• Anonym (Norra sthlm)

Gravid men han är upptagen

Vill inte dömas snälla utan skriver här
    för att då råd. Haft en relation med en man i ett år snart och fick nyss reda på att ja är gravid. 

har inte vetat att han varit upptagen speciellt länge och den infon jag fått har vart att det vart ganska oseriöst nu visar det sig efter att jag grottat att det finns ett barn också:( och att de bor ihop känner mig även utnyttjad och ledsen för jag jag inte så lätt att bli gravid och blev nu jätte glad har inget sagt än o vet inte alls vad ja ska säga eller göra känns bara förjävligt rent utsagt älskar honom o trodde de skulle va vi? kan kolla upp mer
    men vill ja veta mer blir bara ledsen han har ju ett ansvar med. 

tips önskas 😭😭❤️❤️

• Svar på tråden Gravid men han är upptagen
  • Anonym (Really)
    Anonym (Kimchi) skrev 2023-09-18 18:28:46 följande:

Kan ändå inte låta bli att tycka att TS ska avsluta graviditeten. Men hon hävdade en del medicinska orsaker vilket jag inte köper. Tror helt enkelt att det är hennes klocka som tickar och att hon är över 40 och känner att det är sista chansen. Rackarns vad mycket sex de måste ha haft under en hyfsat lång period för att bli gravida. Tycker inte det är en bra start alls för bebisen. veta att den är oönskad av pappan och ett snedsprång. Om TS behåller så önskar jag henne lycka till och att hon har ett bra nätverk kring dig. Hon kanske t.o.m. har råd med nanny. Hon är ju inte fattig direkt som pröjsar ett NIPT. Svårt men inget alt med fader okänd mm. Bara dumt. Hävdar fortfarande att karlsloken skulle tagit bättre ansvar för att förhindra graviditet. Hoppas han lär sig något. 

TS är 35, har hon sagt.
  • Anonym (M)
    molly50 skrev 2023-09-18 17:56:51 följande:
    Jag kan bara tala för mig själv.
    Och jag hade helt enkelt missat att de inte är gifta.

Men jag tror inte att det har någon betydelse för hans göranden och havanden om de är gifta eller inte.
    Du kanske tycker att de borde ha varit gifta nu?
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2023-09-18 20:16:39 följande:
    Du kanske tycker att de borde ha varit gifta nu?

Eeh,nej. Vad har min åsikt i den frågan för betydelse?

• Anonym (M)
    molly50 skrev 2023-09-18 21:09:06 följande:

Eeh,nej. Vad har min åsikt i den frågan för betydelse?

Det vet jag inte. Du antog att de var gifta så det är kanske av någon anledning det du förväntar dig av ett par.
  • Anonym (Kimchi)
    Anonym (Really) skrev 2023-09-18 19:21:22 följande:
    TS är 35, har hon sagt.
    Ja visst ja! Börjar bli lite gammal ändå. Fast eg ingen skillnad på vad hon borde göra om hon varit typ 25 heller. Allt är bara jättefel. 
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2023-09-18 21:29:33 följande:
    Det vet jag inte. Du antog att de var gifta så det är kanske av någon anledning det du förväntar dig av ett par.
    Nej,som jag skrev så hade jag helt enkelt missat att de inte var gifta.
    Så det behöver vi inte diskutera mer. 
  • Anonym (M)
    molly50 skrev 2023-09-18 23:37:33 följande:
    Nej,som jag skrev så hade jag helt enkelt missat att de inte var gifta.
    Så det behöver vi inte diskutera mer. 
    Det är ingen som tvingar dig att diskutera i tråden. Vilket konstigt resonemang. Som att jag skulle påstå att TS är gift och sen när jag blir rättad, jaha det hade jag missat att hon inte är gift, inget att diskutera mer. Det hade väl inte varit så orimligt om folk började undra var jag fick den idén ifrån. 
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Kimchi) skrev 2023-09-18 18:28:46 följande:

Kan ändå inte låta bli att tycka att TS ska avsluta graviditeten. Men hon hävdade en del medicinska orsaker vilket jag inte köper. Tror helt enkelt att det är hennes klocka som tickar och att hon är över 40 och känner att det är sista chansen. Rackarns vad mycket sex de måste ha haft under en hyfsat lång period för att bli gravida. Tycker inte det är en bra start alls för bebisen. veta att den är oönskad av pappan och ett snedsprång. Om TS behåller så önskar jag henne lycka till och att hon har ett bra nätverk kring dig. Hon kanske t.o.m. har råd med nanny. Hon är ju inte fattig direkt som pröjsar ett NIPT. Svårt men inget alt med fader okänd mm. Bara dumt. Hävdar fortfarande att karlsloken skulle tagit bättre ansvar för att förhindra graviditet. Hoppas han lär sig något. 

Men alla ser inte så lätt på abort som du gör. Jag t.ex. anser att det måste föreligga mycket värre negativa faktorer, för att abort ska vara ett alternativ. Ungen är ju önskad av sin mamma, och det är huvudsaken. Pappan kommer antagligen att komma runt, när han fattar att han har blivit pappa. Och gör han inte det, så klarar sig TS och barnet ändå, för detta är Sverige och det finns barnbidrag, bostadsbidrag, underhållsstöd och starkt subventionerade daghem. Det går t.o.m. att få hjälp med en stödfamilj från soc, om man känner att man inte orkar.
  • Anonym (Really)
    Anonym (Kimchi) skrev 2023-09-18 21:29:39 följande:
    Ja visst ja! Börjar bli lite gammal ändå. Fast eg ingen skillnad på vad hon borde göra om hon varit typ 25 heller. Allt är bara jättefel. 
    Det håller jag med om.
  • Anonym (Really)
    Anonym (XXX) skrev 2023-09-19 01:20:25 följande:
    Men alla ser inte så lätt på abort som du gör. Jag t.ex. anser att det måste föreligga mycket värre negativa faktorer, för att abort ska vara ett alternativ. Ungen är ju önskad av sin mamma, och det är huvudsaken. Pappan kommer antagligen att komma runt, när han fattar att han har blivit pappa. Och gör han inte det, så klarar sig TS och barnet ändå, för detta är Sverige och det finns barnbidrag, bostadsbidrag, underhållsstöd och starkt subventionerade daghem. Det går t.o.m. att få hjälp med en stödfamilj från soc, om man känner att man inte orkar.
    Ja men vad bra. Låt samhället betala för barn som blir till av personer som inte har huvudet rätt påskruvat. Det är jättebra att det finns bidrag för de som hamnar snett i livet med att bilda en familj med vetskapen om att det inte finns förutsättningar, bara för att ungen är önskad av hälften av föräldrarna (men inte av den andra hälften) så bara rent snylteri. Det här barnet har inte bra förutsättningar!
Svar på tråden Gravid men han är upptagen