• Bohemstina

Gå utan Bh

Hur många tjejer / Kvinnor går utan bh nu i det soliga vädret ? Jag gör det för det mesta då jag har små bröst men mest för att det är skönt :) 

• Svar på tråden Gå utan Bh
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Lippo) skrev 2025-06-12 22:48:49 följande:
    Åldern är inte alltid avgörande nej. Såvida vi inte snackar om kvinnor långt upp i åldern. 

Man får den byst som naturen ämnade. Och nej, det är inte så enkelt som din fördomsfulla hjärna tycks resonera.
    Det är så enkelt för vissa, visslar...
  • Anonym (Lippo)
    Anonym (Hm) skrev 2025-06-12 22:52:42 följande:
    Det är så enkelt för vissa, visslar...
    Ja, enkla svar för enkla hjärnor, så att säga.
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Lippo) skrev 2025-06-12 22:53:49 följande:
    Ja, enkla svar för enkla hjärnor, så att säga.
    Det har du rätt i.
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (Hm) skrev 2025-06-12 22:50:48 följande:
    Varför skulle jag vara sur, ha, ha
    Ok, svara gärna på varför det finns pushupBHs då?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Knoppstånd)
    Anonym (UTAN?!5) skrev 2025-06-14 00:16:34 följande:
    Tjejen med push up.... Fint tycker jag. Helt klart för att hon vill visa sin byst. 
    Ursäkta men det ser mer ut som ut som en "push-down  kan jag tycka.
  • Anonym (Lippo)
    Anonym (Knoppstånd) skrev 2025-06-14 00:22:13 följande:
    Ursäkta men det ser mer ut som ut som en "push-down  kan jag tycka.
    Ja, nån pushup rör det sig verkligen inte om. Postat av nån isolerad källardvällare som uppenbarligen vet noll och aldrig varit i närheten av vare sig kvinnor eller deras BH.

Push-up finns på många BH-ar och har även denna en praktisk funktion i att hålla ihop brösten och trycka in dem, snarare än att trycka upp. Åtminstone är det min erfarenhet som äger både sport-BH-ar (på vinterhalvåret) och bygel-BH med axelband, push-up och inlägg om sommaren, då dessa passar bättre under klänningar och blusar. 

Både inläggen och intryckningen har som uppgift att stödja brösten och hålla dem fast så att de inte guppar och gör ont när man springer. Att kvinnor skulle gå omkring i urringat med push-up för att locka till sig dregelhundar är bara en önskedröm från desperata incels som lever i sin lilla porrbubbla. Samma låga typer som tror att kvinnan i kassan är intresserad av dem bara för att hon ler och hejar på dem. 
  • Anonym (Kalle)

Jag googlade push up:

? En push up-bh är konstruerad som så att den lyfter dina bröst och klämmer ihop dem lite så du får en fin klyfta ? den skapar illusionen av fylligare bröst, förklarar senior designern.

• Motherinlaw

Verkar ha blivit populärt, dock får de ta att man glor. Lite som när kvinnor har string synligt. 

• Anonym (Kalle)
    Motherinlaw skrev 2025-06-14 17:27:16 följande:

Verkar ha blivit populärt, dock får de ta att man glor. Lite som när kvinnor har string synligt. 

Dom vill ha lite uppmärksamhet. Det är bara bitterträsket på FL som bedyrar att kvinnor med synlig string och pushup-bh har det av bekvämlighetsskäl.
Svar på tråden Gå utan Bh