicket skämt inser man nu :lol:

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Giggi)
    KillBill skrev 2025-07-01 10:12:36 följande:
    Om du slutade gissa så skulle du undvika att bli att posta felaktiga inlägg.
    Så vilken är lögnen som du påstår att Gomer ger?

Utifrån hennes inlägg. Förklara vad som är lögn.
  • Anonym (Giggi)
    Anonym (Sossen) skrev 2025-07-01 10:18:32 följande:

Ingen tvingade mig att umgås med mina grannar när jag bodde i ett av Stockholms sämsta områden men det var fortfarande sönderslagna dörrar, klotter, skottlossning, stulna bilar och öppen drogförsäljning så fort jag klev utanför dörren.

Om poängen med förslaget vore att alla områden skulle bli lika välmående som mitt så skulle det inte handla om att placera "underprivilegierade" i mitt område utan det skulle fokusera på att göra de dåliga områdena bättre.

Exakt samma för skolorna. om poängen är att göra dåliga skolor lika bra som vår skola så skickar man inte "underprivilegierade" elever till vår skola utan lägger kraft och energi på att lyfta den dåliga skolan.

Det behövs inte KBT för att folk inte vill låta sin boendemiljö och sina barn fungera som redskap för socialdemokraternas sociala ingenjörs-ambitioner.
  • klyban
    Anonym (Giggi) skrev 2025-07-01 11:22:57 följande:
    Så vilken är lögnen som du påstår att Gomer ger?

Utifrån hennes inlägg. Förklara vad som är lögn.
    Testat att läsa killbills inlägg, undrar då hade du redan fått svar på denna fråga.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Sossen)
    Anonym (Giggi) skrev 2025-07-01 11:29:38 följande:
    Om poängen med förslaget vore att alla områden skulle bli lika välmående som mitt så skulle det inte handla om att placera "underprivilegierade" i mitt område utan det skulle fokusera på att göra de dåliga områdena bättre.
    Det är ju precis det som är fokuset. Varför tar du inte reda på fakta innan du låter dina fördomar gå loss?

Så tröttsamt med trångsynta människor!
  • Snälla Killen
    EnAnonumius skrev 2025-07-01 09:03:54 följande:
    Ja du, jag vet skillnaden mellan fascism och kommunism. Kan ju säga rent ut att inget av alternativen här hemma i en demokratiskt land.

Två idiotismer helt enkelt.
    Vad trevligt att stöta på dig igen! 

Då är vi i alla fall överens om en sak 🙂
    Snäll? Definiera snälla...
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026