• Sally101

BF april 2024

Hej!

Här är en grupp för oss som är beräknade att föda i april 2024.

Enligt datum för ägglossning vår bebis planerad att komma 4 eller 5 april Hjärta

Tänker att gruppen kan finnas lite som diskussion och stöd, har sett att det finns för tidigare Glad

Vad har du för symtom nu och hur känns det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:34
    Hej! Jag har gjort en grupp på Facebook, den heter

"Påskpynt DIY"

(för att vara lite anonym kring vad det är för grupp man är med i). Gå gärna med i den för att lättare kunna ha konversationer/diskussioner. Detta är självklart helt frivilligt, och man kanske vill stanna här ett tag innan man visar sitt riktiga namn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:40
    På facebookgruppen är det en fråga för att gå med

"Vad är ditt användarnamn?"

det gäller ju då användarnamnet här på familjeliv :)

Detta är för att kunna bekräfta att det är personer från gruppen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 17:32
    Har varit trubbel att hitta fb-gruppen, här är länk till den:

www.facebook.com/groups/2680439132109415/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-17 09:59
    Facebookgruppen är stängd för flera deltagare då vi valde att sätta att maxtak på den. Ansökningar kommer att nekas framöver utifrån detta. Diskussion kan ju självklart fortsätta här på familjeliv :).

Ha det fint!

• Svar på tråden BF april 2024
  • Bobo1993

Hej,

jag har också kramper ibland. mest på kvällen.

senaste veckan har jag fått ett extremt illamående som håller i från att jag vaknar till att jag går o sover och får kväljningar var av att dricka. Har någon tips på illamåendetabletter??

• hl123
    Aragaile skrev 2023-09-04 20:11:32 följande:

Hej på er!
    Hur har ni det med illamående och matintag? Känns som jag behöver äta hela tiden för att inte må illa, orolig över (för stor) viktuppgång? tips på bra mättande mellanmål? 

v 7+1 här! Fått se ett hjärta på vul ❤️

ps. Kan inte hitta gruppen på Facebook? länken funkar inte heller. Men den kanske inte finns kvar? 

Jag måste också äta mycket, två ägg till frukost har gjort att jag håller mig bra ett tag men har fortfarande problem på eftermiddagen. hade samma problem min förra graviditet och gick upp 25kg (men hade då craving på glass) 😂. Är väldigt smal från början så det blev tungt men det var också mer okej att gå upp mer då enligt bm
  • Willsam

Upptäckte precis att jag blöder lite. inte mycket o jag inte ont.. än. 7+5 idag. Mår ganska illa o har gjort ett par dagar, dålig matlust o dålig energi. Brösten känns spända. Men man blir ju orolig över att det ska tillta. Bara att sitta lugnt i båten antar jag o se vad som händer.. 

aldrig varit med om det i tidigare graviditeter..

hoppas det går över 😞

• Strawberry222
    Willsam skrev 2023-09-07 18:45:44 följande:

Upptäckte precis att jag blöder lite. inte mycket o jag inte ont.. än. 7+5 idag. Mår ganska illa o har gjort ett par dagar, dålig matlust o dålig energi. Brösten känns spända. Men man blir ju orolig över att det ska tillta. Bara att sitta lugnt i båten antar jag o se vad som händer.. 

aldrig varit med om det i tidigare graviditeter..

hoppas det går över 😞

Har du slutat blöda? :( 
    Om du fortfarande  har symptom som illamående osv så har jag förstått det som att det är ett gott tecken! 

alla grav är ju olika och flera jag känner har haft blödningar under graviditeten som de inte kunnat förklara vad det beror på. håller tummarna Att allt går bra!! 

• Willsam
    Strawberry222 skrev 2023-09-08 19:03:17 följande:

Har du slutat blöda? :( 
    Om du fortfarande  har symptom som illamående osv så har jag förstått det som att det är ett gott tecken! 

alla grav är ju olika och flera jag känner har haft blödningar under graviditeten som de inte kunnat förklara vad det beror på. håller tummarna Att allt går bra!! 

Ja, inget mer just nu. O det var ytters lite. Illamåendet ökade i förrgår o det håller i sig än 😅 så jag försöker tänka positivt o hoppas det inte blir mer. 
    tack 😊
  • Strawberry222

Hur mår ni allihop? 

