• KillBill

Riksdagsvalet 2026

I denna artikel resonerar Tomas Ramberg på Dagens Nyheter om möjliga resultat efter riksdagsvalet 2026. Han avslutar med 4 olika scenarier efter nästa val.  Själv tror jag att både SD och M kommer göra mycket dåliga resultat i nästa val och att det resulterar i att både Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson avgår. Vad tror ni?

etidning.dn.se/p/dagens-nyheter/2023-05-13/a/tomas-ramberg-for-s-och-lo-ar-sd-ett-existentiellt-hot-darfor-blixtrar-det-i-anderssons-ogon/2357/1002363/40001775

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Riksdagsvalet 2026
  • Anonym (MED)

FINNS DET INGEN ny röstningstråd? var ett tag sedan känns det som

• Anonym (Sossen)
    EnAnonumius skrev 2025-06-29 23:31:23 följande:
    Tja det byggs som aldrig förr överallt. Även i de utsatta områdena..
    Men när sossarna hade makten de två mandatperioderna innan borgarna tog över så verkade intresset för att ställa kravet på att bygga bra billiga boende inte ens på sosseaggendan alls.

Mycket nybygge som startades under sossarnas "tid", men billigt är dessa nybyggen inte alls. Nytt och fräscht boende för dem som har råd att punga ut med 8-12000 kr för en etta på 37kvm.
    Hur många unga har detta som har fått sitt första jobb?
    Nytt och frächt visst, men billigt nej det är det f*n inte. ´´
    Byggandet har tvärnitat sedan regeringen tog bort investeringsstödet. Det behöver återinföras.

Det är inte billigt NU eftersom bostäderna inte är subventionerade. De som byggs i integrationssyfte skulle förstås vara det. Mitt förslag är att vi finansierar det med en särskild rasistskatt som sverigedemokrater betalar för att inte blanda sig.
  • Rataxes
    Anonym (Sossen) skrev 2025-06-30 07:02:54 följande:
    Byggandet har tvärnitat sedan regeringen tog bort investeringsstödet. Det behöver återinföras.

Det är inte billigt NU eftersom bostäderna inte är subventionerade. De som byggs i integrationssyfte skulle förstås vara det. Mitt förslag är att vi finansierar det med en särskild rasistskatt som sverigedemokrater betalar för att inte blanda sig.
    Vad förvånad jag inte blev.

Skatt som en lösning på allting, som vanligt när det gäller såsseriet. 

Vet du förresten vilka ni avser när det gäller att "de rika ska betala mer i skatt"? Gäller det alla som har en arbetsinkomst?
    Hellre en till tidöregering än en med 4 våp och en sojapojke..
  • klyban
    EnAnonumius skrev 2025-06-29 23:15:59 följande:
    Oh nu kom en av  KillBills klassiker "dubbla måttstockar".

Du själv har blivit påtalad flertalet gånger i andras trådar att hålla dig till ämnet för den aktuella tråden, alternativt starta en egen tråd, men nej det gör du inte utan du bara fortsätter helt respektlöst mot den TS med din propagandamaskin som heter "hata SD".

Så det är bara patetiskt att du blir "sur" när någon vill diskutera invandringen sig i din tråd här om riksdagsvalet.

Eller svar på denna frågan..
    Varför skall det vara okey för dig att gå ot i ANDRAS trådar för att sprida ditt SD.hat och ignorera uppmaningen om att du kan ta det i en egen tråd Men vägrar att acceptera att du får samma behandling tillbaka, ignorera ditt trådämne.

Fast iofs dubbla måttstockar verkar ju vara din melodi.
    Intressant, för du körde en av dina extremt frekventa och försöker byta ämne.
    Sen förstår jag att när du har dubbla måttstockar att det jobbigt att höra detta och att folk ser rätt igenom dig.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2025-06-30 07:58:10 följande:

Vet du förresten vilka ni avser när det gäller att "de rika ska betala mer i skatt"? Gäller det alla som har en arbetsinkomst?

