• KillBill

Riksdagsvalet 2026

I denna artikel resonerar Tomas Ramberg på Dagens Nyheter om möjliga resultat efter riksdagsvalet 2026. Han avslutar med 4 olika scenarier efter nästa val.  Själv tror jag att både SD och M kommer göra mycket dåliga resultat i nästa val och att det resulterar i att både Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson avgår. Vad tror ni?

etidning.dn.se/p/dagens-nyheter/2023-05-13/a/tomas-ramberg-for-s-och-lo-ar-sd-ett-existentiellt-hot-darfor-blixtrar-det-i-anderssons-ogon/2357/1002363/40001775

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Riksdagsvalet 2026
  • Rataxes
    Anonym (Sossen) skrev 2025-07-01 07:29:25 följande:
    Ja, i dag dras svångremmen åt med dyrare mediciner och lägre bostadsbidrag för barnfamiljer. Är det fortfarande 1 oktober som gäller för försämringarna i a-kassan?

Jag tror man ska hålla koll på statistiken för överdödlighet den närmaste tiden. Om den ökar för att folk måste välja mellan mat eller mediciner, borde Tidö-regeringen åtalas för folkmord.
    I Socialdemokraternas skuggbudget 2025 avviker partiets förslag om bidrag till läkemedelsförmåner inte ö h t från regeringens förslag ? skillnaden är ±0 kronor.
    Det betyder att medicinkostnaderna med en S-regering höjts lika mycket och att S tillstyrkt höjningen.

Tänk om du kunde sluta ljuga...
    Snälla Killen skrev 2025-07-01 06:44:45 följande:
    Bättre med enbart brunt menar du?

Förlåt om jag ställer frågan, men vet du ens skillnaden mellan kommunism och fascism?

Du verkar vara typen som lyssnar i 2 sekunder på vad någon har att säga men inte mer...

Ryssarna har iaf mer erfarenhet än oss svenskar av allt sånt där (till dags dato) och det är väl lite därför de är som de är, tillsammans med dig...
    Du tycks inte ha några som helst problem med att kommunister har nästlat sig in i samhällsapparaten? Resultatet för den enskilda människan är lika eländigt oavsett om det stavas kommunism eller fascism.

Och för sista gången, ge fan i ditt kletande av ryssfascism på mig!
    Det är ni i vänstern som gullat med sovjetunionen och krälat inför mullorna i Iran.
    Anonym (Sossen) skrev 2025-07-01 07:23:36 följande:
    Mitt parti lyckades i alla fall fördröja samhällskollapsen med några år genom att inte stå helt utanför.
    Ditt parti, som regerat i 79 av 100 år har ingen som helst skuld i att det ser ut som det gör...

Hybris

Hellre en till tidöregering än en med 4 våp och en sojapojke..
  • Anonym (Sossen)
    Rataxes skrev 2025-07-01 08:24:03 följande:
    I Socialdemokraternas skuggbudget 2025 avviker partiets förslag om bidrag till läkemedelsförmåner inte ö h t från regeringens förslag ? skillnaden är ±0 kronor.
    Det betyder att medicinkostnaderna med en S-regering höjts lika mycket och att S tillstyrkt höjningen.

Lögn. Sossarna har sagt nej till höjning av högkostnadsskyddet och avsatt 540 i sin budget till det.

www.socialdemokraterna.se/nyheter/nyheter/2025-03-21-s-gar-emot-forsamrat-hogkostnadsskydd
  • EnAnonumius
    Snälla Killen skrev 2025-07-01 06:44:45 följande:
    Förlåt om jag ställer frågan, men vet du ens skillnaden mellan kommunism och fascism?
    Ja du, jag vet skillnaden mellan fascism och kommunism. Kan ju säga rent ut att inget av alternativen här hemma i en demokratiskt land.

Två idiotismer helt enkelt.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Giggi)
    Anonym (Sossen) skrev 2025-06-30 12:54:31 följande:
    Hon BORDE bli ilsken när hon konfronteras med falska påståenden av det slaget, men jag tycker hon tog det med ro och helt enkelt förklarade vad sossarna egentligen vill.
    Frågan handlade inte om socialdemokraternas förslag utan om hon, som privatperson, skulle kunna tänka sig att flytta till ett utsatt område för att blanda befolkningen. Som en symbolisk gest.

Den frågan är omöjlig för henne att svara "ja" eller "nej" på.

Svarar hon "nej" så framstår hon som en hycklare som vil att andra ska göra det hon själv inte är beredd att göra.

Svarar hon "ja" så kommer det att förfölja henne resten av hennes politiska liv. "När ska du flytta då?" kommer det att låta i varenda debatt om saken.

Då är det politiskt enklare för henne att hantera en debatt om att hon tappar humöret och spelar översittare mot journalisten. Alltså blir hon "ilsken".
  • Anonym (Giggi)
    Anonym (Sossen) skrev 2025-06-30 07:02:54 följande:
    Byggandet har tvärnitat sedan regeringen tog bort investeringsstödet. 
    Byggandet tvärnitade när inflationen ökade och räntorna steg.

Alla planerade projekt hade sin ekonomi baserade på de räntor och kostnader som gällde innan denna ökning så i stort sett inte ett enda projekt, särskilt bostadsprojekt, hade längre någon lönsamhet.

Det kan vara på väg att vända men det går fort utför och långsamt uppför.
  • Anonym (Giggi)
    KillBill skrev 2025-06-30 12:11:20 följande:

Det är helt enkelt en lögn, spridd av SD och andra brunhögerpartier, att Socialdemokraternas förslag skulle handla om tvångsförflyttningar.

Fast nu är det du som hittar på förö att kunna påstå att jag och många andra "ljuger".

Tvånget handlar inte om tvångsFÖRFLYTTNINGAR

Tvånget handlar om:

- Ni vill TVINGA kommunerna att blanda barnen i skolan till rätt social mix.

- Ni vill TVINGA in hyresrätter som skall delas ut till "nyanlända" i villaområden som inte bett om dessa hyreshus.

Där är TVÅNGET.
  • Anonym (Giggi)
    KillBill skrev 2025-06-30 22:41:11 följande:

Vad skulle de rödgröna partierna ha gjort? Trots att det fanns en högermajoritet i riksdagen var en rödgrön koalition det enda realistiska regeringsalternativet.

En "rödgrön" regering ledd av socialdemokraterna är ALLTID det enda realistiska regeringsalternativet för socialdemokraterna.
  • Anonym (Giggi)
    Snälla Killen skrev 2025-07-01 03:19:53 följande:
    Om man tror sig tala till en befolkning via populism och vilseledande propaganda, så får det givetvis stå för dig.

Jag ser det väldigt hoppfullt,  för det går enbart att förneka fakta till en viss gräns, tills även de mest dumma medborgarna, börjar fatta vad som är på gång.

Folk bryr sig, innerst inne, om just konkreta frågor och som påverkar deras vardag. Men viktigast av allt, är framtiden åt sina barn och det är inte att underskatta 😉
    Jag skriver ju att jag INTE tror att denna vilseledande propaganda på Familjeliv och AB:s ledarsida påverkar befolkningen.

Jag skriver ju att det är vardagsfrågor som avgör.
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026