• Sally101

BF april 2024

Hej!

Här är en grupp för oss som är beräknade att föda i april 2024.

Enligt datum för ägglossning vår bebis planerad att komma 4 eller 5 april Hjärta

Tänker att gruppen kan finnas lite som diskussion och stöd, har sett att det finns för tidigare Glad

Vad har du för symtom nu och hur känns det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:34
    Hej! Jag har gjort en grupp på Facebook, den heter

"Påskpynt DIY"

(för att vara lite anonym kring vad det är för grupp man är med i). Gå gärna med i den för att lättare kunna ha konversationer/diskussioner. Detta är självklart helt frivilligt, och man kanske vill stanna här ett tag innan man visar sitt riktiga namn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:40
    På facebookgruppen är det en fråga för att gå med

"Vad är ditt användarnamn?"

det gäller ju då användarnamnet här på familjeliv :)

Detta är för att kunna bekräfta att det är personer från gruppen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 17:32
    Har varit trubbel att hitta fb-gruppen, här är länk till den:

www.facebook.com/groups/2680439132109415/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-17 09:59
    Facebookgruppen är stängd för flera deltagare då vi valde att sätta att maxtak på den. Ansökningar kommer att nekas framöver utifrån detta. Diskussion kan ju självklart fortsätta här på familjeliv :).

Ha det fint!

• Svar på tråden BF april 2024
  • Rosen3

Hej! Kommer med dåliga nyheter och måste tyvärr lämna denna grupp. 

Var på ett till VUL idag efter två veckor. Visade som min magkänsla anade, missed ab igen. Endast en hinnsäck så avstannat i vecka 6 med ofostrig graviditet. Blir så trött, arg och ledsen. Ska tillbaka imorgon och göra upp en plan med läkaren och ev få mif och cytotec. Såklart ledsen och arg. Detta händer gång på gång. 

Hoppas det går bra för er andra och ta hand om er <3

• Kiwis
    Rosen3 skrev 2023-09-04 17:42:00 följande:

Var på ett till VUL idag efter två veckor. Visade som min magkänsla anade, missed ab igen. Endast en hinnsäck så avstannat i vecka 6 med ofostrig graviditet. Blir så trött, arg och ledsen. Ska tillbaka imorgon och göra upp en plan med läkaren och ev få mif och cytotec. Såklart ledsen och arg. Detta händer gång på gång. 

Tack för att du uppfattade oss. Är så ledsen för din skull 😞 Det måste kännas hemskt. Så orättvist!!! 💔 
  • Shatterme

Massa kramar från mig som också fick missfall (dock ?bara? mitt andra) ❤️ Livet är så orättvist ibland och du har all rätt att vara både trött, arg och ledsen.

Jag väljer ändå att tro att vi kommer få friska bebisar. Att allt kommer bli bra i slutändan, och är det inte bra än så är vi helt enkelt inte framme. 

• Noelani

Rosen, 
    Så ledsen för din skull ❤️ Men jag tror precis som Shatterne att vi alla kommer lyckas få vara bebisar tillslut.

Prata med läkaren också om att få progesteron (tex cyclogest) att få ta vid nästa graviditet. Det ges till alla som gör IVF och verkar vara något man också ger vid upprepade missfall... kram till dig! 

• Amandy1990

Jag beklagar verkligen 😢❤️
  • Zannizz

Tack för att du orkar uppdatera oss. Så fruktansvärt orättvist endel saker är här i livet. Jag tror som ovanstående har skrivit, att allt kommer bli bra till slut. Massor av kramar till dig. 
  • Rosen3

Tack alla för omtanken! Just nu får man vara ledsen men sen kommer Vi inte ge upp <3

Progesteron har vi tyvärr redena testat denna graviditet men ändå gick det inte vägen :(

Lycka till ni andra, hejjar på er :)

• Aragaile

Hej på er!
    Hur har ni det med illamående och matintag? Känns som jag behöver äta hela tiden för att inte må illa, orolig över (för stor) viktuppgång? tips på bra mättande mellanmål? 

v 7+1 här! Fått se ett hjärta på vul ❤️

ps. Kan inte hitta gruppen på Facebook? länken funkar inte heller. Men den kanske inte finns kvar? 

• Noelani

God morgon allesammans, 

Har ni andra också mycket kramper ? Mina kommer och går och har gjort så sen strax efter äggplocket (IVF) men tycker de blivit skarpare sista 2 dagarna. Håller i sig bara några sekunder för att sen helt försvinna...
Svar på tråden BF april 2024