• Bohemstina

Gå utan Bh

Hur många tjejer / Kvinnor går utan bh nu i det soliga vädret ? Jag gör det för det mesta då jag har små bröst men mest för att det är skönt :) 

• Svar på tråden Gå utan Bh
  • New  Dawn

Fattar inte att ni kan tycka att det är skönt att gå utan bh. Tycker inte om friktion mot vårtorna och i så fall måste jag ha ett snävt linne eller tröja och det är inte skönt. En mjuk bh är skönast. Gäller även om jag är ensam hemma. 

Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anci
    New Dawn skrev 2023-06-13 02:07:38 följande:

Fattar inte att ni kan tycka att det är skönt att gå utan bh. Tycker inte om friktion mot vårtorna och i så fall måste jag ha ett snävt linne eller tröja och det är inte skönt. En mjuk bh är skönast. Gäller även om jag är ensam hemma. 

Nej varmt och äckligt
  • Anonym (Kvinna med för stora bröst)
    New Dawn skrev 2023-06-13 02:07:38 följande:

Håller med om att friktion mot vårtorna inte är trevligt. Men har nog nästan alltid ett tight linne under. I en stor T-shirt skulle jag inte ens vilja gå utan bh hemma, om jag inte hade linne under.
    Sportbh eller andra mjuka man drar över huvudet gillar jag verkligen, även om jag skulle behöva mer stöd än de små spetsbhar utan bygel och med endast tunn spets över brösten. Men de är så snygga!
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Lippo)

Vad män tycker om BH eller inte är ganska meningslöst och ovidkommande. BH-n används av praktiska skäl och berör endast kvinnor själva och deras personliga komfort. 

• Anonym (Kalle)
    Anonym (Lippo) skrev 2025-06-12 18:28:26 följande:

Vad män tycker om BH eller inte är ganska meningslöst och ovidkommande. BH-n används av praktiska skäl och berör endast kvinnor själva och deras personliga komfort. 

Du tror det ja? Varför görs så många estetiskt fina och sexiga då?
  • Anonym (Lippo)
    Anonym (Kalle) skrev 2025-06-12 19:03:18 följande:
    Du tror det ja? Varför görs så många estetiskt fina och sexiga då?
    Nej, jag tror inte utan VET att BH i första hand har en praktisk funktion framför en sexuell. De skapades inte för männens skull utan för att underlätta kvinnans välmående och ge hennes rygg stöd vid motion. 
  • Anonym (Knoppstånd)

Min särbo vet fullt ut att jag är en"tutt-man" och hon går ofta utan kasse hemma. Dessutom har hon ofta knopp-stånd vilket uppskattas.
    Händer även att jag står och grillar och hon knackar på fönstret och flashar boobsen.
    Läggdags brukar innebära skedning och en hand runt ett bröst - sov-tutte, hahaha

• Anonym (Hm)
    Anonym (Lippo) skrev 2025-06-12 19:26:09 följande:
    Nej, jag tror inte utan VET att BH i första hand har en praktisk funktion framför en sexuell. De skapades inte för männens skull utan för att underlätta kvinnans välmående och ge hennes rygg stöd vid motion. 
    Exakt så
  • Anonym (Knoppstånd)
    Anonym (Knoppstånd) skrev 2025-06-12 21:12:04 följande:

Min särbo vet fullt ut att jag är en"tutt-man" och hon går ofta utan kasse hemma. Dessutom har hon ofta knopp-stånd vilket uppskattas.
    Händer även att jag står och grillar och hon knackar på fönstret och flashar boobsen.
    Läggdags brukar innebära skedning och en hand runt ett bröst - sov-tutte, hahaha

Fick en tumme ner på detta och blir verkligen nyfiken på varför.
    Är ju hon som vill göra det för både min och hennes skull.
    Vad skulle vara problemet?
    Hennes val - inte mitt!
Svar på tråden Gå utan Bh