• KillBill

Riksdagsvalet 2026

I denna artikel resonerar Tomas Ramberg på Dagens Nyheter om möjliga resultat efter riksdagsvalet 2026. Han avslutar med 4 olika scenarier efter nästa val.  Själv tror jag att både SD och M kommer göra mycket dåliga resultat i nästa val och att det resulterar i att både Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson avgår. Vad tror ni?

etidning.dn.se/p/dagens-nyheter/2023-05-13/a/tomas-ramberg-for-s-och-lo-ar-sd-ett-existentiellt-hot-darfor-blixtrar-det-i-anderssons-ogon/2357/1002363/40001775

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Riksdagsvalet 2026
  • Anonym (Giggi)

Sedan ska vi inte tro att detta på riktigt inte är sossarnas mål.

Att tvångs-blanda befolkningen.

Det är precis samma mekanism som när S bygga ABC-städerna och miljonprogrammen för en 50-60 år sedan. Samma tanke.

Att med bostadspolitiken förändra samhället.

Får S makten så KOMMER de att genomföra detta.

Elever kommer att bussas till skolor för att skapa den rätta sociala blandningen.

Områden som idag är förskonade från konsekvenserna av invandringen kommer att tvångs-blandas medelst kommunala hyresrätter för "nyanlända" bland villorna.

Det faktum att vi för länge sedan, på grund av volymerna invandrare, har passerat den punkt där tvångs-blandning teoretiskt skulle kunna fungera är inget som kommer att stoppa S från att genomföra sin storskaliga social ingenjörs-plan ändå. 

• KillBill
    Anonym (Giggi) skrev 2025-06-30 11:59:16 följande:

Aggressivitet är svaret när S får frågan om hur deras förslag till tvångsintegrering skall genomföras.

Det finns å andra sidan en teori om att detta är sossarnas mål.

Ilskan

Genom att visa hur svenskar blir ilskna på idén om satt deras villaområden ska "integreras" med kommunala hyresrätter för "underprivilegierade" och "nyanlända" så ska S målgrupp nummer 1, invandrarna, se hur rasistiska svenskarna är och därmed mobiliseras i större antal än i tidigare val som ett svar på svenskarnas "rasism".

Det är så idag: S maktinnehav hänger helt på hur stor andel av invandrarna som de klarar av att mobilisera.

Lågt röstdeltagande i Rinkeby så förlorar S.

Högt så vinner S.

S behöver hitta ett sätt att få invandrarna att gå till valurnorna.

Det är helt enkelt en lögn, spridd av SD och andra brunhögerpartier, att Socialdemokraternas förslag skulle handla om tvångsförflyttningar.

Förslagen handlar inte om att tvinga människor att flytta, utan om att skapa fler valmöjligheter på bostadsmarknaden. Målet är att öka blandningen av bostadsformer, så att fler kan hitta ett boende som passar deras behov och livssituation.

Det innebär bland annat att fler hyresrätter behöver byggas i eller i närheten av områden där sådana bostäder idag är sällsynta. På samma sätt bör det i områden där hyresrätter dominerar också byggas bostadsrätter, radhus och småhus.

En mer blandad bostadsmarknad leder inte bara till ökad valfrihet, den är också ett effektivt sätt att minska segregation och stärka den sociala sammanhållningen.

Att Tidöpartierna inte drar sig för att ljuga visar bara hur desperata de är, när de inser att väljarna är på väg att rösta bort dem från makten.

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Anonym (Sossen)
    Anonym (Giggi) skrev 2025-06-30 11:59:16 följande:

Aggressivitet är svaret när S får frågan om hur deras förslag till tvångsintegrering skall genomföras.

Hon BORDE bli ilsken när hon konfronteras med falska påståenden av det slaget, men jag tycker hon tog det med ro och helt enkelt förklarade vad sossarna egentligen vill.

