• Porty

Abort imorgon - så osäker

Hej,
    Jag bokade tid förra veckan för abort. Blev oplanerat gravid med en man som ej vill ha barn och vi försöker lappa ihop vårt förhållande. 

Jag är 35 år, första gången jag är gravid. Jag är fortfarande osäker om jag vill genomföra aborten. Bör vara i vecka 11. Kan jag gå till min aborttid imorgon och fortfarande backa ur?

• Svar på tråden Abort imorgon - så osäker
  • Anonym (***)
    Porty skrev 2023-07-31 19:32:27 följande:
    Han är så himla fin och snäll nu mot mig. Jag säger att jag är nervös och han stöttar och säger att han ska hjälpa mig duschning osv när jag kommer blöda. Bara jag går dit imorgon, och vi gör oss av med problemet. Jag påverkas helt klart av hans ord... dina ord påverkar mig i den andra riktningen... jag vet inte vad jag ska göra, jag får panik

Han är fin o snäll nu.....kommer han att förbli så vad du än väljer att göra?
    Hur länge kommer han vara fin o snäll efter att du har gjort som han vill?
    Varför var han inte snäll o fin innan?
    Om du gör abort för att han vill det, vad blir nästa sak du ska göra för att han ska vara fin o snäll mot dig....om ni nu håller ihop efter en ev abort?
    På ett sätt låter du som en stark kvinna som vet att du skulle klara av att vara mamma på egen hand, på ett annat sätt låter du som en kvinna som inte klarar dig utan en manipulerande man. 
    Jag vill inte påverka dig, jag vill bara att du gör det du vill, inte vad någon annan vill.
    Det är klart att han agerar som drömkillen nu för att få dig till att göra som han vill.

• Anonym (***)
    Anonym (B) skrev 2023-07-31 19:31:31 följande:
    Nej, chansen minskar inte pga aborten och det är inte säkert att chansen minskar bara för att ts skulle vara några år äldre heller. Jag var 40+ när jag och min make försökte få ett till barn, inga problem att få hjälp via vården och mina värden var så gott som perfekta, dvs lika bra som någon under 30. Sluta skrämma upp ts helt i onödan! Ska hon behålla barn med en som inte vill bli pappa, hur bra blir det? Tänker ingen på följderna för barnet i det läget? Det är bara ts ångest och oro som spelar roll här? Egoism i sitt esse. Ts är osäker och pappan vill inte = ABORT.

Deras relation är så gott som över, garanterat 100 % om ts behåller, 90+ % säkert om hon gör abort. Deras relation hänger på en skör tråd redan, det här blir oavsett spiken i kistan.

Jag skrev inte att chansen minskar pga abort, utan att chansen minskar med åldern, vilket fler än jag har skrivit. O det är inte självklart att man får hjälp av vården. Bara för att dina värden var bra, betyder det inte att ts värden är eller förblir bra, så sluta ljug.

• StudierKemi
    Han är så himla fin och snäll nu mot mig. Jag säger att jag är nervös och han stöttar och säger att han ska hjälpa mig duschning osv när jag kommer blöda. Bara jag går dit imorgon, och vi gör oss av med problemet. Jag påverkas helt klart av hans ord... dina ord påverkar mig i den andra riktningen... jag vet inte vad jag ska göra, jag får panik
    Gör INTE det om du känner dig osäker, abort gör man bara om man vet vad man vill av livet. Du måste prata med kurator först. Om du ångrar dig kommer du få men och vara ledsen för resten av livet. Du har mycket tid kvar att tänka på saken, din sambo får gärna bli arg på mig istället för på dig (för att jag sa allt det här), och han får gärna skriva PM! Jag tar gärna ett snack med honom... Kom ihåg att han är en man och han förstår inte det här!
  • Anonym (Ui)

Han fjäskar ju nu utav satan för att du ska göra det! Han är ett riktigt jävla as!

• Anonym (Hm)
    Porty skrev 2023-07-31 19:59:04 följande:
    Jag har redan märkt om jag använder ordval som kan tolkas till att behålla det så växlar hans humör fort. Sen blir han den snällaste igen.... han är glad inför imorgon
    Vad säger han når du förklarar att detta kanske är din chans att få ett barn, att du inte vet hur fertil du är och hur lätt det är för dig att skaffa ett barn sen på egen hand?
  • Anonym (Hm)
    Anonym (B) skrev 2023-07-31 19:31:31 följande:
    Nej, chansen minskar inte pga aborten och det är inte säkert att chansen minskar bara för att ts skulle vara några år äldre heller. Jag var 40+ när jag och min make försökte få ett till barn, inga problem att få hjälp via vården och mina värden var så gott som perfekta, dvs lika bra som någon under 30. Sluta skrämma upp ts helt i onödan! Ska hon behålla barn med en som inte vill bli pappa, hur bra blir det? Tänker ingen på följderna för barnet i det läget? Det är bara ts ångest och oro som spelar roll här? Egoism i sitt esse. Ts är osäker och pappan vill inte = ABORT.

Deras relation är så gott som över, garanterat 100 % om ts behåller, 90+ % säkert om hon gör abort. Deras relation hänger på en skör tråd redan, det här blir oavsett spiken i kistan.

Du ja. Andra är det kört för vid 37-38. 

Och vad menar du med att du fick hjälp via vården som 40+? IVF får du INTE via regionen då utan då är det att betala själv.

• Porty
    Anonym (Hm) skrev 2023-07-31 21:13:27 följande:
    Vad säger han når du förklarar att detta kanske är din chans att få ett barn, att du inte vet hur fertil du är och hur lätt det är för dig att skaffa ett barn sen på egen hand?
    Det har jag inte sagt, han vill bara att vi löser "problemet".
  • Anonym (Hm)
    Porty skrev 2023-07-31 21:17:24 följande:
    Det har jag inte sagt, han vill bara att vi löser "problemet".
    Men vill du ha barn? Det är ju inte bara ett problem så. Skulle själv inte kunnat stanna med nån som pressat mig till abort som 35-åring. Förstår han att han kan ju riskera er också pgs detta?
  • Porty
    Anonym (Ui) skrev 2023-07-31 21:08:04 följande:

Han fjäskar ju nu utav satan för att du ska göra det! Han är ett riktigt jävla as!

Han skiftar fort i sitt humör, är riktigt nöjd nu att tiden är kommen. Jag sa nyss att jag vet inte hur jag ska ta mig dit imorgon, direkt brusade han upp för att i nästa sekund förklara hur mycket han ska ta hand om mig och köpa hem mitt favoritgodis. Jag vet inte vad jag ser... jag är rädd att jag kommer inse att jag gjort fel beslut.
  • Porty
    Anonym (Hm) skrev 2023-07-31 21:20:06 följande:
    Men vill du ha barn? Det är ju inte bara ett problem så. Skulle själv inte kunnat stanna med nån som pressat mig till abort som 35-åring. Förstår han att han kan ju riskera er också pgs detta?
    Jag vill inte leva ensam och barnlös. Jag hade kunnat leva utan barn om vi hade ett bra förhållande. Men jag är rädd att han planerar att avsluta förhållandet efter aborten, då blir jag de facto ensam och barnlös.
Svar på tråden Abort imorgon - så osäker