Är vi några kvar här eller har de flesta flyttat till Facebookgruppen? :) 

Jag går in i vecka 10 idag och har fortfarande problem Med illamående och kräkningar, har hyperemesis som i tidigare graviditeten. såå Påfrestande då Jag inte ens klarar av att sköta om hemmet, gör det jag verkligen måste, typ duscha och lämna barnet på förskolan och sen ligger Jag i sängen resten av dagen :( fått åka in akut 2 gånger hittills och fått dropp. Känns så hemskt att inte kunna glädjas så som jag vill. Jag ÄR glad men det är som att ha magsjuka i 3 veckor i streck, och jag vet att jag förmodligen kommer fortsätta må såhär åtminstone några veckor till. Blir så begränsad, om jag måste ta mig någonstans får jag ha en spypåse i handen. Köpte en cykel för att kunna lämna barn på förskolan då jag mår för illa för att åka buss. Får stanna några gånger och spy på vägen men det är så det är haha. 

läste även nyss meddelande från barnmorskan att jag har lågt järnvärde så måste börja med järntabletter. det Är ju ganska vanligt så inga konstigheter utom att det är svårt för mig att få I mig och behålla tabletter just nu. 

sköldkörtelproverna visade också låga värden så ska ta om dom (för fjärde gången då det varit avvikande på alla prov) har någon mer problem med sköldkörteln? 

• Noelani
    Strawberry222 skrev 2023-09-11 11:23:05 följande:

Hur mår ni allihop? 

Är vi några kvar här eller har de flesta flyttat till Facebookgruppen? :) 

Jag går in i vecka 10 idag och har fortfarande problem Med illamående och kräkningar, har hyperemesis som i tidigare graviditeten. såå Påfrestande då Jag inte ens klarar av att sköta om hemmet, gör det jag verkligen måste, typ duscha och lämna barnet på förskolan och sen ligger Jag i sängen resten av dagen :( fått åka in akut 2 gånger hittills och fått dropp. Känns så hemskt att inte kunna glädjas så som jag vill. Jag ÄR glad men det är som att ha magsjuka i 3 veckor i streck, och jag vet att jag förmodligen kommer fortsätta må såhär åtminstone några veckor till. Blir så begränsad, om jag måste ta mig någonstans får jag ha en spypåse i handen. Köpte en cykel för att kunna lämna barn på förskolan då jag mår för illa för att åka buss. Får stanna några gånger och spy på vägen men det är så det är haha. 

läste även nyss meddelande från barnmorskan att jag har lågt järnvärde så måste börja med järntabletter. det Är ju ganska vanligt så inga konstigheter utom att det är svårt för mig att få I mig och behålla tabletter just nu. 

sköldkörtelproverna visade också låga värden så ska ta om dom (för fjärde gången då det varit avvikande på alla prov) har någon mer problem med sköldkörteln? 

Åh lider med dig ❤️ mitt illamående har precis börjat men är inte så illa som ditt. Kräks inte tex. Ett tips på järntabletter är sideral.. alla andra järntabletter har kommit upp för mig (innan jag blev gravid tom) men dessa har fungerat kanon. Ingen dålig mage heller! 

Jag förstår inte hur folk kan tvingas jobba med sånt här illamående.. Jag klarar knappt gå till toaletten men jobbar hemifrån så märks ju inte för någon annan..  
  • Willsam

Var inte fb-gruppen full? Tyckte jag läste att det var Maxantal?
    Jag mår rätt illa, har Gått ner nåt kg, men kräks iaf inte, lite motigt o svårt att äta ibland bara..spända bröst deluxe. trött som sjutton, men annars är det bra. idag ska jag på ul. så är lite nervös nu 😯 

• Mariro

Jag är brutalt trött, är i v10 (9+6) nu. En liksom förlamande trötthet och jag har precis börjar på att bli frisk från min förkylning som var jävligt envis.

Har gått till jobbet men är helt slut och bävar för att gå hem pga orkar inte. Har börjat med Levaxin pga höga TSH värden och ska även börja med Trombyl v 12 pga havandeskapsförgiftning vid förra graviditeten. 

Har fortsatt bruna flytningar vilket jag hoppas avtar snart, och jag känner mig liksom inte glad utan besvärad större delen av tiden. Längtar tills det vänder. Har noll energi, känner mig ful och uppsvälld och konstant trött och låg. Samtidigt på det konstant uppjagad och stressad över att min förkylning påverkat bebis och oro över att de där jävla flytningarna inte upphör. Ska på VUL idag så är också nervös. 

Det blev ett långt inlägg. Men det känns som att flera av oss är i en rejäl trötthetsfas iaf. 

• Kiwis

Hej! Jag är kvar här för precis som Willsam skrev verkar FB-gruppen ha blivit full förut. 

Strawberry, det låter otroligt jobbigt med illamåendet! Jag har också lågt järnvärde och blev rekommenderad Niferex 2-3 ggr i veckan. Hade också lite högt TSH förut (3+) men är nu nere på 0.8 efter en låg daglig dos levaxin. 

Mår som tur är inte illa ännu men är galet trött. Var på tidigt ultraljud och fick se hjärtslag i v. 7 ☺️ 

Noelani, gud vad skönt att jobba hemifrån! 

Willsam, lycka till idag!!! 

Svar på tråden BF april 2024