Anonym (B) skrev 2023-07-31 19:31:31 följande:
Nej, chansen minskar inte pga aborten och det är inte säkert att chansen minskar bara för att ts skulle vara några år äldre heller. Jag var 40+ när jag och min make försökte få ett till barn, inga problem att få hjälp via vården och mina värden var så gott som perfekta, dvs lika bra som någon under 30. Sluta skrämma upp ts helt i onödan! Ska hon behålla barn med en som inte vill bli pappa, hur bra blir det? Tänker ingen på följderna för barnet i det läget? Det är bara ts ångest och oro som spelar roll här? Egoism i sitt esse. Ts är osäker och pappan vill inte = ABORT.
Deras relation är så gott som över, garanterat 100 % om ts behåller, 90+ % säkert om hon gör abort. Deras relation hänger på en skör tråd redan, det här blir oavsett spiken i kistan.
Jag skrev inte att chansen minskar pga abort, utan att chansen minskar med åldern, vilket fler än jag har skrivit. O det är inte självklart att man får hjälp av vården. Bara för att dina värden var bra, betyder det inte att ts värden är eller förblir bra, så sluta ljug.