• Pälsboll

BIM Augusti 2023

Hittade ingen tråd för Augusti så här kommer den! Håller alla tummar och tår för många plus! ❤️

8/8 - Pälsboll. Första barnet, 3e försöket

• Svar på tråden BIM Augusti 2023
  • AliciaNN

Mensvärk idag med ca 2-3 dagar kvar till BIM. om det kommer idag har min cykel gått från de tre senaste på 30 dagar till 26 dagar vilket är en rekordkort cykel för mig (har normalt 28 dagar). Så tror egentligen inte det är dags för mens än men har ändå så pass mycket molande värk att jag kände mig tvungen att lägga i ett skydd ifall att Tungan ute

menmen, väntar och ser vad som händer.

• cutepenguin

BIM idag/imorgon och sitter som på nålar. Är nervös (att bli besviken) varje gång jag går på toa att mensen har börjat 😂 Tur jobbdagen bjuder på en riktig mötesdag, så att jag kanske tänker på annat.

• Sanlin90
    Förvirrad! Jag har blödit kraftigt sen i fredags så loggat det som mens men nu är det borta igen men min temp är mycket högre än vanligt?! (Därför jag tog bort mensloggnkngen som dessutom kom på cd16) jättemärkligt! Jag va förkyld men hade bara feber i fredags inte lördag söndag och idag är jag frisk!

• Alvedon83
    Syskonförsök skrev 2023-08-20 22:35:02 följande:

Spännande trend denna, när vi plussade hade vi också väldigt lite sex? är tricket kanske mindre sex?😅

Intressant för förra gången ( graviditet som blev ett missfall) hade vi bara sex en gång på hela cykeln😄
  • Mololo
    Alvedon83 skrev 2023-08-21 10:23:39 följande:
    Intressant för förra gången ( graviditet som blev ett missfall) hade vi bara sex en gång på hela cykeln😄

haha vad lustig att alla har samma erfarenhet. 😆

Hade också noll symtom på graviditet före bim förra gången jag var gravid (som ju blev ett barn). Men ändå går man nu och letar efter symtom flera dagar i förväg... 😆

• Janbo

Fan, nu blev jag sådär orolig. Att jag gör såhär mot mig skäl..

Hade inget ultratidigt hemma så tog ett rapid imorse som visade SUPERSVAGT +. Nu har jag varit orolig hela dagen för att det är en kemisk grav. 

Det står dock på hemsidan att testet bör användas bim+1 men på Apoteket sa dem tidigast bim-4. 

Hade alltså ganska starkt på ultratidigt igår, och veckoindikatorn sa 1-2 medan rapid var otrolig svag idag. Kan typ inte se något på RFSU testa ofta hittils.

Någon med erfarenhet?

#mycket orolig kontrollmänniska med ångest

• SeptemberB
    Janbo skrev 2023-08-21 17:47:42 följande:

Hade inget ultratidigt hemma så tog ett rapid imorse som visade SUPERSVAGT +. Nu har jag varit orolig hela dagen för att det är en kemisk grav. 

Det står dock på hemsidan att testet bör användas bim+1 men på Apoteket sa dem tidigast bim-4. 

Hade alltså ganska starkt på ultratidigt igår, och veckoindikatorn sa 1-2 medan rapid var otrolig svag idag. Kan typ inte se något på RFSU testa ofta hittils.

Någon med erfarenhet?

Vilken dag efter ägglossning är du? Rfsu är sega om du testar före BIM! Har du bild?
  • Janbo

SeptemberB skrev 2023-08-21 17:51:29 följande:
    Vilken dag efter ägglossning är du? Rfsu är sega om du testar före BIM! Har du bild?
    Jag är på äl+12. Bild på ultratidigt äl+10 och 11. Och Rapid idag på äl+12.
  • cutepenguin
    Janbo skrev 2023-08-21 17:47:42 följande:

Någon med erfarenhet?

Tycker verkligen inte du ska oroa dig i onödan! ❤️ Lättare sagt än gjort, jag vet. Men att testa varje dag ger ingenting egentligen. Det innebär inte mer kontroll även om det känns så. Du har fått ett plus, du har även fått Gravid på ett digitalt! Testa med ett digitalt om en vecka igen i stället för att analysera streck, är mitt råd 🥰 

Så länge du inte har ont och/eller blöder så VAR GLAD och NJUT av att du ÄR gravid 🥰 

• Janbo
    cutepenguin skrev 2023-08-21 18:07:06 följande:

Tycker verkligen inte du ska oroa dig i onödan! ❤️ Lättare sagt än gjort, jag vet. Men att testa varje dag ger ingenting egentligen. Det innebär inte mer kontroll även om det känns så. Du har fått ett plus, du har även fått Gravid på ett digitalt! Testa med ett digitalt om en vecka igen i stället för att analysera streck, är mitt råd 🥰 

Så länge du inte har ont och/eller blöder så VAR GLAD och NJUT av att du ÄR gravid 🥰 

Tack, det var verkligen precis det jag behövde höra ❤️
    Känner mig knäpp ibland för jag har ingen att prata med detta om (bortsett från sambon). Vill inte att nära ska veta förrän det är mer *safe*. Jag behöver alltid ha stenkoll på allt och i och med mitt yrke vill jag planera förlossning och ledighet väl. Lite stört men ja 🤪
Svar på tråden BIM Augusti 2023