• Bohemstina

Gå utan Bh

Hur många tjejer / Kvinnor går utan bh nu i det soliga vädret ? Jag gör det för det mesta då jag har små bröst men mest för att det är skönt :) 

• Svar på tråden Gå utan Bh
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (Lippo) skrev 2025-06-12 19:26:09 följande:
    Nej, jag tror inte utan VET att BH i första hand har en praktisk funktion framför en sexuell. De skapades inte för männens skull utan för att underlätta kvinnans välmående och ge hennes rygg stöd vid motion. 
    I första hand kanske, men den ör även utformad för att vara estetisk tilltalande och sexig.
  • Anonym (Lippo)
    Anonym (Kalle) skrev 2025-06-12 22:21:57 följande:
    I första hand kanske, men den ör även utformad för att vara estetisk tilltalande och sexig.
    Bh-n är till för kvinnors bekvämlighet ja, och inte för dregelpellar.
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (Lippo) skrev 2025-06-12 22:25:27 följande:
    Bh-n är till för kvinnors bekvämlighet ja, och inte för dregelpellar.
    För unga kvinnor är det mest för syns skull, när man har fina tuttar så behövs knappt BH.

Äldre damer med stora juver behöver allt stöd dom kan få. Då är det inte för syns skull.
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Kalle) skrev 2025-06-12 22:21:57 följande:
    Knappast
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (Hm) skrev 2025-06-12 22:40:57 följande:
    Knappast
    Du är ju bara sur för att jag har rätt. Varför finns det push-up-bh annars?
  • Anonym (Lippo)
    Anonym (Kalle) skrev 2025-06-12 22:36:32 följande:
    För unga kvinnor är det mest för syns skull, när man har fina tuttar så behövs knappt BH.

Äldre damer med stora juver behöver allt stöd dom kan få. Då är det inte för syns skull.
    Vilka dumheter du bidrog noll till här ovan. Även unga kvinnor behöver stöd för rygg om de har en normal eller större byst. Och för att det inte ska göra ont när de springer. Bysten är liksom inte viktlös, oavsett ålder på bäraren.

Och det är inte alla äldre som har ?stora ljuvet?, precis som att långt ifrån alla yngre skulle ha snygg form på sin byst. Sånt handlar om arv.
  • Anonym (Lippo)
    Anonym (Kalle) skrev 2025-06-12 22:36:32 följande:

Vilka dumheter du bidrog noll till här ovan. Även unga kvinnor behöver stöd för rygg om de har en normal eller större byst. Och för att det inte ska göra ont när de springer. Bysten är liksom inte viktlös, oavsett ålder på bäraren.

Och det är inte alla äldre som har ?stora ljuvet?, precis som att långt ifrån alla yngre skulle ha snygg form på sin byst. Sånt handlar om arv.
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (Lippo) skrev 2025-06-12 22:44:01 följande:

Ja, estetisk skönhet gällande bysten på kvinnor har inget alls med åldern att göra.. *visslar och himlar med ögonen*
  • Anonym (Lippo)
    Anonym (Kalle) skrev 2025-06-12 22:46:48 följande:
    Ja, estetisk skönhet gällande bysten på kvinnor har inget alls med åldern att göra.. *visslar och himlar med ögonen*
    Åldern är inte alltid avgörande nej. Såvida vi inte snackar om kvinnor långt upp i åldern. 

Man får den byst som naturen ämnade. Och nej, det är inte så enkelt som din fördomsfulla hjärna tycks resonera.
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Kalle) skrev 2025-06-12 22:43:37 följande:
    Du är ju bara sur för att jag har rätt. Varför finns det push-up-bh annars?
    Varför skulle jag vara sur, ha, ha
Svar på tråden Gå utan Bh