• Anonym (Norra sthlm)

Gravid men han är upptagen

Vill inte dömas snälla utan skriver här
    för att då råd. Haft en relation med en man i ett år snart och fick nyss reda på att ja är gravid. 

har inte vetat att han varit upptagen speciellt länge och den infon jag fått har vart att det vart ganska oseriöst nu visar det sig efter att jag grottat att det finns ett barn också:( och att de bor ihop känner mig även utnyttjad och ledsen för jag jag inte så lätt att bli gravid och blev nu jätte glad har inget sagt än o vet inte alls vad ja ska säga eller göra känns bara förjävligt rent utsagt älskar honom o trodde de skulle va vi? kan kolla upp mer
    men vill ja veta mer blir bara ledsen han har ju ett ansvar med. 

tips önskas 😭😭❤️❤️

• Svar på tråden Gravid men han är upptagen
  • Anonym (Norra sthlm)
    Anonym (Kimchi) skrev 2023-09-03 19:50:53 följande:

Avsluta både graviditeten och relationen. Dömt att misslyckas båda två. Han kommer aldrig lämna sin fru. Han leker och utnyttjar dig. Hur kan du ens överväga att fortsätta graviditeten med berott mod där barnet aldrig ens har en rimlig chans att få en fader i sitt liv? Ruskigt ego. Ja jag tycker Lina om de som väljer att få barn på egen hand. Visst fattar jag att det skiter sig även med de nästa intentioner men att starta på noll är tufft. 

Unna dig en riktig partner Som kan stå för relationen med dig. Dom vill bilda familj med dig. Skit i den otrogne ynkryggen. Låt dig inte trampas på. 

Abort finns inte på kartan dock?. Av flera anledningar medicinska bl.a
  • Anonym (Hm)
    molly50 skrev 2023-09-03 19:01:22 följande:
    Det här bevisar ju bara att han inte hade tänkt lämna sin fru för dig.
    Han har bara haft dig som en leksak vid sidan om.
    Så var glad att du är av med honom.
    Men jag tycker inte att du ska göra abort för hans skull.
    Han får ta konsekvenserna av sina handlingar. 
    Håller med
  • Anonym (Kimchi)

Jamen då gamblade du då och graviditeten blev ett faktum. Alltså om du inte kan tänka dig abort. Få medicinska skäl som gör det omöjligt. Om så vore borde du varit riktigt rackarns försiktig. Tycker jag dessutom han kunde vara också. Han skulle använt kondom oavsett vad du sa. Förresten han skulle inte haft sex med dig öht. Fähunden där. Så nu är det bara att förbereda dig på att vara ensamstående morsa. Hoppas du har ett starkt nätverk som kan avlasta dig med praktiska grejer. Det blir ingen rosenskimrande resa det där. 

• Anonym (XXX)
    Anonym (M) skrev 2023-09-03 14:23:51 följande:

Det är därför man inte berättar något för killen förrän det är för sent för att göra abort. Man riskerar onödiga gräl och man riskerar att bli pressad känslomässigt. Du var ju så säker att du skulle behålla det och han inget bestämmer men nu tvivlar du.

Vore jag du så skulle jag inte svara eller vara tillgänglig för denna kille mer. Det finns inget att diskutera mer. Eventuellt först upplysa honom om att det är ditt beslut och att möjligheten för abort finns inte till för män som inte vill ha barn, och om han inte slutar argumentera och pressa dig om det så kommer du inte svara honom mer.

Ja, och detta är också en anledning till att abortgränsen borde sänkas till 12 veckor, som alla andra länder i vårt närområde har. För då kan man gå över gränsen utan att graviditeten syns. Men de närmaste sex veckorna efter det, börjar den synas. Sedan finns det dessutom tre veckor till, som man kan få abort "av sociala skäl", så man är inte helt utanför riskzonen ens om man har klarat att dölja graviditeten i 18 veckor, som det ser ut i Sverige nu. 

Nu verkar det vara så att TS inte träffar barnafadern IRL, så hon hade kunnat dölja graviditeten om hon bara hållit tyst... men det finns de som har barnafadern i sin absoluta närhet, och då ser han ju vad som är på gång. Och kan börja locka, tjata, hota, pressa, tvinga fram aborten. 
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Kimchi) skrev 2023-09-03 19:50:53 följande:

Avsluta både graviditeten och relationen. Dömt att misslyckas båda två. Han kommer aldrig lämna sin fru. Han leker och utnyttjar dig. Hur kan du ens överväga att fortsätta graviditeten med berott mod där barnet aldrig ens har en rimlig chans att få en fader i sitt liv? Ruskigt ego. Ja jag tycker Lina om de som väljer att få barn på egen hand. Visst fattar jag att det skiter sig även med de nästa intentioner men att starta på noll är tufft. 

