• Anonym (Norra sthlm)

Gravid men han är upptagen

Vill inte dömas snälla utan skriver här
    för att då råd. Haft en relation med en man i ett år snart och fick nyss reda på att ja är gravid. 

har inte vetat att han varit upptagen speciellt länge och den infon jag fått har vart att det vart ganska oseriöst nu visar det sig efter att jag grottat att det finns ett barn också:( och att de bor ihop känner mig även utnyttjad och ledsen för jag jag inte så lätt att bli gravid och blev nu jätte glad har inget sagt än o vet inte alls vad ja ska säga eller göra känns bara förjävligt rent utsagt älskar honom o trodde de skulle va vi? kan kolla upp mer
    men vill ja veta mer blir bara ledsen han har ju ett ansvar med. 

tips önskas 😭😭❤️❤️

• Svar på tråden Gravid men han är upptagen
  • Anonym (Jenny)
    molly50 skrev 2023-09-18 11:45:29 följande:
    Ja,det har du i och för sig rätt i.
    Men sen måste han väl också genomgå faderskapsutredningar osv.
    Så förr eller senare så lär väl frun få veta på något sätt.
    Det kan också komma fram i arvstvister t ex.
    Så han kan ju inte dölja barnet för henne hur länge som helst.
    Ja jag hoppas verkligen den stackars frun får reda på vilken skitstövel hon är gift med. 

Och att TS tar sitt förnuft till fånga och inte ens överväger att låta det stå fader okänd. 
  • Agda90
    Anonym (Jenny) skrev 2023-09-18 11:24:39 följande:
    Iofs så får man ju alla sådana brev till Kivra nu förtiden så just det går nog att mörka för frun.
    Fast då får man hoppas att hon märker att det försvinner pengar varje månad. Antingen till FK eller direkt till kvinnan i fråga!

Sen kommer den största chocken för alla efterlevande den dagen han går och dör för det barnet kommer att finnas på dödsfallsintyget som dödsbodelägare (eller bara angivet som barn om frun fortfarande lever. )
  • molly50
    Anonym (Jenny) skrev 2023-09-18 12:04:23 följande:
    Ja jag hoppas verkligen den stackars frun får reda på vilken skitstövel hon är gift med. 

Och att TS tar sitt förnuft till fånga och inte ens överväger att låta det stå fader okänd. 
    Ja,jag håller verkligen med dig. 
  • Anonym (M)
    molly50 skrev 2023-09-18 11:45:29 följande:
    Ja,det har du i och för sig rätt i.
    Men sen måste han väl också genomgå faderskapsutredningar osv.
    Så förr eller senare så lär väl frun få veta på något sätt.
    Det kan också komma fram i arvstvister t ex.
    Så han kan ju inte dölja barnet för henne hur länge som helst.

De är inte gifta har TS sagt.
  • Anonym (Jenny)
    Anonym (M) skrev 2023-09-18 15:06:51 följande:

Det är väl skit samma om det är hans sambo eller fru?
  • Anonym (M)
    Anonym (Jenny) skrev 2023-09-18 16:50:35 följande:
    Det är väl skit samma om det är hans sambo eller fru?
    Vet väl inte hur du tänker. 
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2023-09-18 15:06:51 följande:

Har det någon betydelse om de är gifta eller sambo?
    Hans beteende är väl lika illa oavsett.
  • Anonym (M)
    molly50 skrev 2023-09-18 17:18:02 följande:
    Har det någon betydelse om de är gifta eller sambo?
    Hans beteende är väl lika illa oavsett.
    Jag tänkte bland annat om det kanske hade någon betydelse i det du sa. En gift kanske få mer tillgång till hans göranden och havanden juridiskt men jag kan inte reglerna med FK och allt. Alltså att det kanske är lättare att dölja för någon man inte är gift med men det kanske inte är så.

En annan möjlig betydelse att ett äktenskap brukarväl vara ett större åtagande än ett samboskap.
    En del lovar ju trohet i kyrkan dessutom.
    Och är man religös så kan det ha en större betydelse.

Men jag vet inte hur ni tänker med att nämna det med gift, ville bara påpeka att de faktiskt inte är gifta.
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2023-09-18 17:48:22 följande:
    Jag tänkte bland annat om det kanske hade någon betydelse i det du sa. En gift kanske få mer tillgång till hans göranden och havanden juridiskt men jag kan inte reglerna med FK och allt. Alltså att det kanske är lättare att dölja för någon man inte är gift med men det kanske inte är så.

En annan möjlig betydelse att ett äktenskap brukarväl vara ett större åtagande än ett samboskap.
    En del lovar ju trohet i kyrkan dessutom.
    Och är man religös så kan det ha en större betydelse.

Men jag vet inte hur ni tänker med att nämna det med gift, ville bara påpeka att de faktiskt inte är gifta.
    Jag kan bara tala för mig själv.
    Och jag hade helt enkelt missat att de inte är gifta.

Men jag tror inte att det har någon betydelse för hans göranden och havanden om de är gifta eller inte.
  • Anonym (Kimchi)

Kan ändå inte låta bli att tycka att TS ska avsluta graviditeten. Men hon hävdade en del medicinska orsaker vilket jag inte köper. Tror helt enkelt att det är hennes klocka som tickar och att hon är över 40 och känner att det är sista chansen. Rackarns vad mycket sex de måste ha haft under en hyfsat lång period för att bli gravida. Tycker inte det är en bra start alls för bebisen. veta att den är oönskad av pappan och ett snedsprång. Om TS behåller så önskar jag henne lycka till och att hon har ett bra nätverk kring dig. Hon kanske t.o.m. har råd med nanny. Hon är ju inte fattig direkt som pröjsar ett NIPT. Svårt men inget alt med fader okänd mm. Bara dumt. Hävdar fortfarande att karlsloken skulle tagit bättre ansvar för att förhindra graviditet. Hoppas han lär sig något. 

Svar på tråden Gravid men han är upptagen