Anonym (Norra sthlm) skrev 2023-09-03 14:11:44 följande:
Då är de full fart med mindre trevliga sms och samtal om att ja måsta
ta bort det. Extrem härskar teknik blir så ledsen. Lägger
allt på mig. ? ja måste ju förstå att detta ej går ? ? det är
de enda rimliga? ? du måste ta bort det?
det är ett barn är i vecka 8 på torsdag och han har mage o berätta hur enkelt det är med abort bara 2 piller sen klart.
mår så dåligt av detta va tusan ska till läkare i veckan för att tidsbestämma men vet ju redan eftersom jag bara varit med honom.
Ska man nu säga: skit du i allt skriver far okänd o så
får vi se om de gör nån utredning eller ej eller fråga om han vill stå
med?
men efter hans press nu gråter ja var kväll o funderar på
abort nått ba inte gjort sen enbart första dagarna sen lom hormoner o de tankarna försvann? ..
TS, det är väldigt enkelt. DU är gravid och DU bestämmer att du vill behålla. Hans åsikt i sammanhanget väger inte större än din.
Mitt tips är att du skriver "Det är slut nu" och blockerar honom på alla ställen han kan nå dig på. Så kan han fundera på om den meningen gäller förhållandet eller en abort. När barnet är fött kontaktar du familjerätten i din kommun och meddelar dem vem som är fadern, så tar de över och du behöver inte ha med honom att göra. (
du ska absolut inte skriva fader okänd, det är 1700kr i månaden i 16 år du går miste om, det är närmare 330'000 skäl att skriva dit hans namn!)
Börja inhandla saker redan nu som du behöver, skötbord, badbalja, babygunga, kläder mm. Det finns att köpa billiga paket om du kollar typ fb marketplace och likdanande. Då får du hem allt på en gång. För ju större din mage blir desto jobbigare kommer det bli speciellt när du inte har honom att förlita dig på. Skulle barnet dessutom födas för tidigt eller liknande så är det skönt att ha allt klart och inte vänta till i sista minuten.
Du grejar detta TS, skit i han!