Unna dig en riktig partner Som kan stå för relationen med dig. Dom vill bilda familj med dig. Skit i den otrogne ynkryggen. Låt dig inte trampas på. 

Jag tycker också att det är fel att medvetet skaffa barn utan far, men det här barnet FINNS ju redan. Det får inte fler chanser (om man inte tror på reinkarnation). Och vi bor i SVERIGE, inte i Guatemala. Det går att klara sig som ensam mamma här, även om det inte är optimalt. 

Dessutom vore det ju att spela barnafadern i händerna, att ge efter för hans påtryckningar. Han ska inte bestämma detta - han får skylla sig själv. 
  • Anonym (Kimchi)
    Anonym (XXX) skrev 2023-09-04 01:14:55 följande:
    Ja, och detta är också en anledning till att abortgränsen borde sänkas till 12 veckor, som alla andra länder i vårt närområde har. För då kan man gå över gränsen utan att graviditeten syns. Men de närmaste sex veckorna efter det, börjar den synas. Sedan finns det dessutom tre veckor till, som man kan få abort "av sociala skäl", så man är inte helt utanför riskzonen ens om man har klarat att dölja graviditeten i 18 veckor, som det ser ut i Sverige nu. 

Nu verkar det vara så att TS inte träffar barnafadern IRL, så hon hade kunnat dölja graviditeten om hon bara hållit tyst... men det finns de som har barnafadern i sin absoluta närhet, och då ser han ju vad som är på gång. Och kan börja locka, tjata, hota, pressa, tvinga fram aborten. 
    Fy vad ruttet att dölja och vänta tills det är för sent att avsluta. Det jag håller med om är att abortgränsen borde sänkas till 12 v men av helt andra skäl än dina. 
  • Anonym (Kimchi)
    Anonym (XXX) skrev 2023-09-04 01:18:52 följande:
    Jag tycker också att det är fel att medvetet skaffa barn utan far, men det här barnet FINNS ju redan. Det får inte fler chanser (om man inte tror på reinkarnation). Och vi bor i SVERIGE, inte i Guatemala. Det går att klara sig som ensam mamma här, även om det inte är optimalt. 

Dessutom vore det ju att spela barnafadern i händerna, att ge efter för hans påtryckningar. Han ska inte bestämma detta - han får skylla sig själv. 

Klart det funkar men inte optimal förutsättning. Hela allt är så urbota dumt. Graviditet i en otrohetsaffär är så fel det någonsin kan bli. Visst - karlsloken får definitivt skylla sig själv när han inte skyddade sig bättre. 

Ingen ska bli tvingad till varken abort eller ofrivilligt föräldraskap. Ingen ska bli lurad heller eller ljugen för. Att med berott mod se till att bli gravid och sedan dölja det som vissa förordar här är ju dumt. Men det är ju kvinnan som till sist avgör. Men saker och ting händer. Hoppas TS reder ut situationen. 

• Anonym (Really)
    Anonym (Kimchi) skrev 2023-09-04 07:37:04 följande:

Klart det funkar men inte optimal förutsättning. Hela allt är så urbota dumt. Graviditet i en otrohetsaffär är så fel det någonsin kan bli. Visst - karlsloken får definitivt skylla sig själv när han inte skyddade sig bättre. 

Ingen ska bli tvingad till varken abort eller ofrivilligt föräldraskap. Ingen ska bli lurad heller eller ljugen för. Att med berott mod se till att bli gravid och sedan dölja det som vissa förordar här är ju dumt. Men det är ju kvinnan som till sist avgör. Men saker och ting händer. Hoppas TS reder ut situationen. 

Ja, både karlsloken och ts får skylla sig själva. Om detta är på riktigt är det så aningslöst att man blir mörkrädd. Vuxna människor som leker roulette med både sina egna och andras liv. Jag hoppas ts har familj som kan stötta barnet.
  • Anonym (Norra sthlm)
    Anonym (XXX) skrev 2023-09-04 01:18:52 följande:

Nu va det ju inte medvetet jag hade skydd men de funkade ej tydligen jag klarar mig rent ekonomiskt om ni tänker så ensam, men det klart hade en far varit drömmen men ibland blir de inte som man tänkt.
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Kimchi) skrev 2023-09-04 07:28:04 följande:
    Fy vad ruttet att dölja och vänta tills det är för sent att avsluta. Det jag håller med om är att abortgränsen borde sänkas till 12 v men av helt andra skäl än dina. 
    Det är ju ÄNDÅ kvinnans val. Hennes kropp, hennes val. Det ändrar inget för barnafadern om han får veta det tidigare. Det enda det ändrar, är att kvinnan slipper påtryckningar att göra abort. För få män i Sverige idag skulle gå så långt som till att släpa iväg kvinnan till en oseriös abortör på en bakgata, när den lagliga gränsen har passerats. Utan då är hon och barnet safe. 
Svar på tråden Gravid men han är upptagen