Men tycker du det är rätt att Ulf Kristersson vill bygga koncentrationsläger om han vinner valet? Varför vill han själv inte bo i ett koncentrationsläger då? Nej, moderaterna har inget sånt konkret förslag, men det har ju inte sossarna om tvångsblandning heller, så därför är frågan precis lika relevant. Tror du Ulf skulle bli irriterad om han fick frågor om varför han vill bygga koncentrationsläger när han inte vill det? Jag tycker vi startar några forumtrådar om det i alla fall och ser vart det landar.
  • klyban
    Rataxes skrev 2025-06-30 11:29:41 följande:

Då var det alltså beslutat. Regeringen och SD förnedringsrånar skötsamma jägare.

Vi ses vid valurnorna om 14 månader.

Jägarna behöver inte oroa sig det minsta, finns massor av andra vapen som funkar för det med och inte AR-15.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Sossen)
    Rataxes skrev 2025-06-30 11:29:41 följande:

Då var det alltså beslutat. Regeringen och SD förnedringsrånar skötsamma jägare.

För DET är ju en viktig fråga när vi står på randen till en samhällskollaps. Jag skulle säga att den ligger strax under frågan om dragqueens ska läsa sagor för barn eller inte på väljarnas priolista.
  • EnAnonumius
    klyban skrev 2025-06-30 08:34:08 följande:

En gång i tiden var du mycket trogen saklighet och fakta, vad hände?

Det är jag fortfarande. Varken du gillar äkta fakta eller inte så gillar jag fortfrande saklighet och fakta. 

Inte mina problem att du vill  håller på systematiskt att ignorerar detta, till förmån  för att skapa en anledningar till att försöka provocera och hålla på med dina personpåhopp mot mig  och även andra med..

Det är något du har ägnat dig troget med de senaste åren, vägra acceptera att det finns fakta som inte stämmer med dina åsikter, och då sjunker du så lågt att försöka tramsa, provocera och ägna dig åt personpåhopp mot dina meningsmotståndare i stället.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Sossen) skrev 2025-06-30 08:45:55 följande:
    Det kommer vara fritt fram för vem som helst att delta i integrationsprojektet och hjälpa till att hålla ihop Sverige, men ingen kommer tvingas. Vill du stå utanför och medverka till mer kriminalitet och barn som dödar barn, så får du göra det och även bära de samhällskostnader det medför.
    Vilka förutfattade meningar du har om dina motståndare i tråden.

Bor redan i ett särskilt utsatt område och är dessutom en helylle svensk.

Och jag anser att det skall införas särskild skatt för sossarna om de inte frivilligt flyttar till särskilt utsatt områden för att integrera sig med utländska medborgare även i boende.
    För är man för att man skall tvinga SD till skatt för att integrera sig med medborgare så borde man även vara för en sagt på sossarna om de skall slippa ifrån att "frivilligt" integrera sig.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Rataxes
    Anonym (Sossen) skrev 2025-06-30 13:18:16 följande:
    För DET är ju en viktig fråga när vi står på randen till en samhällskollaps. Jag skulle säga att den ligger strax under frågan om dragqueens ska läsa sagor för barn eller inte på väljarnas priolista.
    Jag antar att du inte är jägare som investerat kanske 50-70 000 på ett sånt vapen. Då är det ju klart att du inte bryr dig om de som drabbas, du är ju såsse...

(nej jag har inget AR-15 själv, har en annan halvautomat som inte sojapolitiker blir rädda för)
    Hellre en till tidöregering än en med 4 våp och en sojapojke..
  • Anonym (Villaägare)
    Anonym (Sossen) skrev 2025-06-30 13:18:16 följande:
    Varför står vi då på randen till en samhällskollaps?
  • Anonym (Sossen)
    Anonym (Villaägare) skrev 2025-06-30 15:27:17 följande:
    Varför står vi då på randen till en samhällskollaps?
    På grund av 25 års högermajoritet i Sveriges riksdag.
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026