Inte direkt förvånande att du tycker så, du är ju libertarian. Och ni libertarianer förespråkar ju i princip att avskaffa inkomstskatten, lägga ned offentlig sjukvård och välfärd, legalisera alla droger och avskaffa vapenlagarna så att alla kan gå runt beväpnade.

Med den ideologiska ryggraden är det såklart inget problem för dig att vi just nu befinner oss i en situation där det byggs rekord lite, samtidigt som arbetslösheten bland byggnadsarbetare är skyhög..

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • EnAnonumius
    klyban skrev 2025-06-30 08:14:00 följande:
    Intressant, för du körde en av dina extremt frekventa och försöker byta ämne.
    Sen förstår jag att när du har dubbla måttstockar att det jobbigt att höra detta och att folk ser rätt igenom dig.
    Vilka är dessa folk du syftar på?

Eller är det dina vanliga tramsiga försök till att provocera med att använda inslag av direkta lögner?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Sossen) skrev 2025-06-30 07:02:54 följande:
    Och jag föreslår att sossarna bli belastade med ökad skatt om de inte vill flytta in till särskilt utsatta områden för att hjälpa till med integrationen, som är dear förslag..

Du vet detta enkla, leva som de predikar, dv.s att om de vill att integrationen skall bli bättre så kan de visa vägen genom att själva flytta till särskilt utsatta områden, eller betala dubbel skatt om de vill slippa flytta.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • klyban
    EnAnonumius skrev 2025-06-30 08:21:47 följande:
    Vilka är dessa folk du syftar på?

Eller är det dina vanliga tramsiga försök till att provocera med att använda inslag av direkta lögner?

Det är en intressant iakttagelse som du gjorde igen, bytte ämne och genom klara på att killbill berättar om dessa dubbla måttstockar.

Det är ofta så att du byter ämne, se bara i SVT/SR tråden, där vill du inte diskutera alls att det aldrig påvisas att SVT/SR inte skulle vara opartiska.
    Och varje gång, och detta för du vet redan om att de är, samma här, du blev avslöjad och istället gick du helt över till person och bytte ämne.

Eller är det så enkelt att du inte ens vet om att du gör ofta sådär?

Men med extrem politik som vi har på vår höger, så är det mycket ofta man får dessa dubbla måttstockar, och att dessa avslöjas förstår vi alla att du tycker är jobbigt att försvara ifrån.

Vad bättre att byta ämne då har vi sett många ggr.

Men för all del, testa svara på inlägget igenom och bemöt dessa dubbla måttstockar istället fly från fromleriet.
    Men något säger mig du vet redan om att det är korrekt som killbill säger, för om inte så hade du svarat istället.

En gång i tiden var du mycket trogen saklighet och fakta, vad hände?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Sossen)
    Rataxes skrev 2025-06-30 07:58:10 följande:

Det handlar om att återinföra avtrappningen av jobbskatteavdraget i marginalskatten, som de blåbruna tagit bort, eftersom det inte är rimligt att personer med miljonlöner ska ha jobbskatteavdrag. Sossarna vill även beskatta banker och förmögenheter, så att kassörskan på Willys inte ska betala mer skatt procentuellt än högsta chefen.
  • Anonym (Sossen)
    EnAnonumius skrev 2025-06-30 08:29:53 följande:
    Och jag föreslår att sossarna bli belastade med ökad skatt om de inte vill flytta in till särskilt utsatta områden för att hjälpa till med integrationen, som är dear förslag..

Du vet detta enkla, leva som de predikar, dv.s att om de vill att integrationen skall bli bättre så kan de visa vägen genom att själva flytta till särskilt utsatta områden, eller betala dubbel skatt om de vill slippa flytta.
    Det kommer vara fritt fram för vem som helst att delta i integrationsprojektet och hjälpa till att hålla ihop Sverige, men ingen kommer tvingas. Vill du stå utanför och medverka till mer kriminalitet och barn som dödar barn, så får du göra det och även bära de samhällskostnader det medför.
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026