Anonym (***) skrev 2023-07-31 19:19:03 följande:
Abort eller inte, det kan bara du bestämma.
Dock minskar ju chansen att kunna bli gravid igen, du är ju 35, o man får inte hjälp efter en viss ålder.
Det är inte heller säkert att du kan bli gravis igen.
Du skriver att du kan klara dig utan barn nu, men hur blir det om ett år, två osv?
Om du hade velat göra abort, borde du då inte vara säker på det då?
Du upptar ingen tid i onödan, det är många som kommer dit o är osäkra eller ändrar sig.
En abort kommer inte att rädda ert förhållande, tvärtom.
Om han inte pysslade om eller gav dig det du behövde innan du blev gravid, så kommer han inte att göra det om du gör en abort heller.
Skulle han pyssla om dig som belöning för att du tog bort ert barn?
Du kommer att klar av att ta hand om ert barn själv o chansen är ju stor att du träffar en ny man som tar emot barnet med öppna armar.
Säg till vården att du vill prata med en kurator o välj sen det som är bäst för dig.
Han kunde ha snipp snipp medan du kanske aldrig får uppleva en graviditet igen.
Jag hade turen att få barn innan jag fick cancer.
Jag blev dumpad på bb, dock har barnet en väldigt närvarande pappa o jag har klarat det bra trots att jag inte har något kontaktnät.
Han är så himla fin och snäll nu mot mig. Jag säger att jag är nervös och han stöttar och säger att han ska hjälpa mig duschning osv när jag kommer blöda. Bara jag går dit imorgon, och vi gör oss av med problemet. Jag påverkas helt klart av hans ord... dina ord påverkar mig i den andra riktningen... jag vet inte vad jag ska göra, jag får panik