• KillBill

Riksdagsvalet 2026

I denna artikel resonerar Tomas Ramberg på Dagens Nyheter om möjliga resultat efter riksdagsvalet 2026. Han avslutar med 4 olika scenarier efter nästa val.  Själv tror jag att både SD och M kommer göra mycket dåliga resultat i nästa val och att det resulterar i att både Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson avgår. Vad tror ni?

etidning.dn.se/p/dagens-nyheter/2023-05-13/a/tomas-ramberg-for-s-och-lo-ar-sd-ett-existentiellt-hot-darfor-blixtrar-det-i-anderssons-ogon/2357/1002363/40001775

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Riksdagsvalet 2026
  • Anonym (Villaägare)
    Anonym (Sossen) skrev 2025-06-30 08:45:55 följande:
    Det kommer vara fritt fram för vem som helst att delta i integrationsprojektet och hjälpa till att hålla ihop Sverige, men ingen kommer tvingas. Vill du stå utanför och medverka till mer kriminalitet och barn som dödar barn, så får du göra det och även bära de samhällskostnader det medför.
    Vilka kommer att medverka menar du? Kommer du att flytta till ett utsatt område och därmed motverka att barn dödar barn? Magdalena Andersson vill inte heller flytta.
  • Anonym (Villaägare)
    Det kommer vara fritt fram för vem som helst att delta i integrationsprojektet och hjälpa till att hålla ihop Sverige, men ingen kommer tvingas. Vill du stå utanför och medverka till mer kriminalitet och barn som dödar barn, så får du göra det och även bära de samhällskostnader det medför.
    Vilka kommer att medverka menar du? Kommer du att flytta till ett utsatt område och därmed motverka att barn dödar barn? Magdalena Andersson vill inte heller flytta.
  • Rataxes
    Då tar du upp det med din partiledare, som inte har en tanke på att själv bidra, utan "trivs bra där jag bor"?
    Hellre en till tidöregering än en med 4 våp och en sojapojke..
  • Anonym (Sossen)
    Anonym (Villaägare) skrev 2025-06-30 09:32:12 följande:
    De som behöver en ny bostad kommer att medverka. Jag är inte i den situationen och därför har jag inga planer på att flytta, men om jag behövde en ny bostad så skulle inte grannarnas hudfärg vara en faktor för mig.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2025-06-30 09:47:27 följande:
    Då tar du upp det med din partiledare, som inte har en tanke på att själv bidra, utan "trivs bra där jag bor"?

Du har ju inte fattat någonting eller så spelar du dum för att sätta Socialdemokraternas förslag för att komma åt den höga segregationen i dålig dager.

Det handlar inte om att tvinga människor att flytta, utan om att skapa fler valmöjligheter på bostadsmarknaden. Målet är att öka blandningen av bostadsformer så att fler kan hitta ett hem som passar deras behov och livssituation.

Det innebär bland annat att fler hyresrätter behöver byggas i eller i närheten av områden där sådana bostäder idag är sällsynta. Samtidigt bör det i eller i närheten av områden som idag domineras av hyresrätter också byggas bostadsrätter, radhus och småhus.

En mer varierad bostadsmarknad bidrar inte bara till större valfrihet, utan också till ökad social blandning och minskad segregation.

Sverige har idag en högre bostadssegregation än våra grannländer och exempelvis Tyskland. Antingen gör man som Socialdemokraterna och jobbar för att lösa problemet eller så gör man som SD, M, KD och L och sitter med armarna i kors..

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Rataxes

Då var det alltså beslutat. Regeringen och SD förnedringsrånar skötsamma jägare.

Vi ses vid valurnorna om 14 månader.

Hellre en till tidöregering än en med 4 våp och en sojapojke..
  • Anonym (Giggi)
    KillBill skrev 2025-06-24 18:08:58 följande:
    Vad svamlar du om? 68:n? Jag har aldrig varit medlem i eller jobbat för ett parti och jag har för bövelen inte krypit för L!
    Jag "svamlar" om ditt eviga arbete för Partiet. Vad är det nu? 15+ år (?) på bara det här forumet med ett enda tema på alla dina inlägg. 

Ja till S!

Bu till högern!

Aldrig om någonting annat.

Och for the record - i det här sammanhanget skiljer vi inte på Partiet och "rörelsen".
  • Anonym (Giggi)
    Om inte ens Magdalena Andersson vill "blanda" sig - varför ska då någon annan vilja "blanda" sig.

.
    "Hela frågan är patetisk!" svarar hon.

Notera hennes kroppsspråk.

Från avslappnat, leendes, tillbakalutad när hon försöker skoja bort frågan med "Jag har inga planer på att flytta överhuvudtaget. Jag trivs bra där jag bor"

till

aggressivt framåtlutad och hyttandes med fingret när Bart-Krohn inte nöjer sig med det skojande svaret utan fortsätter begära svar på sakfrågan.

"Hela frågan är patetisk" säger hon, lutar sig framåt mot frågeställaren, skärper tonen i rösten och hytter med fingret.

En maktdemonstration.
    .

https://x.com/susannasilfver/status/1938264873840124158
  • Anonym (Giggi)

Aggressivitet är svaret när S får frågan om hur deras förslag till tvångsintegrering skall genomföras.

Det finns å andra sidan en teori om att detta är sossarnas mål.

Ilskan

Genom att visa hur svenskar blir ilskna på idén om satt deras villaområden ska "integreras" med kommunala hyresrätter för "underprivilegierade" och "nyanlända" så ska S målgrupp nummer 1, invandrarna, se hur rasistiska svenskarna är och därmed mobiliseras i större antal än i tidigare val som ett svar på svenskarnas "rasism".

Det är så idag: S maktinnehav hänger helt på hur stor andel av invandrarna som de klarar av att mobilisera.

Lågt röstdeltagande i Rinkeby så förlorar S.

Högt så vinner S.

S behöver hitta ett sätt att få invandrarna att gå till valurnorna.

• KillBill
    Rataxes skrev 2025-06-30 11:29:41 följande:

Då var det alltså beslutat. Regeringen och SD förnedringsrånar skötsamma jägare.

Vi ses vid valurnorna om 14 månader.

Varför tänker du då enligt din sidfot rösta på Tidölaget? Är du masochist?
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026