• Bohemstina

Gå utan Bh

Hur många tjejer / Kvinnor går utan bh nu i det soliga vädret ? Jag gör det för det mesta då jag har små bröst men mest för att det är skönt :) 

• Svar på tråden Gå utan Bh
  • Salem
    Anonym (95E) skrev 2023-05-26 18:12:41 följande:
    Ja, jag missförstod dig helt. Ber om ursäkt för att jag trodde du beskrev dina egna...
    Har Bröstmuskler........... 
  • Anonym (Intel Inside)

Min fru går utan BH mest hela tiden, men har i takt med att barnen kommit börjat använda det mer på arbetet. Skillnad på 75-C innan barn och 75-E efter barn. Jag är uppvuxen i en tid där många kvinnor som fött barn hade BH, men yngre tjejer lika ofta var utan, om de inte hade riktiga muskedunder. 

Jag tycker såklart att kvinnor får göra som de vill.

Anekdot : på jobbet har en ny tjej börjat, under 30 och inga barn och ingen BH, och det syns verkligen när hon går omkring. Helt ok för min del, jag är ju som sagt "van" och försöker att inte titta mer än ofrånkomligt. Det som är intressant är att kvinnorna på arbetsplatsen inte riktigt tycks veta hur de ska hantera det. Alla andra har BH. Har sett flera av dem gå och titta på sina egna bröst, det tisslas och tasslas. Ingen har sagt något negativt vad jag vet, men det tittas en del. Den nya tjejen är såklart medveten om att folk tittar, hon har ganska stora bröst (jag tror de är jämförbara med min frus 75E men utan att ha fått barn) och flera andra kvinnor har tveklöst börjat sminka sig mer noggrant, har klippt sig/fixat frisyren, etc, och jag tror inte det är den kommande sommaren som ligger bakom. 

• Roadking1963

Det är läckert att ser tjejer med lagom stora bröst gå utan BH. Jag gillsr verkligen bröst.

• Anonym (Sambo)

Tog en promenad med sambon tidigare och frågade om hon inte skulle gå utan bh. Hon hade inga invändningar och tog glatt av sig bh:n och hade bara ett halvt genomskinligt linne på sig. Vi hade båda en härlig promenad med massa uppskattande blickar från både män och kvinnor vi mötte 😄😏

• Anonym (Johan)
    Anonym (Sambo) skrev 2023-06-10 15:12:49 följande:

Tog en promenad med sambon tidigare och frågade om hon inte skulle gå utan bh. Hon hade inga invändningar och tog glatt av sig bh:n och hade bara ett halvt genomskinligt linne på sig. Vi hade båda en härlig promenad med massa uppskattande blickar från både män och kvinnor vi mötte 😄😏

Det är verkligen härligt med tjejer som går utan bh. Verkligen uppskattat!  Cool
  • Anonym (mamma till 3)

Nej då hamnar dom nere vid knäna 

• Anonym (Sambo)
    Anonym (mamma till 3) skrev 2023-06-10 17:39:49 följande:

Nej då hamnar dom nere vid knäna 

jaha, ok? Det spelar ju verkligen ingen roll. Föredrar tveklöst ett par naturligt fina bröst isf två syntetiska bollar 👍🏻
  • Anonym (95E)
    Anonym (Sambo) skrev 2023-06-10 20:21:35 följande:
    jaha, ok? Det spelar ju verkligen ingen roll. Föredrar tveklöst ett par naturligt fina bröst isf två syntetiska bollar 👍🏻
    Det spelar verkligen roll. Fattar du hur obekvämt det kan vara att stora bröst hoppar hit och dit när man går? Att det syns väldigt mycket. Du är man och har noll koll på hur det är och hur omgivningen reagerar.
    Dessutom så är snitt/skärning på damkläder gjorda efter en kvinnokropp med bh så utan behå är det inte säkert att kläderna passar. Visste du det? 
  • Anonym (mamma till 3)
    Anonym (Sambo) skrev 2023-06-10 20:21:35 följande:
    Att dom hamnar nere vid knäna var en överdrift. Ska lyfta dom  efter midsommar   
Svar på tråden Gå utan Bh