Porty skrev 2023-07-31 15:25:09 följande:
Glömde svara men ta hand om så är han väldigt omtänksam nu och genom aborten så ska han pyssla om mig till max.
Och övrig tid? När det varit svåra stunder? Eller efter aborten? Om du mår dåligt då? Om en månad? Om två månader?
Vad händer om du blir gravid igen, efter aborten? Vill han någonsin ha barn? Om inte, vad har han vidtagit får åtgärder för att se till att det inte blir någon graviditet någonsin?
Porty skrev 2023-07-31 15:29:59 följande:
Han är tydlig med att han inte vill ha barn. Men han är också en rationell person som inser att han är lika mycket inblandad i denna situation som jag. Han är glad i barn men vill inte ha fler. Jag tänker på alla ensamstående kvinnor och vill inte attackera dessa för jag tror alla gör sitt yttersta och i många fall blir jag imponerad av dessa...
Om han nu är så rationell och inser att situationen beror lika mycket på honom, varför frågar han då inte vad du vill? Varför ska en abort vara räddningen på er relation? Och som sagt, om han nu har de barn han vill ha, varför har han inte sett till att han inte kan få fler barn då? *snipp snipp*