• Pälsboll

BIM Augusti 2023

Hittade ingen tråd för Augusti så här kommer den! Håller alla tummar och tår för många plus! ❤️

8/8 - Pälsboll. Första barnet, 3e försöket

• Svar på tråden BIM Augusti 2023
  • cutepenguin
    Mololo skrev 2023-08-25 15:59:49 följande:

Åh jag blir så frustrerad och besviken på min kropp..

Egentligen hade jag bim igår, men appen flyttade fram mig till idag istället. Har inte minsta tecken på att mensen är på gång.. samtidigt negativa test varje dag. Så när man nu vet att man inte är gravid. Varför kan då inte bara mensen komma? Ska man behöva vänta och få upp falska förhoppningar i onödan. Vill bara spola fram till nästa äl och få denna mens överstökad! 😓 

Vet hur det känns.. min mens blev också 1-2 dagar sen den här månaden. Trodde verkligen jag var gravid (för såklart får man upp sina förhoppningar)..

Nu är jag på dag 3 i en ny cykel och känns som en evighet till ÄL 🙃

• Janbo
    Jennjenn91 skrev 2023-08-25 07:01:33 följande:
    cb ultratidigt med morgonurin. Äl+12/13
    väldigt smidigt med digitalt så slipper man gissa :)
    Stort grattis 😃
  • condii

Jag har BIM på måndag eller tisdag. Var helt säker på att det inte tagit sig denna cykel då min temp inte varit särskilt hög. Igår och idag har den dock stigit och jag har nog inte haft så hög temp som idag en enda gång sedan jag börjad mäta. Kan det ha blivit något trots allt? Är så sugen på att testa men har lovat mig själv att göra det först om jag märker att mensen uteblir. 

Har ev inbillat mig symtom i veckan, en diffus känsla i magen som inte är ren mensvärk men ändå åt det hållet, samtidigt ett litet tryck liksom, men kan ju lika gärna vara mensen som är på gång. Känner någon form av väldigt lätt illamående också av och till, vet dock inte hur gravidillamående känns, så igen, kan ju vara något helt annat. Kan man ens känna det såhär tidigt (ÄL+11 idag)?

Vi får se vad som händer, men ställer in mig på att det inte är något. Är lite stressad på tanken av morgondagens tempning, kommer såklart ändå bli besviken om den skulle dyka nu..

• Alvedon83
    condii skrev 2023-08-26 15:16:13 följande:

Jag har BIM på måndag eller tisdag. Var helt säker på att det inte tagit sig denna cykel då min temp inte varit särskilt hög. Igår och idag har den dock stigit och jag har nog inte haft så hög temp som idag en enda gång sedan jag börjad mäta. Kan det ha blivit något trots allt? Är så sugen på att testa men har lovat mig själv att göra det först om jag märker att mensen uteblir. 

Har ev inbillat mig symtom i veckan, en diffus känsla i magen som inte är ren mensvärk men ändå åt det hållet, samtidigt ett litet tryck liksom, men kan ju lika gärna vara mensen som är på gång. Känner någon form av väldigt lätt illamående också av och till, vet dock inte hur gravidillamående känns, så igen, kan ju vara något helt annat. Kan man ens känna det såhär tidigt (ÄL+11 idag)?

Vi får se vad som händer, men ställer in mig på att det inte är något. Är lite stressad på tanken av morgondagens tempning, kommer såklart ändå bli besviken om den skulle dyka nu..

Hur gick det?
  • condii
    Alvedon83 skrev 2023-08-27 12:38:53 följande:
    Hur gick det?
    Tempen gick ned :( Somnade om någon timme efter att jag tempat och testade igen när jag vaknade igen. Då var den högre, men spelar ju ingen roll, man ska ju gå på samma tid varje dag. Så inväntar mensen nu, så ledsen trots att detta var vad jag förväntade mig för ett par dagar sedan innan jag hade fått förhoppningar. 
  • Alvedon83
    condii skrev 2023-08-27 17:28:05 följande:
    Tempen gick ned :( Somnade om någon timme efter att jag tempat och testade igen när jag vaknade igen. Då var den högre, men spelar ju ingen roll, man ska ju gå på samma tid varje dag. Så inväntar mensen nu, så ledsen trots att detta var vad jag förväntade mig för ett par dagar sedan innan jag hade fått förhoppningar. 
    Nä va synd😓
  • Natalina1451

Vet inte hur många vi är kvar i tråden, men har inte
    så många o dela detta med så jag fortsätter skriva. 

igårkväll tog jag ett nytt sånt digitalt med veckoindikato. med förhoppngen att det skulle stigit till 3+ från förra helgens 2-3 och det hade det utan morgonurin också hade knappt hållt mig 2 timmar. Vet att det inte behöver betyda att allt är bra där inne men det känns iaf lite tryggt att inte graviditeten har lämnat kroppen och att hcg har sjunkit. Ungefär varannan dag sedan i onsdags så störtblöder jag igenom 2 bindor innan det avtar.

bokade ett nytt ultraljud på torsdag denna vecka, känns som en evighet till dess.. 

hur går det för er som har bim i veckan? 🤗

• Phie84
    Natalina1451 skrev 2023-08-28 06:09:27 följande:

igårkväll tog jag ett nytt sånt digitalt med veckoindikato. med förhoppngen att det skulle stigit till 3+ från förra helgens 2-3 och det hade det utan morgonurin också hade knappt hållt mig 2 timmar. Vet att det inte behöver betyda att allt är bra där inne men det känns iaf lite tryggt att inte graviditeten har lämnat kroppen och att hcg har sjunkit. Ungefär varannan dag sedan i onsdags så störtblöder jag igenom 2 bindor innan det avtar.

bokade ett nytt ultraljud på torsdag denna vecka, känns som en evighet till dess.. 

Håller tummarna för dig!
  • Malmötjej
    Natalina1451 skrev 2023-08-28 06:09:27 följande:

Håller tummarna. Fattar att det känns som en evighet till ul. 

Här kom mensen sent igår så det tog sig inte på första (visserligen halvdana) försöket efter missfallet.
  • pannkakssmet

Testet jag tog igår, ett svagt svagt rött streck syns. Letade igenom lådorna hemma efter ett nytt test idag men hittade inget imorse. En kompis kom förbi med ett CB testa tidigt o det ser ut såhär, dock inte morgonurin. Är jag gravid? Förvånad

Svar på tråden BIM Augusti 2023