• Sally101

BF april 2024

Hej!

Här är en grupp för oss som är beräknade att föda i april 2024.

Enligt datum för ägglossning vår bebis planerad att komma 4 eller 5 april Hjärta

Tänker att gruppen kan finnas lite som diskussion och stöd, har sett att det finns för tidigare Glad

Vad har du för symtom nu och hur känns det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:34
    Hej! Jag har gjort en grupp på Facebook, den heter

"Påskpynt DIY"

(för att vara lite anonym kring vad det är för grupp man är med i). Gå gärna med i den för att lättare kunna ha konversationer/diskussioner. Detta är självklart helt frivilligt, och man kanske vill stanna här ett tag innan man visar sitt riktiga namn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:40
    På facebookgruppen är det en fråga för att gå med

"Vad är ditt användarnamn?"

det gäller ju då användarnamnet här på familjeliv :)

Detta är för att kunna bekräfta att det är personer från gruppen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 17:32
    Har varit trubbel att hitta fb-gruppen, här är länk till den:

www.facebook.com/groups/2680439132109415/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-17 09:59
    Facebookgruppen är stängd för flera deltagare då vi valde att sätta att maxtak på den. Ansökningar kommer att nekas framöver utifrån detta. Diskussion kan ju självklart fortsätta här på familjeliv :).

Ha det fint!

• Svar på tråden BF april 2024
  • Noelani
    Willsam skrev 2023-08-30 18:22:32 följande:
    Jag är 6+4 idag. Mådde lite illa först. Men det har gått över. Lite spända bröst, lite spänningar i magen, lite ont i ryggen. ganska trött o sur 😂 uppsvälld över magen. Jag bokade ett privat UL nu. Det blir 8+2 som jag gör det. Så hoppas jag bara på att allt är lugnt därinne o fortsätter som det ska. Man kan ju inte påverka direkt.
    just Det! Alla dofter! Eller snarare stanker. Svampen som ruttnat i skogen stinker ju typ lik 😂 andedräkter på folk är ju hemska haha jag brukar inte vara så känslig för sånt. 
    sambon mat som brukar vara god är inte så god heller just nu. Stackarn 
    När började du känna av allt ? 
  • Willsam

Jag har mått såhär lite fram o tbx från v 4-5. smaker o lukter är från denna vecka. minns int ratt jag kände något direkt den här tiden från mina tidigare graviditeter. 

jag tror inte du behöver vara orolig iaf du inte känner något direkt än ❤️

• Noelani
    Willsam skrev 2023-08-30 18:47:20 följande:

Jag har mått såhär lite fram o tbx från v 4-5. smaker o lukter är från denna vecka. minns int ratt jag kände något direkt den här tiden från mina tidigare graviditeter. 

jag tror inte du behöver vara orolig iaf du inte känner något direkt än ❤️

Har känningar på plötsligt hög puls sen några dagar och kanske något väldigt lätt illamående. Skulle på ett sätt kännas bättre med lite mer känningar men samtidigt skulle det strula till det rejält med jobb och så hehe 😅 så får väl vara glad så länge de håller sig borta.
  • Sandra.91.

En konstig fråga🙈. men är de  någon som gjort garvtest sent?. Typ vecka 8-10?🥰

• Mariro

Hej på er! Dags att även för mig att gå med i gruppen, beräknad 9 april. Jag har varit och småkikat på vad som har skrivits och tycker att det är så bra med dessa grupper där man kan fråga och söka stöd.

Nu är jag i behov av stöd :( är då i v 8+3 och är dunderförkyld med feber (omkring 38) halsont osvosv. Detta är min andra graviditet och jag hade turen att aldrig bli förkyld första gången. Men nu håller jag på att nojja ihjäl mig, hur påverkar förkylning/feber bebis som genomgår stora utvecklingsfaser nu? Jag läser allt möjligt om både fosterskador, dövhet, autism osv. Tar paracetamol för att hålla febern nere men oroar mig nått så fruktansvärt. Förkylningar är såklart oundvikligt men skulle verkligen behöva höra lugnande ocj positiva saker för att få bort katastroftankar.

Jag hoppas att jag kommer att kunna stötta er framåt också!

• BeeHappy

Välkommen Mariro! {#emotions_dlg.flower}

Har inte så mycket klokt att skriva kring just ev risker med förkylning under graviditet utan ville mest skriva att jag också är förkyld nu. Vi kommer alla få förkylningar och andra sjukdomar under graviditeten, du är inte ensam. Tänker att bebisen också får en dos av antikroppar när man är sjuk, vilket kanske gör den starkare istället :)

• Mariro

Tack BeeHappy!

Ja, så är det nog, men paniken när förkylningen går åt "fel" håll är påtaglig. Känns som att egentligen allt påverkar bebisen såhär tidigt...

• Noelani

Håller helt med Beehappy! 
    Om det var väldigt farligt att bli förkyld som gravid skulle man ju uppmana gravida att stanna hemma och inte träffa andra osv.. 

Jag fick rejäl huvudvärk i flera dagar strax innan jag plussade och min IVF klinik sa att det inte var några problem att ta alvedon då. De hade de ju inte tillåtit om det fanns någon risk med det tänker jag.. :)  

• Mariro

Tack Noelani! 

Jag försöker intala mig det rent logiskt och det hjälper när ni delar med er av era tankar. 

• Noelani
    Mariro skrev 2023-09-02 18:58:28 följande:

Tack Noelani! 

Jag försöker intala mig det rent logiskt och det hjälper när ni delar med er av era tankar. 

Men förstår dig ju helt! 🙏 vi alla har stundvis ologiska tankar som skapar oro så vi får försöka stötta varandra så gott det går ❤️
Svar på tråden BF april 2024