• Embarazada

BIM Juni 2023

Hittade ingen BIM-lista för juni så här kommer en.

10/6 - Embarazada, 3:e barnet, 11e försöket.

• Svar på tråden BIM Juni 2023
  • Syskonförsök

Spännande! tempar du också så du kanske ser när ägget väl släpper sen?🥰

Malu84 skrev 2023-06-14 20:14:29 följande:

Åh vad jag hatar att citera från mobilen ! Jag hinner trycka på både gilla och ogilla innan jag lyckats få fram citera ! 

Jag har jätte starka positiva äl test idag så jag tänkte försöka få till det i kväll för sen jobbar han kväll och fredag har vi student på annan ort . 

• Malu84
    Syskonförsök skrev 2023-06-14 20:22:05 följande:

Spännande! tempar du också så du kanske ser när ägget väl släpper sen?🥰

Nä jag har inte riktigt förstått hur man gör och inte riktigt hittat orken att ta reda på det , vi är 38 och 48 i år så vi har sagt att vi försöker ett år  och blir det så blir det och går det inte så slutar vi och nöjer oss med mina flickor . Men nu vill jag ju verkligen att det ska lyckas så jag kanske borde sätta mig in i detta med temp ? 
  • Syskonförsök

Det är inte så klurigt som en kan tro! :) det som behövs är  en termometer med två decimaler och att en tar temp varje morgon samma tid innan en lämnat sängen. fördelen med att ta temperatur är att ägget faktiskt släpper och när. ägglossningstest säger att ägglossning är på väg men du vet aldrig om den hänt eller när ägget släppt. 

Malu84 skrev 2023-06-14 20:49:01 följande:
    Nä jag har inte riktigt förstått hur man gör och inte riktigt hittat orken att ta reda på det , vi är 38 och 48 i år så vi har sagt att vi försöker ett år  och blir det så blir det och går det inte så slutar vi och nöjer oss med mina flickor . Men nu vill jag ju verkligen att det ska lyckas så jag kanske borde sätta mig in i detta med temp ? 
  • klyftpotatis

Hej! Min första ägglossning med Natural cykles. Ni som är pros på tempning, jag har en fråga. Hur många dagar efter ÄL brukar tempen dippa om man inte blivit gravid? Här är min graf! Ser det hoppfullt ut eller är det för tidigt att säga?
  • Rosen3
    Bär skrev 2023-06-14 05:55:56 följande:

Ni kan räkna bort mig för juni..
    Inte fått mens, men fick idag på ÄL+12 upp "Inte gravid" på ultra tidigt digitalt test.. 
    Så besviken.  :(

Har inte följt denna tråden men slank in här nu och håller med dig. Fick oxå negativt denna månad och väntar in mensen. Usch, är oxå besviken. Men vi är inte ensamma iaf. 
  • Alvedon83

Här har äl betett sig annorlunda, har inte kommit på beräknad dag och så fick jag ont bröstvårtorna som fortfarande håller i sig. Vet inte vad jag ska tro och när jag hade äl egentligen? Ajja bara och vänta och se😊 BIM 27 juni.

• Sanlin90

Har bruna flytningar sen flera dagar och lätt mensvärk misstänker det är en bortfallsblödning pga utebliven äl men ska ändå ta ett test för att veta säkert

• Bär

Jag hoppas över till Juli tråden, fick negativt idag med på ÄL+13.
    Fick lite blodstrimmor på papper idag, vilket jag alltid kan få ett par dagar innan mens, så den kommer nog vilken dag som helst. 

Lycka till alla! Jag hoppas att ni får era plus ❤️

• Syskonförsök

Så himla svårt att uttala sig utan att ha en ?vanlig? graf att jämföra med. några goda tecken kan vara implantationsdipp mellsn dag 5-7 någonstans efter äl samt en ökning därefter i grader. Det skulle kunna vara det på din graf men eftersom de inte finns någon att jämföra med kan det också vara helt normalt för dig. Här. Är min senaste plus graf som tyvärr slutade i missfall:

och här är en vanlig: 

Kännetecknande för mig brukar vara mycket högre temp och mer stabil efter ägglossning med någon endagsdipp men temposkillnad mellan plus och inte plus är talande. Det var samma när jag väntade dottern. Kommer aldrig så nära eller upp till 37,0 om de inte är ett plus :)

klyftpotatis skrev 2023-06-15 07:34:17 följande:
    //

Hej! Min första ägglossning med Natural cykles. Ni som är pros på tempning, jag har en fråga. Hur många dagar efter ÄL brukar tempen dippa om man inte blivit gravid? Här är min graf! Ser det hoppfullt ut eller är det för tidigt att säga?
  • klyftpotatis
    Syskonförsök skrev 2023-06-15 20:59:00 följande:

Så himla svårt att uttala sig utan att ha en ?vanlig? graf att jämföra med. några goda tecken kan vara implantationsdipp mellsn dag 5-7 någonstans efter äl samt en ökning därefter i grader. Det skulle kunna vara det på din graf men eftersom de inte finns någon att jämföra med kan det också vara helt normalt för dig. Här. Är min senaste plus graf som tyvärr slutade i missfall:

och här är en vanlig: 

Kännetecknande för mig brukar vara mycket högre temp och mer stabil efter ägglossning med någon endagsdipp men temposkillnad mellan plus och inte plus är talande. Det var samma när jag väntade dottern. Kommer aldrig så nära eller upp till 37,0 om de inte är ett plus :)

Tack för svar! Ja så svårt att jämföra när det är första gången jag tempar. Och drygt när jag har cyklar på 50-160 dagar så de dröjer länge till nästa gång ???? blev chockad när jag börja tempa över hur låg min temp är. vanliga dagar ligger jag alltid på 35,7-35,8. Och nu under ÄL 36,3. så de är ju höjning men fortfarande låg. jag bör ju ha feber typ vid 37😂

bara och vänta och se :) tycker ni det är för tidigt att testa på lördag? ÄL+10 då. Har digital testa tidigt test hemma :) 
Svar på tråden BIM Juni 2023