• Pälsboll

BIM Augusti 2023

Hittade ingen tråd för Augusti så här kommer den! Håller alla tummar och tår för många plus! ❤️

8/8 - Pälsboll. Första barnet, 3e försöket

• Svar på tråden BIM Augusti 2023
  • Syskonförsök

Men oj vad spännande! Hade velat se ett test! 

mololo då, har du testat?

cutepenguin skrev 2023-08-22 07:11:58 följande:

ÄL+11 idag och mensen har inte dykt upp än. Brukar alltid få mens ÄL+9 eller ÄL+10 så det lutar åt att detta kanske tagit sig.. Vågar dock inte testa ännu 😂 Har inga testa-tidigt hemma heller.

• Mololo
    Syskonförsök skrev 2023-08-22 08:24:51 följande:

mololo då, har du testat?

Negativt i morse (äl+10) men hade bara rfsu och babyplan test hemma, vilket jag hört inte är så vanligt att man får plus innan bim. Så försöker intala mig själv att det var för tidigt. 😅

• Syskonförsök

Tidiga test eller inte?

Mololo skrev 2023-08-22 09:19:06 följande:

Negativt i morse (äl+10) men hade bara rfsu och babyplan test hemma, vilket jag hört inte är så vanligt att man får plus innan bim. Så försöker intala mig själv att det var för tidigt. 😅

• Mololo
    Syskonförsök skrev 2023-08-22 09:29:07 följande:

Tidiga test eller inte?

Nä hade bara vanlig såg jag, så vet inte varför jag ens testade. 😆
  • Malmötjej

Hej alla.
    Jag har inte skrivit in min bim på listan denna månaden då jag fokuserat på att återhämta mig efter missfallet den 28:e juli (var i vecka 7). Jag blödde ca en vecka och började tempa därefter. Tempen hann precis droppa innan den steg igen. Gissar att jag precis hann fånga ägglossningen. Vi har inte försökt aktivt denna månaden och bara haft sex en gång. 
    Av tempen tror jag att ägglossningen var så som nc visar, men jag har inte haft något äl-sekret. Är det någon annan som varit med om att sekret och flytningar varit helt annorlunda efter missfall?

Skriver ändå bim 28 augusti. Första försöket efter missfall. 

Grattis till alla som plussat.

• Natalina1451

som väntat kunde man inte se något hjärta ännu men det fanns en hinnesäcken ett foster och en gulesäck iaf allt på rätt plats i livmodern. Fick en ny tid om 2 veckor för uppföljning. 

upplösningne är så dålig så hon inte kunde mäta ordenligt men såhär såg det ut iaf. 

fick också xonvea utskrivet mot illamåendet ska bli spännande o testa läkaren menar att den verklgien har haft god effekt för många med hyperemesis.. vi får se. Fick andra mediciner också, någon som har provat just xonvea? det är ju ett ?nytt? läkemedel framtaget just för gravida

• Janbo
    cutepenguin skrev 2023-08-22 07:11:58 följande:

ÄL+11 idag och mensen har inte dykt upp än. Brukar alltid få mens ÄL+9 eller ÄL+10 så det lutar åt att detta kanske tagit sig.. Vågar dock inte testa ännu 😂 Har inga testa-tidigt hemma heller.

Ohh! Spännande! ska du inte testa? 😍
  • AliciaNN

Fick min mens idag ca 1-3 dagar innan BIM. tråkigt men är iallafall glad att min cykel bara blev 27 dagar vilket är mer normalt för mig och kortare cykel betyder kortare tid mellan försöken haha. Försöker vara positiv. Lycka till ni som är kvar, jag hoppar över till september-tråden.

• cutepenguin
    Janbo skrev 2023-08-22 17:16:09 följande:
    Ohh! Spännande! ska du inte testa? 😍

Har bara vanliga test hemma (inga testa tidigt) så kommer nog vänta tills tidigast fredag då jag är på ÄL+14 😅 Men fortfarande ingen mens så jag är på väldigt glatt humör eftersom det aldrig gått såhär långt (för mig är det långt då mensen alltid dyker upp senast ÄL+10) mellan ÄL och mens tidigare (förutom när jag faktiskt var gravid) 😂👍🏼 

Svar på tråden BIM Augusti 2023