TvillingmammaVästgöte skrev 2025-09-12 14:26:07 följande:
Jag tror att nästaregering kan bli en samlingsregering. Det är nog dags att glömma allt inrikespolitiskt käbbel.
Polen attackerades igår av ryska drönare.
Polen har nu stängt gränsen till Belarus och rullar just nu ut taggtråd för att skydda gränsen.
Ryssland och Belarus skall nu öva krig vid polska gränsen.
Det är olustigt. Polackerna är oroliga, jag förstår dem.
Putin verkar ha fått nytt självförtroende efter att ha träffat Xi i Kina.
Och den dag Ryssland attackerar Polen är också Sverige i krig med Ryssland.
Så en samlingsregering är nog bästa draget.
Och 100% fokus på rikets säkerhet.
Nej, Polen attackerades inte alls av ruska drönare, utan de flög över Polen på väg till Ukraina.
Och det ville inte Polen och sköt ned ett par.
Och partierna i riksdagen är rörande överens om Ryssland, förutom då just SD.
Som haft mystiska möten i ryssland krim, som SD blir arga om man frågar om vad de gjorde där, eller om varför de "agerade" valobservatörer för putins räkning.
Och också vars fans har mer än en gång sagt att putin borde komma hit.
Alexanderlukas skrev 2025-09-12 16:58:37 följande:
Ja alla minns ju Anderssons fejkade tårar, när hon sa att Jamal el Hamas hade vigt sitt liv åt att bekämpa antisemetismen, jo tjena!
Och, såssarna skulle göra sig av med honom oavsett och vid stämman, som sen han förekom då han redan visste det var kört.
TvillingmammaVästgöte skrev 2025-09-13 10:08:03 följande:
Så ni i vänstern kan inte vinna valet på er politik? Ni måste förlita er på att SDs riksdagspolitiker gör bort sig personligen?
Då kan man ju förstå vem som har den bästa politiken.
Den dagen S för fram sin egen politik , istället för att gå till personangrepp på motståndarna, den dagen kommer jag överväga att rösta på S.
Precis så förlorade Kamala Harris valet, hon fokuserade på Trump, istället för på att föra fram sin politik. Väljarna förstod inte vad hon ville, och röstade på Trump.
Hon hade kanske ingen egen politik?
Har S en egen politik?
Intressant och se hur orden häxjakt är borta nu.
Och är SD så obegåvade som detta, ja, då får dom väl bli så att de får också lida för det.
Men vänta lite, låt mig gissa, vi ska inte prata om detta alls, eller hur, visst är det så, alla misstag SD gör är förbjudet att prata om.
Sicken tur vi har det opartiska SVT/SR som kan sakligt beskriva det nämnda och med fakta.
Och det är just detta som man vill med att försöka få bort SVT/SR och det är opartiskheten och att de gillar saklighet och fakta med.
Det påminner en del om trumpens pedofili/sex med minderåriga, för det är ju inte så farligt om det är trumpen som gjort det och inte pratas om då heller.
Och på tal om personangrepp, kanske SD ska städa upp sig först?
Eller är det bara andra som inte ska få kritisera SD för sina blunders och grodor.
Det blir bara mer och mer tydligt för var inlägg du skriver, att det enda partis som existerar för dig är just SD.
Och alla brutna vallöften verkar du gilla, så frågan är ens vad du röstar på längre.
Men det är dock riktigt sjukligt fascinerande att se någon göra bort sig svårt, och detta ska man sopa under mattan:
Så är du inte när det är omvänt, så vad är detta om?